بهترین ماشین 2020 اروپا

به گزارش اهدا بلاگ، پژو 208 که علاوه بر موتور بنزینی و دیزل با قوای محرکه الکتریکی هم به بازار عرضه شده، با کسب 281 امتیاز به مقام اول رسید. پس از پژو، تسلا مدل 3 با 242 امتیاز دوم شد و مقام سوم با 222 امتیاز به پورشه تایکان رسید.

بهترین ماشین 2020 اروپا

مراسم معرفی ماشین سال بدون حضور مهمانان در شهر ژنو برگزار شد

مسابقه بدون تماشاچی

پژو 208 با شکست رقیبانی از تسلا، پورشه، رنو، ب ام و، فورد و تویوتا به عنوان بهترین ماشین سال اروپا انتخاب شد. بهترین ماشین سال اروپا از سوی شصت روزنامه نگار خودرو از 23 کشور اروپایی انتخاب و برنده هم زمان با برگزاری نمایشگاه ژنو اعلام می شود.

نمایشگاه ژنو امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در اروپا لغو شد و در نتیجه مراسم اعطای جایزه در سالنی خالی از تماشاگر برگزار شد.

داوران برای انتخاب بهترین ماشین سال به طراحی، راحتی، ایمنی، فن آوری، توجه به حفظ محیط زیست و به صرفه بودن خرید ماشین نمره می دهند.

پژو 208 که علاوه بر موتور بنزینی و دیزل با قوای محرکه الکتریکی هم به بازار عرضه شده، با کسب 281 امتیاز به مقام اول رسید. پس از پژو، تسلا مدل 3 با 242 امتیاز دوم شد و مقام سوم با 222 امتیاز به پورشه تایکان رسید.

هفت ماشین به مرحله نهایی راه یافته بودند

رنو کلیو هم که رقیب مستقیم پژو است و مانند این ماشین علاوه بر موتور درون سوز با موتور الکتریکی هم ساخته می شود، چهارمین انتخاب داوران بود. فورد پوما، تویوتا کرولا و ب ام و سری1 مقام های پنجم تا هفتم را کسب کردند.

قرار دریافت ماشین های الکتریکی در صدر جدول بهترین ماشین های اروپا، تغییر راستا صنعت خودرو در چند سال گذشته را به خوبی نشان می دهد.

این ششمین جایزه پژو در 56 سالی است که ماشین سال اروپا انتخاب می شود. پژو سه سال پیش با مدل 3008 این جایزه را کسب کرده بود. مدل های 504، 405، 307 و 308 این کارخانه هم در سال های گذشته به عنوان بهترین ماشین سال انتخاب شده بودند.

ب ام و i4 از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد

آغاز رقابت با تسلا

ب ام و برای رقابت با پرفروش ترین مدل تسلا، یک سدان الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. کانسپتی از این ماشین قرار بود در نمایشگاه ژنو رونمایی شود، اما پس از لغو نمایشگاه، مراسم رونمایی به صورت زنده از طریق اینترنت پخش شد.

کانسپت i4 تا 85 درصد شبیه ماشینی است که قرار است از سال آینده تولید شود. موتور الکتریکی آن 530 اسب بخار نیرو دارد و با هر بار شارژ می تواند تا 600 کیلومتر حرکت کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین حدود 4 ثانیه است و حداکثر سرعتش بیش از 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

i4 با هر بار شارژ تا 600 کیلومتر حرکت می کند

برخلاف مدل های دیگر سری i. که هفت سال است به بازار آمده اند، i4 طرحی محافظه کارانه دارد و ظاهرش فرق زیادی با سری4 معمولی ندارد. تنها جلوپنجره بزرگ است که این ماشین را از دیگر محصولات ب ام و متمایز می کند.

این جلوپنجره که منتقدان زیادی هم دارد، قرار است در مدل های دیگر کارخانه هم استفاده شود. در مدل الکتریکی، این جلوپنجره به جای ورودی هوا، پوششی پلاستیکی است که پشت آن رادار های ماشین قرار داده شده است.

داخل ماشین با محصولات دیگر ب ام و کاملا متفاوت است. به جای طرح همیشگی داشبورد، ب ام و از یک صفحه لمسی منحنی بزرگ استفاده کرده است.

به جای طرح همیشگی داشبورد از یک نمایشگر بزرگ منحنی استفاده شده است

i4 با تسلا مدل 3 رقابت می کند که فروش بسیار خوبی در اروپا داشته است. ب ام و برای رقابت بیشتر با تسلا، دو شاسی بلند الکتریکی دیگر هم تا سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. این کارخانه امیدوار است بتواند امسال 40 هزار دستگاه ماشین الکتریکی بفروشد.

ب ام و هفت سال پیش با عرضه مدل i3 از پیشگامان ساخت خودرو های الکتریکی بود. اما تردید کارخانه در سرمایه گذاری در ساخت ماشین های الکتریکی باعث شد از قافله عقب بماند.

تلاش ب ام و و مرسدس-بنز برای شکست تسلا تا به امروز پیروز نبوده است. ارزش تسلا در بازار بورس با وجود همه تردید هایی که در سودآوری بلندمدت کارخانه وجود دارد، اکنون نزدیک به 137 میلیارد دلار است که از مجموع ارزش دو کارخانه آلمانی بیشتر است.

ب ام و پس از 23 سال آرم خود را تغییر داد

نشان تازه

ب ام و همزمان با نمایش جدیدترین مدل خود، از لوگوی تازه شرکت هم رونمایی کرد. کارخانه آلمانی می گوید لوگوی خود را با توجه به نیاز های عصر دیجیتال تغییر داده و فعلا از آن تنها در مکاتبات استفاده می کند و قرار نیست آرم روی ماشین ها تغییر کند.

لوگو ساده تر شده و دیگر سه بعدی نیست. مهمترین تغییر، حذف دایره سیاه دور آرم کارخانه است که جای خود را به حلقه ای بی رنگ داده است که رنگ پس زمینه را نمایش می دهد.

این ششمین باری است که ب ام و در 103 سال گذشته نشان خود را تغییر می دهد. آخرین بار آرم شرکت 23 سال پیش عوض شد. در همه این آرم ها، نام کارخانه و دایره ای که به چهار بخش آبی و سفید تقسیم شده ثابت بوده است.

این ششمین باری است که ب ام و نشان خود را تغییر می دهد

رنگ آبی و سفید آرم ب ام و برگرفته از پرچم ایالت بایرن است که دفتر مرکزی کارخانه در آن قرار گرفته است.

قبلا تصور می شد که نشان ب ام و نمایشگر ملخ در حال حرکت موتور هواپیما است و سابقه شرکت در ساخت موتور های هواپیما را یادآوری می کند. اما ب ام و می گوید که این تصور اشتباه است و استفاده از این شباهت در یک آگهی در سال 1929، مردم را به این اشتباه انداخته است.

اولین مدل 500 در سال 1957 به بازار عرضه شد

همبستگی با ایتالیا

فیات با عرضه نسل جدید مدل 500 به جمع خودروسازان الکتریکی پیوست. با اینکه فرم مدل جدید فیات نسبت به قبل تغییری نکرده، اما ماشین از درون و بیرون از نو طراحی شده است.

فیات 500 الکتریکی با هر بار شارژ می تواند 320 کیلومتر حرکت کند. باتری ماشین را می توان با شارژر های سریع هم شارژ کرد. در این صورت ذخیره الکتریسته لازم برای 50 کیلومتر حرکت تنها پنج دقیقه طول می کشد.

سوپرمینی جدید فیات به همه فن آوری های تازه از جمله سیستم حفظ ماشین بین خطوط جاده و سیستم اتوماتیک حفظ فاصله از ماشین جلو مجهز شده است. طراحی داخل خودرو ساده تر شده و اطلاعات از طریق یک نمایشگر لمسی ده اینچی به راننده نمایش داده می شود.

این سومین نسل از مدل 500 است. نسل اول این ماشین در سال 1957 به عنوان یک ماشین ساده و ارزان برای خانواده های ایتالیایی به بازار عرضه شد. این ماشین یادآور دوران خوش پس از جنگ جهانی دوم و رونق اقتصادی کشور در دهه شصت میلادی است.

اتاق نسل جدید فیات 500 نسبت به قبل ساده تر شده است

فیات در سال 2007 نسل دوم 500 را به بازار عرضه کرد. با وجود این که سال ها از تولید ماشین می گذرد، نسل دوم 500 همچنان در اروپا پرطرفدار است و سال گذشته دومین ماشین پرفروش در کلاس خود بود. فیات اعلام کرده تولید این مدل را تا یکی دو سال دیگر در کنار مدل الکتریکی ادامه خواهد داد.

فیات به دلیل لغو نمایشگاه ژنو، فرصت رونمایی در این نمایشگاه را از دست داد و مدل 500 را با انتشار یک فیلم رونمایی کرد.

در این فیلم اولیویر فرانسوا، مدیر شرکت ایتالیایی گفت که به جای کارخانه فیات در شهر تورین، میلان را برای ضبط فیلم انتخاب کرده تا در شرایط سختی که مردم با آن دست به گریبانند در کنار آن ها باشد و به آن ها امید دهد.

سه دستگاه از نسل جدید مدل 500 که توسط استودیو های طراحی بولگاری، جورجو آرمانی و کارتل تزیین شده برای خیریه حراج خواهد شد

بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا در کشور ایتالیا ثبت شده و آمار مبتلایان در شمال این کشور و شهر میلان بیشتر از مناطق دیگر است.

مراسم رونمایی ماشین با حضور تعداد بسیار کمی از روزنامه نگاران برگزار شده بود که با توصیه پزشکان با فاصله از یکدیگر نشسته بودند.

منبع: فرادید
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 44

به "بهترین ماشین 2020 اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ماشین 2020 اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید