3 خیزش در سیزدهم آبان نقشی شگرف در تحرک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است

به گزارش اهدا بلاگ، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در پیامی به مناسبت یوم الله سیزدهم آبان تأکید کرد سه خیزش برخاسته از دانش و بینش در یوم الله سیزدهم آبان همچون رستاخیزی نقشی شگرف در تحرّک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است.

3 خیزش در سیزدهم آبان نقشی شگرف در تحرک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

به نام خداوند جان و خرد

در حافظه تاریخی مردم عظیم ایران، 13 آبان تجلّی و تداعی روزی است که در آن نهال انقلاب اسلامی بالیدن گرفت و شکوفه های پرطراوت جمهوری اسلامی در بوستانی به وسعت و عظمت ایران رویید.

سخن از عظیم روزی است که در آن نوجوانان و جوانان ایران همیشه سربلند، درسی به استعمارگرانِ دوران آموختند که تا ابد در ذهن تاریخ باقی خواهد ماند.

یوم الله سیزدهم آبان، یادآور سه خیزش برخاسته از دانش و بینشو برآمده از همّت و حمیّت مردم دلیری است که در راستا انقلاب اسلامی به ندای مقتدای خویش لبیک گفتند و در برابر جور جائران و ظلم ظالمان ایستادگی کردند.

تبعید حضرت امام خمینی (ره)به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزاندر 13 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان1358، همچون رستاخیزی سه گانه، نقشی شگرف در تحرّک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است و هویت و ماهیت هر سه رویداد، در بردارنده آموزه ها و انگیزه های اسلامی- ایرانی بود و بنیان گذار جمهوری اسلامی به موجب ابعاد ملّی و بین المللی این روز از آن به عنوان انقلاب دومیادکردند.

این جانب به عنوان خادم مردم غیور ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن گرامیداشت این رویداد ملّی و نکوداشت یاد و خاطره آفرینندگان آن، امیدوارم عموم هموطنان عزیز، به ویژه جامعه فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و دانشجویان و دانشگاهیان گرامی تمام همّت و حمیّت خویش را در عظیمداشتِ نمادین این رخداد خطیر و پاسداشت نهادینِاثرات ارزنده و ثمرات برازنده آن به کاربندند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 495

به "3 خیزش در سیزدهم آبان نقشی شگرف در تحرک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 خیزش در سیزدهم آبان نقشی شگرف در تحرک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید