عابدینی: رقیب ترامپ در انتخابات، بایدن نیست ، اروپا بین ایران و آمریکا، گزینه دوم را انتخاب می نماید

به گزارش اهدا بلاگ، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: بعید نیست کشور های اروپایی که با آمریکا از لحاظ بسیاری از مسائل پیوند های درهم تنیده ای دارند متحد شوند. اختلافات موجود بین این دو متحد اساسا اختلافاتی تاکتیکی است نه راهبردی.

عابدینی: رقیب ترامپ در انتخابات، بایدن نیست ، اروپا بین ایران و آمریکا، گزینه دوم را انتخاب می نماید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

گروه سیاسی خبرنگاران؛زهرا مهران راد،مایک ترنر، نماینده کنگره آمریکا در نامه ای به وزیر دفاع انگلیس از این کشور خواسته برای جلوگیری از انقضای تحریم های تسلیحاتی علیه ایران به واشنگتن یاری کند.

ترنر در این نامه با اشاره به شکست آمریکا در رأی گیری شورای امنیت برای تمدید این تحریم ها علیه ایران، خواهان همراهی لندن با واشنگتن برای جلوگیری از فروش سلاح به ایران شده است.

در این نامه آمده است: با توجه به ناکامی شورای امنیت در تمدید این تحریم ها از پادشاهی متحده می خواهم در کوشش برای جلوگیری از فروش سلاح به ایران با ما همراه گردد.

این در حالی است که آمریکا با خروج از برجام در اردیبهشت ماه سال 1397 این توافق هسته ای را نقض نموده، مارک ترنر مدعی شده تهران مفاد برجام را نقض نموده است.

او می نویسد: ایران به نقض مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه می دهد. تمدید تحریم های تسلیحاتی گامی به سوی بازاعمال تحریم هایی است که برای جلوگیری از بی ثبات سازی خاورمیانه توسط ایران و متوقف کردن بلندپروازی های هسته ای این کشور مستقر شده است. بدون هیچ تردیدی، این گامی لازم است که منافع دوجانبه پادشاهی متحده، ایالات متحده آمریکا و متحدان ما را به پیش می برد.

در مورد کوششهای آمریکا برای دست وپا کردن یک هم پیمان به غیر از دومینیکن در موضوع تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران و اینکه چه تضمینی وجود دارد که تا اکتبرسال جاری اروپا همچنان دست رد به سینه آمریکا بزند برآن شدیم تا با حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل به تبادل نظر بپردازیم.وی در مورد راهبرد آمریکائی ها نسبت به ایران معتقد است: آمریکا در قبال ایران سه راهبرد تهدید نظامی، تحریم و تحریف را دنبال می نماید و از هر موضوعی برای عملی کردن یک یا هر سه راهبرد استفاده می نماید.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه مطرح شدن نام ایران می تواند آمریکایی ها را به اهداف مورد نظر خود برساند، گفت: اینکه آمریکایی ها به طور مستمرنام ایران را به صورت تهدید مطرح می نمایند در حقیقت نوعی ایران هراسی در بستر دنیا و منطقه ایجاد می نمایند و به این ترتیب می توانند سلاح بیشتری به ارتجاع عرب بفروشند.

عابدینی با اشاره به توان دفاعی جمهوری اسلامی گفت: اساسا ایران در این حوزه ها به خودکفایی رسیده و به راحتی می تواند موشک، پهپاد و مسائل مربوط به علوم رادار را مدیریت کند و آن را بومی سازی نموده است لذا هیچ عقل سلیمی حکم نمی نماید که آمریکا حاضر باشد به حیثیت خود چوب حراج بزند و در شورای امنیت آن هم با یک رای مثبت دومینیکن فقط به خاطر اینکه زمینه خرید سلاح توسط ایران از سایر کشور ها را منع کند دست به این اقدام زده باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: این در حالی است که در شرایط فعلی بسیاری از کشور ها حاضر به خرید سلاح از ایران هستند و ایران می تواند به عنوان صادر نماینده تجهیزات مطرح گردد.

وی با اشاره به اینکه تا انتخابات آمریکا کمتر از دو ماه دیگر باقی است و نظرسنجی های متعدد حکایت از آن دارد که ترامپ از نظر رای فردی شرایط خوبی ندارد، گفت: البته ممکن است همان طور که در دور قبلی انتخابات علی رغم اینکه خانم کلینتون سه میلیون رای فردی بیشتر از ترامپ داشت، اما رای های الکترال کالج ها به داد ترامپ رسید این بار نیز چنین اتفاقی بیفتد، اما چیزی که پیداست آن است که رقیب فعلی ترامپ در انتخابات نوامبر بایدن نیست بلکه ناکارآمدی کاخ سفید در مهار کرونا و افزایش چشمگیر بیکاری است.

رقیب فعلی ترامپ در انتخابات نوامبر بایدن نیست بلکه ناکارآمدی کاخ سفید در مهار کرونا و افزایش چشمگیر بیکاری است.

عابدینی ناکارآمدی دیگر ترامپ را در عرصه سیاست خارجی آمریکا دانست و یادآور شد: هیچ پرونده درخشانی در حوزه سیاست خارجی ترامپ وجود ندارد و تعاملات آمریکا با روسیه، کره جنوبی، چین، ایران و به طور کلی غرب آسیا حکایت از شکست سیاست خارجی ترامپ دارد.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: با این حساب به نظر می رسد این موضوعات سبب شده ترامپ به سمت مسائل حاشیه ای و جریان سازی موازی روی بیاورد و یکی از این جریان سازی ها طبیعتا داغ کردن بحث ایران است.

اقدامات ضد ایرانی ترامپ در مقطع فعلی جنبه رسانه ای و سیاسی دارد

وی اضافه کرد: اساسا متحدین آمریکا یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه ورقبای این کشور یعنی چین و روسیه صراحتا اعلام کردند که آمریکا به دلیل خروج از برجام حق استفاده از اسنپ بک یا مکانیزم ماشه را ندارد؛ لذا به نظر بسیاری از تحلیل گران سیاست بین الملل اقدامات ضد ایرانی آمریکا در این مقطع بیش از اینکه جنبه فنی و حقوقی داشته باشد جنبه سیاسی، رسانه ای و تبلیغاتی دارد.

عابدینی در پاسخ به این سوال که تا چه حد امکان دارد کشور های اروپایی نیز با هم پیمان قدیمی خود یعنی آمریکا در مورد جلوگیری از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران متحد شوند؟ گفت: بعید نیست کشور های اروپایی که با آمریکا از لحاظ مسائل مالی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و دیپلماتیک پیوند های درهم تنیده ای دارند متحد شوند،اختلافات موجود بین این دو متحد اساسا اختلافاتی تاکتیکی است، اما در موضوعات راهبردی هیچ اختلافی بین آن ها وجود ندارد.

اختلافات موجود بین این آمریکا و اروپا اساسا اختلافاتی تاکتیکی است، اما در موضوعات راهبردی هیچ اختلافی بین آن ها وجود ندارد.

اگر انگلیس یا فرانسه بین منافع ایران و منافع آمریکا مخیر باشند بدون تردید منافع آمریکا را انتخاب می نمایند

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: براساس این رویکرد اگر انگلیس یا فرانسه مخیر باشند که بین منافع ایران و منافع آمریکا یکی را انتخاب نمایند بدون تردید منافع آمریکا را ترجیح می دهند و در طی تاریخ نیز این موضوع را ثابت نموده اند.

وی در انتها این تبادل نظر توضیح داد: حتی در موضوع نحوه تعامل با ایران اروپایی ها اعلام کردند ما نیز در اینکه ایران نباید به اصطلاح آن ها سلاح اتمی داشته باشد با آمریکا هم نظریم، اما در نحوه تعامل با ایران با آمریکایی ها اختلاف نظر داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 383

به "عابدینی: رقیب ترامپ در انتخابات، بایدن نیست ، اروپا بین ایران و آمریکا، گزینه دوم را انتخاب می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "عابدینی: رقیب ترامپ در انتخابات، بایدن نیست ، اروپا بین ایران و آمریکا، گزینه دوم را انتخاب می نماید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عابدینی: رقیب ترامپ در انتخابات، بایدن نیست ، اروپا بین ایران و آمریکا، گزینه دوم را انتخاب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید