سفیر هند: روابط مستحکمی با سوریه داریم، ترکیه به حاکمیت دمشق احترام بگذارد

به گزارش اهدا بلاگ، سفیر دهلی نو در دمشق با اشاره به روابط مستحکم دو کشور، گفت که هند راه چاره بحران سوریه را از رهگذر یک فرآیند سیاسی فراگیر با رهبری سوریه می داند.

سفیر هند: روابط مستحکمی با سوریه داریم، ترکیه به حاکمیت دمشق احترام بگذارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حفظ الرحمن سفیر هند در سوریه روابط بین دو کشور را محبت آمیز، مستحکم و ریشه دار خواند و گفت که هند و سوریه دو تمدن کهن هستند.

الرحمن در گفت وگو با روزنامه الوطن سوریه گفت: در خلال نُه سال جنگ علیه سوریه، روابط دوجانبه راسخ ماند و هند نیز درباره راهکار جنگ از راههای غیر نظامی، موضع اصولی اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه هند راهکار بحران سوریه را از رهگذر یک فرآیند سیاسی فراگیر با رهبری سوریه می داند، خاطر نشان کرد، دهلی نو به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه احترام می گذارد و سفارت خود را حتی یک روز هم در دمشق نبست و همین مسئله بهترین گواه بر استحکام روابط و دوستی دو کشور است.

سفیر هند ضمن ابراز نگرانی از حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه، از آنکارا خواست که به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد.

الرحمن ادامه داد: دولت هند از موضع رهبری سوریه در جنگ علیه تروریسم حمایت می نماید؛ زیرا هر دوی ما قربانی این تروریسم شرور هستیم و خوب می دانیم که تروریسم خطر بزرگی برای همه بشریت است.

وی درباره یاری های پزشکی اخیر هند به سوریه هم گفت: بر اساس اصل دوستی پایدار بین سوریه و هند و به نام این دوستی، دولت هند این هدیه انسانی ناچیز را به ملت دوست سوریه تقدیم کرد... این محموله بیش از 10 تُن واکسن و داروی لازم است.... من مطئنم که این یاری پزشکی ناچیز در موفقیت کوششهای دولت دوست سوریه، در کاهش این بحران، سهیم خواهد بود.

سفیر دهلی نو در دمشق اضافه نمود: آینده روابط [بین دو کشور] بی تردید، پربار خواهند بود... ملت سوریه و هند قدردان یکدیگر هستند... هند در سوریه و سوریه در هند ریشه دارد و می بینیم که دو ملت نیز به دوستی فیما بین خود وفادار هستند.

الرحمن در انتها خاطر نشان کرد، وظیفه سفارت این است که در راستای توسعه و تحکیم روابط دو کشور کوشش کند؛ زیرا همه چیز فراهم است و من نیز از حضور در سوریه خوشحالم؛ زیرا در راستای توسعه روابط بین دو کشور کوشش می کنم.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 310

به "سفیر هند: روابط مستحکمی با سوریه داریم، ترکیه به حاکمیت دمشق احترام بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر هند: روابط مستحکمی با سوریه داریم، ترکیه به حاکمیت دمشق احترام بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید