50 شب ناآرامی در پورتلند، پلیس تا دندان مسلح آمریکا علیه معترضان به تبعیض نژادی

به گزارش اهدا بلاگ، از زمان شروع تظاهرات ها در آمریکا پلیس به خشونت های بی اندازه ای برای مقابله با معترضان متوسل شده و از روش های مختلف برای سرکوب اعتراضات استفاده نموده است.

50 شب ناآرامی در پورتلند، پلیس تا دندان مسلح آمریکا علیه معترضان به تبعیض نژادی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از سی ان ان، بیش از 50 شب است که مردم شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس و تبعیض نژادی به خیابان ها آمده اند

اعتراضات در این شهر پس از اقدام وحشیانه پلیس آمریکا در کشتن جورج فلوید سیاهپوست در میناپولیس به صورت مسالمت آمیز شروع شد، اما در این بین دخالت نیروهای امنیتی و پلیس این اعتراضات را به خشونت کشیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیروهای فدرال را برای سرکوب این اعتراضات به شهر پورتلند فرستاده است که همین امر باعث افزایش خشونت و درگیری در پورتلند شده است.

از زمان شروع تظاهرات ها در آمریکا پلیس به خشونت های بی اندازه ای برای مقابله با معترضان متوسل شده و از روش های مختلف برای سرکوب اعتراضات استفاده نموده است.

اعتراضات شروعشده در آمریکا در واکنش به قتل نژادپرستانه جورج فلوید هنوز ادامه دارند و سیاست های سرکوبگرانه دونالد ترامپ برای متوقف کردن آن تا به حال نتیجه ای در بر نداشته است.

تظاهرات ها هنوز هم در حال سرایت به شهرهای جدید آمریکا است و ترامپ با اعزام نیروهای پلیس فدرال به شهر پورتلند قصد خاموش کردن شعله اعتراضات را دارد.

بسیاری از تحلیلگران گفته اند توسل نیروهای پلیس به این تاکتیک های خشن و بی رحم که در بیشتر موارد در تظاهرات های مسالمت آمیز و بدون تحریک قبلی صورت گرفته اند یکی از عوامل تشدید اعتراض ها و دامن زدن به خشونت های بیشتر بوده است.

با این حال، یک پدیده قابل آنالیز در تظاهرات های آمریکا این است که نهادهای رسمی آمریکا تا کنون هیچ گزارش جامع و منسجمی از آمارهای مربوط به شمار افراد کشته و زخمی شده در این تظاهرات ها ارائه ننموده اند.

با آنکه دولت آمریکا و کشورهای غربی و رسانه های هم پیمان با آنها هنگام بروز ناآرامی در کشورهای دیگر (که در بعضی مواقع خود محرک آن ناآرامی ها هستند) به طرق مختلف دولت آن کشورها را برای ارائه آمار درباره شمار زخمی ها و کشته شدگان تحت فشار قرار می دهند و حتی اقدام به داده سازی و آمارسازی در این باره می نمایند در تظاهرات هایی با این سطح از خشونت در آمریکا نهادهای رسمی نه آماری ارائه می دهند و نه با فشاری از سوی رسانه ها و کشورهای دیگر در این خصوص روبرو می شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 336

به "50 شب ناآرامی در پورتلند، پلیس تا دندان مسلح آمریکا علیه معترضان به تبعیض نژادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 شب ناآرامی در پورتلند، پلیس تا دندان مسلح آمریکا علیه معترضان به تبعیض نژادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید