14 نقطه بر روی کره زمین که در آنجا از اینترنت خبری نیست

به گزارش اهدا بلاگ، اینترنت به طور حتم زندگی ما را از بسیاری جهات راحت تر نموده است. زمانی که می خواهید درباره مطلبی جستجو کنید اولین کاری که می کنید این است به سراغ تبلت یا تلفن همراه خود می روید، زمانی که تصویری زیبا از یک کوه را می بینید دوست دارید که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به نظر می رسد که اینترنت یکی از ضروریات زندگی امروزی است. در ادامه این مطلب با منطقه های در دنیا آشنا خواهیم شد که اینترنت، این تکنولوژی برتر هنوز به این منطقه ها راه نیافته است.

14 نقطه بر روی کره زمین که در آنجا از اینترنت خبری نیست

بیابان کالاهاری

کالاهاری (Kalahari Desert) بیابانی است نیمه خشک که در جنوب قاره آفریقا واقع شده است. این بیابان حیات وحش متنوعی دارد از شیر درنده و کفتار و شغال گرفته تا انواع حیوانات بی آزار مانند آهوی آفریقایی در این منطقه زندگی می نمایند. بیابانی بی انتها با شن هایی به رنگ قهوه ای مایل به سرخ، چشم هر بیننده ای را به تماشای یک زیبایی بی انتها دعوت می نماید. البته هر از گاهی درختان کاکتوس و اقاقیا در این منطقه به چشم می خورد، اما آنچه که در این بیابان هرگز به چشم دیده نخواهد شد سیگنال های Wi-Fi است. با در نظر گرفتن این حقیقت که این مکان طبیعتی بکر و دست نخورده دارد و فقط زیستگاه بومیان منطقه است، این مسئله را قبول می کنید که وسایل ارتباط جمعی و امکانات ارتباطی هیچ پیشرفتی در این منطقه نداشته است مخصوصا زمانی که طبیعت گردان در کمپ های منطقه حفاظت شده حیات وحش اقامت دارند هیچ امکان ارتباطی را مشاهده نخواهند کرد. ولی مطمئنا طبیعتی را می بینند که در هیچ جای دیگر نظیر آن را نمی توانند مشاهده نمایند از جمله تماشای آسمان شب در این منطقه، تجربه ای بی نظیر و حیرت انگیز خواهد بود.

پارک ملی یلو استون

پارک ملی یلو استون (Yellow Stone) که در آمریکا واقع شده یک شگفتی زمین شناختی است با آبفشان های طبیعی و با تنوع بسیار گسترده از گونه های گیاهی و جانوری که طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. در این منطقه هیچ خبری از Wi-Fi نیست و عموماً هتل های این منطقه نیز هیچ خدماتی در این زمینه نمی توانند به مهمانان خود ارائه نمایند. این پارک ملی بزرگ برای پیاده رویی، دوچرخه سواری، چادر زدن و ماهیگیری مکان بسیار مناسبی است. چشمه های آب گرم این منطقه یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این پارک است که باعث می گردد طبیعت گردان، تلفن همراه و تبلت خود را رها نموده و از طبیعت لذت ببرند.

دهکده یاکوتات

یاکوتات (Yakutat) دهکده ای است که در آمریکای شاقتصادی و در استان آلاسکا واقع شده است. مکانی است با منظرههای فوق العاده از خلیج آلاسکا، این دهکده در واقع یک دهکده توریستی-تفریحی است ولی در این منطقه امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد. این دهکده در راستای گذرگاه آبی inside passage قرار گرفته است که از این گذرگاه کشتی های بسیاری عبور می نمایند. به خاطر وجود جمعیت بومی و محلی این منطقه، سفر به دهکده یوکوتات یک تجربه فرهنگی نیز خواهد بود و مسافران می توانند با سنت های خاص این منطقه از آلاسکا آشنا شوند. گردشگران می توانند هرچقدر که دوست دارند ماهیگیری نمایند و از تماشای یخچال های طبیعی و آبدره ها لذت ببرند ولی در عوض باید برای مدت کوتاهی از اینترنت و رسانه های اجتماعی خداحافظی نمایند.

دریاچه پانگونگ تسو

شهر لاداخ (Ladakh) در هندوستان یک مقصد مهم گردشگری در این کشور محسوب می گردد و دریاچه زلال و آبی پانگونگ تسو (Pangong Tso) یکی از جاذبه های توریستی این شهراست. این دریاچه زیبا و افسون نماینده فرصتی را ایجاد می نماید تا مسافران، از چادر زدن و گشت و گذار در کنار دریاچه خاطراتی فراموش نشدنی داشته باشند. در این منطقه بکر دسترسی به اینترنت و حتی استفاده از تلفن همراه غیرممکن است. چه کسی بر روی کره زمین وقتی طبیعت و منظرههای زیبای آن را با شکوه و جذابیت تمام، پیش روی خود می بیند، به این فکر می افتد که پست های شبکه های اجتماعی را چک کند؟

بیابان صاحارا

بیابان صحرا (Sahara)، بزرگترین بیابان در دنیا است که تقریبا تمام منطقه ها شمال آفریقا از لیبی، مراکش تا موریتانی، الجزایر، نیجر، مصر و حتی قسمت هایی از تونس، چاد، سودان و اقتصادی را شامل می گردد. این بیابان، صحرای بزرگ آفریقا نیز نامیده می گردد. این بیابان بزرگترین صحرای گرم در دنیا است که حدودا 9 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد. تپه های شنی بی انتها و سراب تنها چیزی است که در این صحرا دیده می گردد. هیچ پوشش گیاهی در این بیابان وجود ندارد. درجه حرارت در این منطقه در طی روز و در سایه به 60 درجه سانتی گراد و هنگام شب به زیر صفر درجه می رسد. بیشتر این منطقه ها بدون سکنه هستند. کاملا واضح است که در این بیابان خشک و برهوت از اینترنت و سیگنال های تلفن همراه هیچ خبری نیست.

جنگل سیاه

جنگل سیاه (Black Forest) نام یک منطقه جنگلی و کوهستانی در استان بادن ـ وورتمبرگ (Baden Wurttemberg) در کشور آلمان است. این جنگل زیبا و شگفت انگیز در فرهنگ عامیانه مردم این منطقه با داستان بچگانه هانسل و گرتل ارتباط دارد. از جاذبه های گردشگری این جنگل می توان به ساعت کوکو (Cuckoo Clock) و کیک جنگل سیاه اشاره نمود. جنگل سیاه بین گردشگران این منطقه بسیار محبوب است. این جنگل به علت اینکه از دوردست ها، منظره آن به رنگ سبز تیره دیده می گردد، جنگل سیاه نامیده می گردد. درختان انبوه کاج، منطقه کوهستانی زیبا و رودخانه پرپیچ و خم راین که زمزمه کنان در دره راین جریان دارد از دیگر جاذبه های توریستی جنگل سیاه به شمار می آیند. در نزدیکی این جنگل چند دهکده کوچک و هتل های تفریحی دنج و آرام وجود دارد اما در بیشتر هتل های این منطقه دسترسی به اینترنت وجود ندارد ولی مسافران می توانند از سکوت و آرامش زندگی در یک منطقه روستایی لذت ببرند.

پارک ملی گرند کنیون

پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon) در استان آریزونا واقع شده است. این پارک شگفتی های طبیعی بسیاری دارد که هر بیننده ای را حیرت زده می نماید. شکاف دره گرند کانیون بسیار عجیب و شگفت انگیز است این پدیده جغرافیایی، قدمتی طولانی دارد و گفته می گردد که ساکنان بومی آمریکا با اقامت در این دره و غارهای آن باعث آبادانی در این منطقه شدند. رودخانه کلرادو همچنان جریان دارد و این دره راحفر می نماید، شکوه و زیبایی این صخره ها هر بیننده ای را حیرت زده می نماید. گرند کنیون یکی از جاذبه های مهم گردشگری در آمریکا است که البته در این منطقه، امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد. بنابراین کسانی که به این منطقه سفر می نمایند لزومی ندارد که لپ تاپ خود را به همراه داشته باشند.

امریکن ساموا

امریکن ساموا (American Samoa) مجمع الجزایری دورافتاده در غرب اقیانوس آرام است. امریکن ساموا منظرهی بسیار شگفت انگیز از آب های نیلگون و سواحل پر از نخل دارد. در این جزیره چند دهکده ماهیگیری وجود دارد که مردمان بومی در آن زندگی می نمایند. در این مجموعه جزایر و آبسنگ های حلقوی، دسترسی محدود به اینترنت وجود دارد که البته هزینه استفاده از اینترنت بسیار بالا است. اما ماهیگیری و پیاده روی در مسیرهای مخصوص پیاده روی با طبیعتی بکر و دست نخورده از مزیت های این مجمع الجزایر است.

پاپوآ گینه نو

پاپوآ گینه نو (Papua New GUinea) کشوری است که در اقیانوس آرام، در شرق اندونزی و شمال استرالیا واقع شده است. عموما افرادی که بسیار دنیا دیده هستند یا افرادی که علاقه مفرط به سفر و کاوش در دنیا دارند به این کشور سفر می نمایند زیرا این کشور یکی از نقاطی است که کمتر شناخته شده است. سفر به این کشور که در جنوب شرق آسیا واقع شده است تجربه ای متفاوت خواهد بود. قبایل بومی این جزیره در هارمونی کامل با طبیعت در این منطقه زندگی می نمایند. گونه های متفاوت از گیاهان و جانوران در این جزیره و آبسنگ های شگفت انگیز وجود دارد. در این منطقه دسترسی به اینترنت وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد هزینه آن بسیار بالا خواهد بود. بنابراین کسانی که به این جزیره سفر می نمایند به جای تمرکز بر روی تلفن همراه خود باید بر روی جنگل های زیبا و طبیعت بکر آن تمرکز داشته باشند. در واقع پاپوا کشوری فقیر است و بیشتر مردم آن در روستا ها زندگی می نمایند و فقط 18 درصد مردم این کشور شهرنشین هستند. در این کشور قبایل بسیار زیادی با فرهنگ ها و زبا ن های متفاوت در کنار هم زندگی می نمایند که قوم پاپوا بزرگترین قبیله را در این جزیره تشکیل می دهد.

مغولستان

مغولستان (Mongolia) کشوری در مرکز قاره آسیا و با جمعیت تقریبی دو میلیون و 750 هزار نفر است. در حقیقت این کشور در شمال آسیای میانه قرار گرفته و مرکز آن اولان باتور (Ulaanbaatar) است. زبان رسمی این کشور زبان مغولی است که بیش از 90 درصد جمعیت آن به زبان مغولی صحبت می نمایند. معروف ترین شخصیت تاریخی این کشور، چنگیزخان مغول بوده است که توانست قبیله های مغول را یکپارچه سازد و با تاخت و تازهای خود به کشورهای دیگر توانست پیروزی هایی را نیز بدست بیاورد. حمله مغول ها به ایران یکی از فجیع ترین وقایع تاریخ است که شمار زیادی از مردم در این تاخت و تازها از بین رفتند و اما در خصوص طبیعت این منطقه، طبیعت گردانی که با این منطقه سفر می نمایند با پیاده رویی و چادر زدن در چمن زارها و مراتع کوهستانی می توانند شاهد طبیعتی بکر و دست نخورده باشند و مزه یک فنجان چای داغ مخصوص این منطقه را امتحان نمایند. به این چای مخصوص که Suutei Tsai نامیده می گردد شیر و نمک اضافه می گردد. از نظر بسیاری از مسافران این منطقه، طعم و مزه این چای اصلا خوشایند نیست، به علت نمکی که در این نوشیدنی وجود دارد مزه این چای باب میل بسیاری از افراد نیست. در منطقه ها روستایی و دور از شهر، نه تنها دسترسی به اینترنت امکان پذیرنیست بلکه در این منطقه ها تقریبا هیچ وسیله ارتباط جمعی وجود ندارد. طبیعت گردانی که به این منطقه ها بکر سفر می نمایند برای مدت کوتاهی از رسانه های اجتماعی به دور خواهند بود.

بیابان آتاکاما

این بیابان که به وسیله رشته کوههای آند و ارتفاعات ساحلی اقیانوس آرام محصور شده، خشک ترین منطقه بر روی زمین است. بیابان آتاکاما (Atacama Desert) در آمریکای جنوبی واقع شده است. به خاطر زمین های سخت و شوره زار و آبکندهای پر از گل و لای این بیابان مخوف به نظر می رسد. خاک این منطقه را از جهاتی با ماه شبیه دانسته اند. این بیابان بسیار بکر و ناشناخته است، تا چشم کار می نماید بیابانی بی آب و علف وجود دارد که از یک سمت به رشته کوههای آند منتهی می گردد و از سوی دیگر به سمت اقیانوس آرام امتداد می یابد. آتاکاما برای رصد آسمان پر ستاره شب یکی از برترین مکان ها بر روی کره زمین است. کاملا واضح است که در این بیابان دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

لاپلند

لاپلند (Lapland) که به عنوان منطقه شاقتصادی فنلاند نیز شناخته می گردد، زیبایی ها و جاذبه های گردشگری خاص خود را دارد. این سرزمسن شگفت انگیز زمستان های عجیبی دارد. در فصل تابستان 24 ساعت نور خورشید می تابد در حالی که در ماه های سرد سال، آسمان در تاریکی فرو می رود و خورشید دو ماه طلوع نمی نماید. این منطقه یکی از برترین مکان ها برای مشاهده شفق شاقتصادی است. مسافران می توانند در کلبه ها و خانه های ییلاقی که در این منطقه وجود ارد اقامت نمایند و درکمال آسایش از تماشای این پدیده طبیعی لذت ببرند. در صورتی که اینترنت هم در دسترس باشد، طبیعت گردان مایل هستند که برای مدت کوتاهی لپ تاپ و تلفن همراه خود را کنار بگذارند.

خلیج ها لونگ ویتنام

خلیج ها لونگ (Ha long bay) به همراه ستون های آهکی و جزایری که به وسیله آب های آرام و سبز رنگ خلیج تونکین احاطه شده اند، منظره بسیار زیبایی را ایجاد نموده اند. غارها و دهکده های ماهیگیری این منطقه در طبیعت زیبا محصور شده اند. این خلیج به وسیله سازمان یونسکو به عنوان میراث دنیای به ثبت رسیده است. گشت و گذار با قایق های تفریحی یکی از جاذبه های گردشگری خلیج ها لونگ است. این خلیج در شمال شرق ویتنام واقع شده است و طبیعت گردان می توانند در این منطقه، پدیده خوردگی و انحلال توده سنگ های آهکی را مشاهده نمایند. این پدیده زمین شناختی karst نامیده می گردد و به شکل ایجاد حفره ها و غارهایی بر روی سطح یا در زیر سطح زمین نمایان می گردد. این پدیده شگفت انگیز ارزش این را دارد که مسافران برای مدتی اینترنت را رها نمایند و توجه خود ا به تماشای طبیعت بکر این منطقه معطوف نمایند.

قاره جنوبگان

این قاره سردترین نقطه روی زمین است که تقریبا تمام سطح آن از یخ پوشیده شده است. منطقه قطب جنوب اسرار آمیز و تا حدی رعب انگیز است. این منطقه هنوز هم در هاله ای از ابهام واقع شده است. آب و هوای این منطقه بسیار سرد و یخبندان است. در طول تابستان 24 ساعت شبانه روز خورشید می تابد و در طول فصل زمستان تاریکی مطلق همه جا را فرا می گیرد. در زمستان قطب جنوب ممکن است که دمای هوا به 85 درجه سانتی گراد زیر صفر برسد. در این منطقه از اینترنت خبری نیست اگر هم اینترنتی باشد مطمئنا هزینه آن بسیار بالا خواهد بود. تنها چیزی که در این سرما و یخبندان قطب جنوب به فکر خطور نمی نماید استفاده از اینترنت است.

منبع: کجارو / tripoto.com
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1140

به "14 نقطه بر روی کره زمین که در آنجا از اینترنت خبری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 نقطه بر روی کره زمین که در آنجا از اینترنت خبری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید