ترکیه: مخالف تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران هستیم

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، مولودچاووش اوغلو، وزیرخارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود ضمن ابراز نگرانی از بی ثباتی های امنیتی در منطقه گفت: با وجود بی ثباتی ها در منطقه، تروریسم مشکل مشترک همه کشورهای منطقه است.

ترکیه: مخالف تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران هستیم

وزیرخارجه ترکیه در این نشست همچنین از کوشش مشترک با دیگر کشورها بویژه روسیه برای برقراری آتش بس در لیبی اطلاع داد و گفت: اختلافی با مسکو در ارتباط با مسائل و تحولات لیبی نداریم.

در این نشست خبری، وزیرخارجه ترکیه همچنین از توافق با روسیه برای ادامه مصاحبههای فنی درباره آتش بس در لیبی اطلاع داد.

چاووش اوغلو همچنین در پاسخ به سوالی درباره چرایی لغو نشست دوجانبه اخیر با همتای روس خود، هرگونه بحران در روابط دوجانبه مسکو و آنکارا را رد و تعویق این ملاقات دوجانبه را با توافق مشترک دوطرف مطرح کرد.

وزیرخارجه ترکیه همچنین از برگزاری نشست آینده درباره سوریه در آتن، پایتخت یونان اطلاع داد که البته به گفته او به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار خواهد شد.

چاووش اوغلو در سرانجام این نشست در پاسخ به سوالی درباره تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: آنکارا با هرگونه تحریم یکجانبه علیه ایران مخالف است.

در این نشست همچنین وزیرخارجه ایران نیز با انتقاد از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، از مواضع ترکیه در برابر تحریم های آمریکا قدردانی کرد.

روز گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در چارچوب سفری 2 روزه وارد ترکیه شد.

محمد جواد ظریف در دومین سفر بین المللی پس از فروکش نسبی شیوع بیماری کرونا، با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای ملاقات و درباره روابط دوجانبه، تحولات جهانی و منطقه ای مصاحبه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 279

به "ترکیه: مخالف تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: مخالف تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید