وزیر خارجه یونان: رفتار ترکیه انسجام ناتو را تهدید می نماید

به گزارش اهدا بلاگ، وزیر خارجه یونان با انتقاد از رفتارهای ترکیه در دریای مدیترانه گفت تداوم چنین رویکردی به ناتو لطمه می زند.

وزیر خارجه یونان: رفتار ترکیه انسجام ناتو را تهدید می نماید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر امور خارجه یونان با انتقاد از تحرکات تازه ترکیه گفت رفتار غیرقانونی ترکیه در شرق دریای مدیترانه انسجام ناتو و روابط آنکارا با ناتو را تهدید می نماید.

به گزارش خبرگزاری رویترز وزیر امور خارجه یونان روز سه شنبه در ملاقات با همتای آلمانی خود در آتن پایتخت یونان گفت: رفتار غیرقانونی و تحریک آمیز ترکیه نه تنها به صلح و ثبات در شرق دریای مدیترانه شرقی، بلکه به انسجام ناتو و روابط با اتحادیه اروپا لطمه میزند.

یونان در رابطه با بسیاری از مسائل از مرزهای هوایی و دریایی گرفته تا قبرس، با ترکیه تنشهای طولانی دارد. ترکیه با حفاریهای گازی خود در دریای مدیترانه بر تنشها با یونان افزوده است.

این در حالی است که سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت با وجود اختلافات موجود با یونان، قادریم با گفت وگوهای سازنده و به وسیله دیپلماتیک مسائل را حل کنیم.

ابراهیم کالین ، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه در گفت وگو با یک شبکه خبری ترکیه ای گفت که آنکارا در منافع خود در دریای اژه و شرق دریای مدیترانه مصالحه نخواهد کرد.

کالین گفت: مطمئناً مسائلی وجود دارد که اختلاف نظر در خصوص آنها وجود دارد. برای حل این مسائل باید به وسیله دیپلماسی کوشش کرد. ما معتقدیم که می توانیم این مسائل را در چارچوب احترام متقابل حل کنیم. مسئله اژه موضوع اکتشاف و حفاری در مناطق مورد مشاجره در شرق مدیترانه از جمله مسائل مورد بحث است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 230

به "وزیر خارجه یونان: رفتار ترکیه انسجام ناتو را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه یونان: رفتار ترکیه انسجام ناتو را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید