هشدار باکو: تشدید تنش با ارمنستان به زیرساختهای انرژی دریای خزرآسیب میزند

به گزارش اهدا بلاگ، یک مقام جمهوری آذربایجان نسبت به در خطر بودن زیر ساختهای انرژی در دریای خزر با توجه به تشدید تنش بین باکو و ایروان هشدار داد.

هشدار باکو: تشدید تنش با ارمنستان به زیرساختهای انرژی دریای خزرآسیب میزند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام جمهوری آذربایجان هشدار داده که تشدید تنش با ارمنستان موجب آسیب دیدن زیرساخت های انرژی در دریای خزر میشود.

به نوشته خبرگزاری رویترز الشاد ناصروف معاون شرکت انرژی دولتی آذربایجان در نشستی گفت که بعضی زیر ساختهای نفتی و گازی در مجاورت عملیات نظامی کنونی بین باکو و ایروان قرار گرفته است.

این مقام جمهوری آذربایجان با اشاره به خطوط نفت و گازی که از این منطقه به بازارهای جهانی می فرایند و نزدیک بودن با مناطق درگیری بین کشورش و ارمنستان گفت، خطوط لوله نفتی باکو، تفلیس و جیهان، و باکو ، سوپا و خط گازی باکو،تفلیس و ارزوم و بعضی تاسیسات دیگر نزدیک قلمروی تنش های کنونی بین نیروهای مسلح ارمنستان و آذربایجان هستندو تداوم درگیری صادرات حامل های انرژی به اروپا را به خطر می اندازد.

این مقام جمهوری آذربایجان خواهان یاری غرب برای محافظت از صادرات انرژی شد و گفت، از واشنگتن و دیگران می خواهم درباره شنمایندگی این منطقه و نحوه یاری های نظامی و موارد دیگر برای برقراری امنیت در جهت انتقال انرژی به اروپا فکری نمایند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ارتش ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس در خطوط مرزی متهم کرد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اظهار داشت که روز یکشنبه نیروهای ارمنستانی با استفاده از مسلسلهای کالیبر عظیم و اسلحه های تک تیرانداز 70 بار آتش بس را در مناطق مختلف نقض نموده اند. وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه خود افزوده است که در حال حاضر آرامش نسبی در منطقه مرزی تووز برقرار است. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 206

به "هشدار باکو: تشدید تنش با ارمنستان به زیرساختهای انرژی دریای خزرآسیب میزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار باکو: تشدید تنش با ارمنستان به زیرساختهای انرژی دریای خزرآسیب میزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید