بازگشایی مرز کانادا به روی مسافران واکسینه شده

به گزارش اهدا بلاگ، از تاریخ 9 آگوست 2021 مرزهای کانادا به روی مسافران و جهانگرد های واکسینه شده باز خواهد بود.

بازگشایی مرز کانادا به روی مسافران واکسینه شده

کانادا در تازه ترین اقدام خبر از بازگشایی مرزهای خود به روی توریست ها و مسافران خارجی واکسینه شده داده است. در زیر خلاصه ای از این سیاست های تازه کانادا در این رابطه را مرور می کنیم.

  • توریست های آمریکایی که کاملا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند می توانند از نهم آگوست وارد کانادا شوند؛
  • سیاست رعایت قرنطینه در هتل از نهم آگوست خاتمه می پذیرد؛
  • بچه ها افراد کانادایی که در برابر کرونا کاملا واکسینه شده اند و سایر مسافران معاف از محدودیت ها از نهم آگوست نیازی به قرنطینه ندارند؛
  • توریست های سراسر جهان که کاملا در برابر کرونا واکسینه شده اند می توانند از هفتم سپتامبر وارد کانادا شوند؛
  • ممنوعیت پروازها از هند به کانادا تا بیست و یکم آگوست تمدید شده است؛
  • فرودگاه های بیشتری در کانادا پروازهای بین المللی را می پذیرند.

حالا مشروط بر اینکه شرایط کرونا در کانادا تحت کنترل بماند کانادا از تاریخ نهم آگوست یعنی چند روز دیگر پذیرای شهروندان و توریست های آمریکایی خواهد بود. همان روز هم کانادا مسافران خارجی خود را از شر قرنطینه اجباری در هتل خلاص خواهد کرد. از تاریخ هفتم سپتامبر هم مرزهای کانادا به روی مسافران از سراسر جهان باز خواهد بود.

مسافران خارجی که کاملا واکسینه شده اند دیگر لازم نیست در بدو ورود تست کرونا بدهند و هشت روز بعد هم دوباره تست دهند بلکه ممکن است به صورت random در مرز ورودی از آنها تست کرونا بگیرند.

چه مسافرانی واکسینه کامل تلقی می شوند؟

آندسته از مسافرانی که دوز واکسن مورد تایید کانادا را به میزان کافی و توصیه شده تزریق کرده اند واکسینه کامل تلقی می شوند. تزریق نهایی واکسن باید حداقل 14 روز قبل از ورود به کانادا انجام شده باشد. مهم نیست مسافر واکسن را در کدام کشور زده است.

کدام واکسن ها مورد تایید کاناداست؟

در حال حاضر کانادا واکسن شرکت های زیر را قبول می کند:

  • آسترا زنکا؛
  • فایزر؛
  • مودرنا؛
  • جانسون (جانسون اند جانسون).

تمام نتایج تست کرونا باید به دو زبان انگلیسی و فرانسه باشد در غیر این صورت ماموران مرزی مسافر را به ملزم به داشتن ترجمه رسمی خواهند کرد.

قبل از آمدن به کانادا تمام مدارک باید به اپلیسکیشن یا وبسایت ArriveCAN ارائه شده باشند. تمام مسافران همچنان نیازمند به داشتن برنامه ای برای قرنطینه 14 روزه هستند. این سیاست های تازه تنها از اولین دقیقه بامداد 9 آگوست به وقت استاندارد شرقی لازم الجرا خواهند بود. در ضمنً، مقامات دولت کانادا تایید کرده اند که پرواز از هند به کانادا همچنان ممنوع است.

بچه ها غیرواکسینه شده

کانادا سیاست های خود را در مورد بچه ها زیر 12 سال که واکسینه کامل نشده اند و واجد شرایط واکسن نیستند ابلاغ خواهد کرد. از تاریخ نهم آگوست بچه ها وابسته غیرواکسینه شده مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند لازم نیست قرنطینه 14 روزه اجباری را سپری نمایند. در عوض باید طی این دوره پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

آنها همچنان ملزم به رعایت تمام مقررات مربوط به ورود و تست کرونا هستند:تست در بدو ورود و تست هشت روز بعد از ورود. این الزام شامل مسافران آمریکایی که بر ای مقاصد غیرضروری وارد کانادا می شوند هم هست. مقامات کانادا گفته اند که از ماه سپتامبر که تمام توریست های جهان حق ورود به کانادا دارند این تدابیر در مورد بچه ها غیرواکسینه شده این توریست ها نیز اعمال خواهد شد.

فهرستی از فعالیت هایی که بچه ها در این بازه زمانی 14 روزه می توانند و نمی توانند انجام دهند وجود ندارد اما بچه ها باید طی دو هفته از ورودشان به کانادا از شرکت در گروه ها در مدرسه و مهد کودک اجتناب نمایند. استان ها و منطقه ها کانادا ممکن است مقررات خاص خود را در مورد افرادی که اخیرا از سفر بازگشته اند داشته باشند. دولت کانادا ظرف روزهای آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد کرد.

شرایط تست کرونا برای سفر به کانادا

از تاریخ نهم آگوست شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا که به مدت کمتر از 72 ساعت به آمریکا سفر کرده اند می توانند در کانادا تست قبل از ورودشان را انجام دهند. یعنی لازم نیست برای بازگشت به کانادا، در خاک آمریکا تست دومی انجام دهند.

آنهایی که به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند اما همچنان نتیجه تست آنها مثبت است می توانند نتیجه تستی که ظرف 14 تا 180 روز قبل از وردشان به کانادا را انجام داده اند ارائه نمایند. پیش از این باید نتیجه تست 90 روز اخیر را ارائه می کردند.

مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند نیازی به تست پس از ورود ندارند مگر اینکه به صورت راندم برای انجام تست در بدو ورود انتخاب شوند. در شرایط تست اجباری برای مسافران غیرواکسینه شده تغییری ایجاد نشده است. مسافران غیر واکسینه شده می بایست همچنان در بدو ورود تست دهند و تازه هشت روز بعد هم دوباره تست دهند.

مدرک واکسیناسیون کرونا برای سفر به کانادا

از تاریخ نهم آگوست هواپیماهای مسافربری بررسی خواهند کرد که آیا مسافران به مقصد کانادا قبل از سوار شدن به هواپیما اطلاعات خود را از طریق اپلیکیشن ArriveCAN ارائه داده اند یا خیر. ایرلاین ها رسید این اقدام بر روی موبایل مسافر یا نسخه پرینت شده آن را قبول خواهند کرد.

علاوه بر رسید ArriveCAN مسافران باید مدرک واکسینه شدن خود را همراه خود داشته باشند و به مامور لب مرز نشان دهند.

مسافرانی که سفر غیرضروری به کانادا دارند و از تاریخ نهم آگوست اجازه ورود به کانادا را پیدا می نمایند تنها شامل شهروندان و دارندگان اقامت دائم آمریکا که کاملا واکسینه شده اند هستند. آنها باید سکنه ایالات متحده باشند. افرادی که موقتا در ایالات متحده آمریکا هستند و نیز سکنه آمریکا که از کشوری دیگر می خواهند به کانادا بیایند شامل این معافیت نمی شوند.

مسافرانی که حق ورود به کانادا دارند، نظیر کانادایی ها و سایر مسافران معاف از محدودیت های مرزی می بایست اطلاعات را در مورد شرایط واکسیناسیون خود از طریق ArriveCAN ارائه نمایند اما اگر این کار را نکرده باشند کسی مانع سوار شدنشان به هواپیما نخواهد شد.

قرنطینه در کانادا بر اساس شرایط واکسیناسیون مسافر

افرادی که نمی توانند به خاطر شرایط سلامتی خود کاملا واکسینه شوند ممکن است واجد شرایط برای قرنطینه ای ملایم و آسان تر باشند اما ممکن است از آنها خواسته شود که قرنطینه متفاوت را رعایت نمایند. دولت کانادا جزییات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد کرد و متعاقبا در وبسایت و شبکه های اجتماعی خبرنگاران منعکس خواهد شد.

مسافرانی که با کشتی و قایق وارد کانادا می شوند نیز در صورتی که تعریف واکسینه شده کامل منطبق بر آنها باشد مشمول قرنطینه و تست ملایم و آسان خواهند بود. این مسافران ممکن است ملزم به تست قبل از ورود از طریق ArriveCAN باشند اما می توانند هنگام ورود به کانادا این کار را انجام دهند چرا که بر روی آب هیچ دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

باز هم باید گفت که تمام مسافران همچنان باید برنامه ای برای قرنطینه خود در کانادا داشته باشند چرا که بنا به صلاحدید مامور مرزی موظف به رعایت قرنطینه خواهند بود.

استقبال پنج فرودگاه دیگر از مسافران خارجی کانادا

در ضمنً از تاریخ نهم آگوست پنج فرودگاه دیگر هم پروازهای بین المللی را خواهند پذیرفت. فرودگاه های بین المللی شهرهای هالفکس، کبک، اتاوا، وینیپگ و ادمنتن هم اکنون از پروازهای بین المللی استقبال خواهند کرد. مسافران همچنان باید رهکردها و تدابیر مربوط به سلامت عمومی را رعایت کرده و همکاری های لازم را انجام دهند.

ذکر این نکته بد نیست که در طول همه گیری کرونا تنها فرودگاه های ونکوور، کلگری، تورنتو و مونترال پرواز بین المللی داشتند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1123

به "بازگشایی مرز کانادا به روی مسافران واکسینه شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مرز کانادا به روی مسافران واکسینه شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید