تورهای چین: آیا چین جای آمریکا در خاورمیانه را پر می نماید

به گزارش اهدا بلاگ، تهران (پانا) - نیویورک تایمز نوشت که با خروج آمریکا از خاورمیانه، چین با توسعه روابطش با کشورهای منطقه به وسیله سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی و همکاری در حوزه های امنیت و فناوری کوشش دارد تا جای ایالات متحده را پر کند.

تورهای چین: آیا چین جای آمریکا در خاورمیانه را پر می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت که ترکیه نمونه یکی از کشورهایی که چین درحال بهبود روابط با آن است. وزیر خارجه ترکیه در کوشش است تا پیشرفت هایی در توافق 400 میلیارد دلاری که چین وعده اش را داده بود حاصل گردد و این دیپلمات ارشد ترکیه بعلاوه وعده داده که با گزارش های رسانه ها که چین را هدف قرار می دهند شدیدا برخورد کند.

این روزنامه نوشت در زمانی که ایالات متحده پس از دهه ها جنگ و تحمل خواسته باقی کشورها برای کاهش حضور نظامی اش در منطقه از فشار ناشی از خاورمیانه در رنج است، چین روابط خود را با دوستان و دشمنان واشنگتن در منطقه گشترس می دهد.

واشنگتن پست بعلاوه تخمین زد که چین همچنان نمی تواند رقیب نقش بزرگ آمریکا در منطقه باشد اما کشورهای خاورمیانه به طور فزایند به پکن چشم دوخته اند.

درصورت خروج کامل آمریکا از خاورمیانه، چین به خرید نفت از کشورهای منطقه ادامه می دهد و سرمایه گذاری در زیرساخت ها و همکاری ها در حوزه های امنیت و فناوری را توسعه می دهد.

این روزنامه مطرح نمود که چین می خواهد خود را جایگزین ایالات متحده نشان دهد و نوشت که نقش چین در منطقه بر جنبه مالی تمرکز خواهد داشت تا با منافع آمریکایی تلاقی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1246

به "تورهای چین: آیا چین جای آمریکا در خاورمیانه را پر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: آیا چین جای آمریکا در خاورمیانه را پر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید