مهدی: می خواهیم تعطیلات نیم فصل لیگ آینده را با جام جهانی همزمان کنیم، برنامه نیم فصل دوم تا انتها هفته اعلام می گردد

به گزارش اهدا بلاگ، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت در صورت اجرای تمامی برنامه ها، نیم فصل نخست لیگ بیست ودوم پیش از جام جهانی قطر به سرانجام می رسد.

مهدی: می خواهیم تعطیلات نیم فصل لیگ آینده را با جام جهانی همزمان کنیم، برنامه نیم فصل دوم تا انتها هفته اعلام می گردد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سهیل مهدی درباره برگزاری کارگاه آموزشی ناظران فوتبال ایران گفت: پس از دو سال که کلاس ها را به خاطر شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار کردیم، فرصت مغتنمی نصیب ما شد که مدیر توسعه استراتژیک کنفدراسیون فوتبال آسیا و یکی از برترین مدرسان AFC برای بازی تیم ملی ایران وارد کشور شد و امیدوارم ناظران، برترین بهره برداری را از آموزش ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان لیگ پس از این کلاس ها هم برنامه توسعه دارد، توضیح داد: به 300 ناظر در هشت استان کشور آموزش می دهیم و آنها را به روزرسانی می کنیم. کوشش می کنیم به تدریج نسل جدیدی را وارد مسئولان برگزاری رقابت ها نموده و استانداردهای خودمان را به استانداردهای AFC نزدیک کنیم. ناظران کلاس امروز (شنبه) عمدتاً در لیگ برتر و لیگ دسته اول فعالیت می نمایند و صاحب تجربه هستند. بعلاوه کسانی که به آنها برای ورود به لیگ برتر گوشه چشمی داریم، در کلاس شرکت نموده اند.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص زمان ورود طرفداران به دیدارهای لیگ برتر اعلام نمود: جانِ هموطنان ما و نیز بازیکنان و مربیان برای ما ارجحیت دارد و وظیفه داریم و دستورالعمل ها را رعایت کنیم.

مهدی درباره یاریی که ناظران می توانند به جریمه نشدن باشگاه ها نمایند، گفت : این به فرایند توسعه ما بستگی دارد و باید خودمان را با استانداردهای آسیایی همسو کنیم. جرایم کشورها به خاطر عدم رعایت درست استانداردهای آسیایی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا بیش از 150 نفر را برای برگزاری مسابقات متمرکز لیگ قهرمانان آسیا به کار گرفت و همانطور که در زمین حرفه ای هستیم، بیرون از زمین هم باید حرفه ای باشیم و افراد برگزارنماینده حرفه ای داشته باشیم.

وی در خصوص زمزمه هایی مبنی بر تأثیر پُررنگ افراد داخلی در حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بیان نمود: این باور باید پذیرفته شود که ضامن عملکرد خودمان هستیم و نتایج براساس عملکرد ماست. AFC نهاد نظارتی بالادستی است و با استانداردهای بین المللی که برای آسیا طراحی نموده، عملکردمان به استانداردها برمی شود.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه مطرح نمود: اگر اتفاقی افتاده، ابتدا باشگاه و در کنار آن عزیزان و عواملی باید یاری می کردند که اتفاقی بیفتد. دنبال مقصر خاصی نمی گردیم و باید بپذیریم کشورها باید کارهای خود را بر مبنای استانداردهای ابلاغ شده انجام بدهند. این استانداردها هر سال سخت تر می شود.

مهدی درباره برنامه سازمان لیگ فوتبال برای فصل 1402-1401 و همزمانی آن با جام جهانی 2022 گفت: لیگ برتر در دو سال گذشته مجموعاً 2.5 ماه تأخیر داشته که برای جبران آن ناچار بودیم برنامه ها را از شکل زیبای خود خارج کنیم. گاهی همه بازی ها در یک روز برگزار گردید یا همه دیدارها در ساعتی بود که شرایط خوبی نداشت. اگر با همکاری باشگاه ها و هیئت های فوتبال پیش برویم، لیگ برتر را خرداد تمام می کنیم و فرصتی برای استراحت مناسب به همه تیم ها داریم.

وی راجع به حالت ایده آل زمان برگزاری لیگ بیست ودوم توضیح داد : در این شرایط می توانیم فصل آینده را به گونه ای شروع کنیم که تعطیلات نیم فصل تقریباً با جام جهانی 2022 همزمان شود و این ایده آل ترین حالت است. متأسفانه موج کرونا افزایش یافته و شرایط جوّی بدی داریم که به جدول لیگ تنش وارد می نماید.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص زمان اعلام برنامه هفته هفدهم لیگ برتر اعلام نمود: نگران بودیم بازی های معوقه استقلال را انجام بدهیم و نمی توانیم تعویق و تأخیر چندانی داشته باشیم. زمان دیدارهای معوقه استقلال را اعلام کردیم و تا انتها هفته، برنامه کامل نیم فصل دوم را به طرفداران تقدیم می کنیم. احتیاج به یاری باشگاه ها داریم و امیدوارم خطر مشابه استقلال برای تیم های دیگر ایجاد نشود. از باشگاه ها خواهش می کنم دقت بیشتری در حوزه پزشکی داشته باشند.

مهدی درباره حداقل تعداد بازیکنان لازم برای یک مسابقه لیگ برتر گفت: مطابق پروتکل های فعلی، یک تیم باید 5+11 بازیکن داشته باشد که یکی از آنها باید دروازه بان باشد. دوستان هم این دستورالعمل را بازنگری می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1237

به "مهدی: می خواهیم تعطیلات نیم فصل لیگ آینده را با جام جهانی همزمان کنیم، برنامه نیم فصل دوم تا انتها هفته اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی: می خواهیم تعطیلات نیم فصل لیگ آینده را با جام جهانی همزمان کنیم، برنامه نیم فصل دوم تا انتها هفته اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید