پکن-واشنگتن باید مرزهای سیاسی خود را تعریف نمایند

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چویی تیانکای (Cui Tiankai) سفیر چین در آمریکا، می گوید دو کشور باید به طور کاملاً شفاف، مرزهای سیاسی خود را معین نمایند و به فهم دقیقی از نیات راهبردی خود برسند.

پکن-واشنگتن باید مرزهای سیاسی خود را تعریف نمایند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گفته این دیپلمات چینی، تایوان، سین کیانگ و تبت، خطوط قرمز دولت پکن تلقی می شوند.

همزمان، وانگ ئی وزیر خارجه چین هم خواهان اصلاح رابطه دو کشور با هدف شراکت در حل بعضی از چالش های جهانی شده است.

روز آدینه، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ مدعی شد که آماده رقابت راهبردی با چین است.

ادعای وی در راستای سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک قابل ارزیابی است. طبق چارچوب راهبردی آمریکا در ایندوپاسیفیک، چین به دنبال پر کردن خلاء ناشی از سست شدن اتحاد واشنگتن و کشورهای منطقه از راه فزونی جویی در حوزه های مالی، هوش مصنوعی و بیوژنتیک است و برای دفع این خطر، آمریکا نه تنها باید با متحدان سنتی نظیر ژاپن و استرالیا همکاری نزدیک داشته باشد بلکه باید هند را نیز به عنوان اهرم اصلی توازن قوا در نظر بگیرد حال آنکه اتحاد چین و مناطق تابعه به ویژه تایوان، ذیل اصل چین واحد دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 694

به "پکن-واشنگتن باید مرزهای سیاسی خود را تعریف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن-واشنگتن باید مرزهای سیاسی خود را تعریف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید