ناوشکن آمریکایی حریم آبی چین را شکست

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا از ورود ناوشکن یو اس اس راسل این کشور به آب های فراساحلی جزایر اسپارتلی اطلاع داد که چین حق مالکیت آنها را از آن خود می داند.

ناوشکن آمریکایی حریم آبی چین را شکست

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

عبور ناوشکن آمریکایی از این منطقه، با ادعای حق آزادی کشتیرانی انجام می گردد حال آنکه هدف به چالش کشیدن قدرت پکن در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی است.

چین جزایر اسپارتلی را بخشی از قلمرو ارضی خود می داند حال آنکه برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام هم ادعاهای مشابهی را در این باره مطرح می نمایند.

عبور ناوشکن راسل از حریم آبی اسپارتلی، در ادامه رزمایش مشترک دو ناو گروه تهاجمی آمریکا در اطراف جزایر پارسلی انجام شد. این رزمایش اوایل ماه جاری میلادی (فوریه) برگزار شده بود.

گشت زنی در دریای چین جنوبی، تاکید بر تداوم حمایت نظامی از تایپه، بازگشت 4 فروند بمب افکن هسته ای به جزیره گوام، عبور ناوشکن جان مک کین از تنگه تایوان و در نهایت، طرح اتهامات حقوق بشری علیه اقدامات چین در تبت و هنگ کنگ، همگی نشان از آن دارد که بایدن سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک را از روی رد پای ترامپ دنبال خواهد نمود.

طبق چارچوب راهبردی آمریکا در ایندوپاسیفیک، چین به دنبال پر کردن خلاء ناشی از سست شدن اتحاد واشنگتن و کشورهای منطقه از راه فزونی جویی در حوزه های مالی، هوش مصنوعی و بیوژنتیک است و برای دفع این خطر، آمریکا نه تنها باید با متحدان سنتی نظیر ژاپن و استرالیا همکاری نزدیک داشته باشد بلکه باید هند را نیز به عنوان اهرم اصلی توازن قوا در نظر بگیرد حال آنکه اتحاد چین و مناطق تابعه به ویژه تایوان ذیل اصل چین واحد دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 689

به "ناوشکن آمریکایی حریم آبی چین را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوشکن آمریکایی حریم آبی چین را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید