قیمت نفت به زیر 27 دلار رسید

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش تجارت نیوز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز در بازارهای جهانی با 48 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 26.91 دلار معامله شد.

قیمت نفت به زیر 27 دلار رسید

قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم افت 78 سنتی را تجربه کرد و به قیمت 23.71 دلار به فروش رفت.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت جهانی نفت به دلیل کاهش تقاضا افت کرد، اما محرک های اقتصادی آمریکا که به تفسیر برخی می تواند در رشد اقتصاد جهانی موثر باشد، مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شد.

رویترز نوشت: امروز قیمت نفت پس از سه روز افزایش اخیر، فرایند کاهشی به خود گرفت. کاهش سریع تقاضای نفت در بازارهای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مسافرت های جهانی را با مانع روبرو کرده و خانه نشین شدن شرکت های بزرگ شده، به کاهش تقاضا انجامید. در این میان امیدواری به محرک های اقتصادی 2 تریلیون دلار آمریکا تا حدود زیادی از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

استفان اینست تحلیلگر بازار در اکسیب تریدر گفت: بازار جهانی به واسطه محرک های اقتصادی آمریکا سیگنال سبز گرفت، اما بیشتر فعالیت های اقتصادی همچنان راکد مانده اند.

مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با جدیت تمام از کمک 2 تریلیون دلاری برای کمک به بیکاری کارگران و صنایع صدمه دیده از اپیدمی ویروس کرونا استقبال کرد، اما در این میان کاهش سریع تقاضای جهانی نفت و نیز افزایش تولید، چشم انداز بازار جهانی را تیره و تار کرده است.

IHS مارکت ارزیابی کرده، تقاضای جهانی نفت تا 14 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم امسال کاهش خواهد یافت و ذخایر نفت کشورها به بی سابقه ترین حد خود خواهد رسید.

براساس اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته اخیر1.6 میلیون بشکه افزایش یافته است.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 85

به "قیمت نفت به زیر 27 دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت به زیر 27 دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید