چه خبر از واکسن های نو کرونا؟

به گزارش اهدا بلاگ، واکسن برکت یکی از جدیدترین واکسن های موجود در دنیا است. این واکسن ایرانی که به تازگی آزمایشات فازهای مختلف را پشت سر گذاشته نه تنها در فرایند واکسیناسیون همگانی ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت بلکه حتی به کشورهای دیگر هم صادر می گردد.

چه خبر از واکسن های نو کرونا؟

به گزارش خبرنگاران ، واکسن های ایرانی یکی پس از دیگری آزمایشات را پشت سر می گذارند که البته برکت در این زمینه پیشتاز بود.

اما در حالی که احتیاج دنیا به واکسن های بیشتر روز به روز بیشتر می گردد علاوه بر واکسن های ایرانی چند واکسن دیگر در دنیا هم در حال ساخت هستند.

جدول واکسن های در حال ساخت نشان می دهد ایران بیشترین تعداد واکسن در دست ساخت را دارد.

آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین تحولات ساخت واکسن در دنیا از ابتدای ماه ژوئن برابر با سه شنبه 11 خرداد تا 22 ژوئن برابر با سه شنبه یکم تیر ماه است.

11 خرداد - در این روز کوشش چینی ها برای ارائه واکسن های تازه وارد فاز دیگری شد. ابتدا آموزشگاه علوم نظامی چین واکسن در دست ساخت خود را به فاز سه برد. وارد شدن به فاز سه یعنی اینکه واکسن در آستانه موفقیت است. در همین روز واکسن ساخت بیمارستان غرب چین در دانشگاه سیچوان هم به فاز سه آزمایشات بالینی رسید. پیش از این دو واکسن چینی ها به نام های سینوواک و سینوفارم به تایید سازمان دنیای بهداشت رسیده است.

18 خرداد - کوشش استرالیایی ها هم برای ساخت واکسن ادامه دارد. واکسن آنها واکسین نام دارد و ماه گذشته وارد فاز دو آزمایشات بالینی شد. در همین روز واکسنی به نام ایکوساواکس که در سیاتل آمریکا ساخته می گردد به فاز یک آزمایشات رسید.

24 خرداد - واکسن های ساخت دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه ژیامن به فاز دو رسید.

واکسن کشور ویتنام هم که نانوژن نام دارد وارد فاز سه شد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز واکسن دیگری از ایران به نام شفا برای استفاده اضطراری در ایران مجوز گرفت.

واکسن دیگری از آمریکا به نام نوواکس تمامی آزمایشات را پشت سر گذاشت و در این روز اعلام شد که در برابر ویروس کرونا 90.4 درصد اثربخشی دارد و مقاوم است.

26 خرداد - در این روز یکی از عظیم ترین پروژه های مربوط به واکسن های کرونا در دنیا باخت. این واکسن کیوروک نام دارد و محصول آلمانی ها بود. اما بعد از اینکه اعلام شد این واکسن پرهزینه فقط 47 درصد در برابر بیماری کرونا اثربخشی نشان می دهد تمامی اقدامات در رابطه با ساخت آن متوقف شد.

27 خرداد - واکسن بی نام قزاقستان وارد مرحله یک آزمایشات بالینی شد.

1 تیر - کشور کوبا اظهار داشت واکسن آبدالای در دست ساخت این کشور اثربخشی 92 درصد دارد.

بعلاوه در همین روز اعلام شد که واکسن فخراوک که یکی دیگر از واکسن های در دست ساخت ایران است وارد فاز دوم آزمایشات بالینی شد. در پی آن هم واکسن دانشگاه ارجیس ترکیه به فاز سوم آزمایشات بالینی رسید.

***

بر اساس آخرین اطلاعات نیویورک تایمز:

*هم اکنون 50 واکسن در کشورهای مختلف دنیا در فاز اول آزمایشات هستند و در این مرحله ایمنی آنها مورد آزمایش قرار می گیرد.

*37 واکسن در مرحله دوم آزمایشات هستند، در این مرحله بر روی جمعیت قابل توجهی از داوطلبان آزمایش می شوند.

*32 واکسن هم در مرحله سوم به سر می برند. در این مرحله آزمایشات بر روی جمعیت بسیار بیشتری از داوطلبان امتحان می شوند.

*8 واکسن برای استفاده محدود به کار گرفته شده اند.

*8 واکسن تایید شده اند و یا اینکه به طور کامل در فرایند واکسیناسیون مورد استفاده قرار می گیرند.

*4 واکسن هم به علت شکست در آزمایشات متوقف شدند و دیگر فراوری نمی شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 910

به "چه خبر از واکسن های نو کرونا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خبر از واکسن های نو کرونا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید