هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره همه گیری کرونا

به گزارش اهدا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره همه گیری کرونا گفت در دو ماه گذشته، تعداد موارد جدید ابتلا به این بیماری در هر هفته تقریبا دو برابر شده است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره همه گیری کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت ضمن اعلام اینکه موارد ابتلا به کووید-19 در دنیا در سطح نگران نماینده ای رو به افزایش است، گفت طی دو ماه گذشته، تعداد موارد جدید ابتلا به این بیماری در هر هفته تقریبا دو برابر شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس از ژنو، تدروس آدهانوم روز آدینه در یک کنفرانس خبری خاطر نشان کرد تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در حال رسیدن به بالاترین سطح از زمان آغاز همه گیری این ویروس است.

وی افزود بعضی از کشور ها مانند پاپوا گینه نو که توانسته بودند از گسترش زیاد کوید-19 جلوگیری نمایند، اکنون با افزایش شدید موارد ابتلا به این بیماری روبرو هستند.

ادهانوم گفت: تا ابتدای سال جاری، پاپوآ گینه نو کمتر از 900 مورد ابتلا و 9 مورد مرگ (بر اثر ویروس کرونا) را گزارش نموده بود.

این در حالی است که اکنون در این کشور بیش از 9 هزار مورد ابتلا به کووید-19 و 83 مورد مرگ بر اثر این بیماری ثبت شده است که نیمی از آن ها در ماه گذشته گزارش شده اند.

دبیرکل سازمان دنیای بهداشت با اشاره به این موضوع خاطر نشان کرد: پاپوا گینه نو یک نمونه مناسب برای این موضوع است که چرا برابری در واکسن حائز اهمیت است.

وی اضافه نمود این کشور به واکسن های ارسالی از استرالیا و ساز و کار کواکس تحت نظر سازمان ملل متحد وابسته است.

تا به امروز کواکس حدود 40 میلیون واکسن به بیش از 100 کشور ارسال نموده است که این تعداد برای حدود 25 صدم درصد از جمعیت دنیا کافی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 800

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید