جذب حداکثری گردشگران ژاپنی با برنامه ریزی منسجم امکان پذیر خواهد بود

به گزارش اهدا بلاگ، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، جذب حداکثری گردشگران ژاپنی با برنامه ریزی منسجم امکان پذیر خواهد بود.

جذب حداکثری گردشگران ژاپنی با برنامه ریزی منسجم امکان پذیر خواهد بود

چندی پیش لیلا اژدری (مدیرکل بازاریابی و توسعه توریستی خارجی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی) از پیشبرد پروژه توسعه توریستی منطقه شمال غرب کشور با هدف رونق صنعت توریستی در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و کردستان با همکاری آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) اطلاع داد تا این استان ها بتوانند ورود جدی به بازارهای بین المللی داشته باشند و رونق توریستی داخلی را تجربه نمایند.

طبق پیشینه توافق قبلی، آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) همکاری در سه فاز مجزا شامل مطالعات اولیه، بازدیدهای میدانی و مطالعات تفصیلی را با هدف تدوین طرح جامع توریستی شمال غرب کشور با همکاری دفاتر معاونت توریستی وزارت شروع نموده است.

اژدری تاکید نمود: با توجه به اینکه جایکا به عنوان یکی از ارکان اجرایی رسمی توسعه ای ژاپن یاری های فنی به کشورهای در حال توسعه را در دستور کار واقع شده است؛ بنابراین بهره مندی از دانش، تجربیات و مهارتهای کارشناسی و تخصصی جایکا می تواند در تسریع و به نتیجه رسیدن طرح توسعه توریستی منطقه شمال غرب موثر واقع گردد.

شاید حضور ایران در نمایشگاه بین المللی توریستی جاتا در ژاپن نیز یکی از راههای توسعه توریستی ایران و ژاپن باشد چنانکه گفته می گردد پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی توریستی جاتا ژاپن که از 31 شهریور تا 3 مهر 1401 در توکیو ژاپن برگزار می گردد، برپا خواهد شد.

جاتا با هدف ترویج توریستی محلی، خارجی و داخلی به عنوان یک رویداد بین المللی پیشرو در بخش توریستی در حال رشد است و قرار است طی 4 روز در ژاپن برگزار گردد. برگزاری سمینارها و نمایشگاه تجاری با حضور غرفه دارانی از بیش از 150 کشور و منطقه فرصت های تجاری را پیش روی کشورها قرار می دهد.

در این میان اژدری تاکید دارد: ژاپن کشوری جزیره ای در آسیای جنوب شرقی، در همسایگی روسیه، چین، کره شمالی و کره جنوبی دارای رتبه سوم در بین قدرت های مالی جهان است. جمعیتی بیش از صد و بیست و شش میلیون نفر دارد و حدود چهار میلیون توریست ورودی و حدود سه میلیون توریست خروجی دارد.

او ادامه داد: عایدی حاصل از توریستی ژاپن حدود دوازده میلیون دلار و هزینه کرد توریستان ژاپنی حدود هفت میلیون دلار است. در واقع توریستان ژاپنی بیشتر علاقمند هستند تا به کشورهایی از جمله آمریکا، چین، فرانسه، فیلیپین و کره جنوبی سفر نمایند و بیشترین توریستانی که به ژاپن سفر می نمایند از کشورهایی مانند آمریکا، چین، ویتنام، کره جنوبی و هند هستند.

به گفته اژدری، این درحالی است که ایران با حدود هشتاد میلیون نفر جمعیت قبل از پاندمی در حدود 7631 توریست ورودی و 5252 توریست خروجی داشت. همکاری های آموزشی و فنی در زمینه توریستی با جایکا و حضور ایران در نمایشگاه جایا و امضای تفاهم نامه نو توریستی که بزودی محقق خواهد شد، می تواند زمینه های توسعه توریستی ایران و ژاپن را بیش از گذشته فراهم سازد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه توریستی خارجی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اعلام کرد: باتوجه به جمعیت ژاپن و تعداد توریستان خروجی میتوان به این نتیجه رسید که تمایل ژاپنی ها به سفرهای داخلی است و بیش از هشتاد درصد اقتصاد توریستی ژاپن در این بخش متمرکز است. اما ما سعی داریم با برگزاری فم تور ویژه توراپراتورها، رسانه ها و افراد تاثیرگذار ژاپن، بخشی از توریستان ژاپنی را جذب کنیم.

به گفته او، توریستان ژاپنی از برترین توریستان جهان هستند و البته ژاپن بازار هدف سنتی توریستی ایران است. بچه ها ژاپنی از سنین بسیار پایین در کتاب های درسی در خصوص پرشیا می خوانند. ما باید قدر این بازار را باید بدانیم و استانداردهای زیرساختی و خدماتی را ارتقا دهیم. امید به جذب حداکثری توریستان ژاپنی با برنامه ریزی منسجم امکان پذیر خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1296

به "جذب حداکثری گردشگران ژاپنی با برنامه ریزی منسجم امکان پذیر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب حداکثری گردشگران ژاپنی با برنامه ریزی منسجم امکان پذیر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید