طالبان: پس از آنالیز طرح آمریکا موضع خود را روشن می کنیم

به گزارش اهدا بلاگ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی همچنان در دست آنالیز است و این گروه پس از آنالیز مواضع خود را معین خواهد نمود.

طالبان: پس از آنالیز طرح آمریکا موضع خود را روشن می کنیم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه هنوز موضع خود را درباره طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی صلح تعیین ننموده است.

نعیم در توئیتی نوشت: پیش نویسی که چند روز پیش دریافت کردیم هنوز در دست آنالیز است. ما موضع خود را پس از آنالیز واضح خواهیم ساخت.

وی اضافه کرد که اگر بعضی رسانه ها چیزی جز این را به نقل از او منتشر نموده اند، صحت ندارد.

نعیم هفته گذشته گفته بود که در طرح سپرده شده به طالبان، حکومت انتقالی، برگزاری نشست آنکارا و آتش بس مطرح شده است اما هنوز این گروه در برابر این طرح موضع روشنی نگرفته است.

پیش از این الجزیره به نقل از این سخنگوی طالبان نوشته بود که دولت های انتقالی و مشارکتی در چند دهه گذشته مسائل افغانستان را حل ننموده اند و این گروه خواهان ایجاد یک نظام اسلامی قوی و مستقل در افغانستان است.

تقابل اتحادیه اروپا و آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان

افشای جزئیات تازه طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان

براساس گزارش این رسانه قطری، نعیم با اظهار تردید درباره موفقیت طرح آمریکا گفته بود: دولت های انتقالی پس از اِشغال آمریکا شکل گرفتند، بعضی از آنها انتقالی و بعضی دیگر مشارکتی بودند اما هیچ یک از آنها مسائل کشور را حل نکردند؛ ما یک نظام اسلامی می خواهیم که قوی و مستقل باشد تا مسائل افغانستان را حل نموده و به پرسش های اساسی رسیدگی کند.

براساس پیش نویس طرح تازه آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی صلح در افغانستان، قانون اساسی و ساختارها و نهادهای دولتی این کشور برای ادغام طالبان دچار تغییر خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 772

به "طالبان: پس از آنالیز طرح آمریکا موضع خود را روشن می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: پس از آنالیز طرح آمریکا موضع خود را روشن می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید