فرایند نزولی واکسیناسیون بچه ها به خاطر ترس از کرونا

به گزارش اهدا بلاگ، عشرتی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، فرایند مراجعه مردم به مراکز درمانی جهت واکسیناسیون بچه ها کاهش یافته است.

فرایند نزولی واکسیناسیون بچه ها به خاطر ترس از کرونا

به گزارش خبرنگار بابک عشرتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری معرفی شبکه تفکر سلامت اظهار کرد: همه افراد جامعه باید توجه داشته باشند که همچنان از شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون غافل نشوند و حد الامکان از مسافرت های غیرضروری خودداری نمایند.

او اضافه کرد: با عدم رعایت موارد بهداشتی، شیوع و گستردگی ویروس کرونا نیز دو برابر خواهد شد. این موضوع می تواند مراکز درمانی از جمله بیمارستان ها را با بعضی مسائل رو به رو کند و آنها را نیز تحت فشار کاری قرار دهد.

عشرتی توضیح داد: متاسفانه طی روزهای گذشته با افزایش سفرهای غیرضروری شاهد بالا رفتن میزان مبتلایان بوده ایم، به طوریکه این موضوع منجر به افزایش بی سابقه بستری ها در بیمارستان ها شده است.

او توصیه کرد: تمام افراد فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی از جمله پوشیدن ماسک و دستکش را فراموش ننمایند و به شدت از حضور در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: یکی از مهمترین خدمات در بیمارستان های کشور، انجام واکسیناسیون برای بچه ها است، به طورکلی این موضوع در شرایط عادی 100 درصد گروه ها را تحت پوشش قرار می دهد. این موضوع در زمان اوج این ویروس منحوس با کاهش 13 تا 14 درصد رو به رو شد، براین اساس فرایند مراجعه مردم به مراکز درمانی جهت واکسیناسیون بچه ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

او گفت: در اغلب مراکز درمانی و بیمارستانی که بیماران کرونایی تردد داشتند، محل و مکان معاینه و ویزیت بیماران از محل واکسیناسیون جدا شد و در مواقع لزوم حتی تزریق واکسناسیون در خارج از مراکز درمانی انجام می شد.

در ادامه طیبه نجفی مقدم، مسئول شبکه تفکر سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از مهمترین اقدامات شبکه تفکر سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران راه اندازی سامانه تلفن گویای 1569 بود.

او اضافه کرد: این سامانه خدمات خود را با فرستادن اطلاعات صحیح در کوتاه ترین زمان به مادران باردار، سالمندان و والدینی که باید واکسیناسیون بچه ها خود را در دوران کرونا انجام می دادند، ارائه می دهد.

نجفی مقدم ادامه داد: اگر بیماران آسیب پذیر به راحتی شناسایی شوند، خدمات مطلوبتری به آن ها ارائه داده می گردد و تخت های بیمارستانی کمتری اشغال خواهد شد.

مسئول شبکه تفکر سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: اجرایی شدن بعضی پروژه های کاربردی از جمله افزایش جمعیت، تببین الگوی استعداد یابی و جانشین پروری از مهمترین طرح ها و پروژه های در دست کار شبکه تفکر سلامت است، همچنین پروژه کابین از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی ایران در این شبکه است.

او در انتها گفت: بیش از 30 نفر عضو و 7 اتاق فکر سلامت در این پروژه تعبیه شده است. انتخاب اعضای این اتاق براساس دانش، خلاقیت و مهارت اجرا شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 287

به "فرایند نزولی واکسیناسیون بچه ها به خاطر ترس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند نزولی واکسیناسیون بچه ها به خاطر ترس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید