دیده بان حقوق بشر: اگر زندانی ها آزاد نشوند، زندان های بحرین کانون کرونا می شوند

به گزارش اهدا بلاگ، معاون مدیر منطقه آسیا در دیده بان حقوق بشر از منامه خواست در پی شیوع ویروس کرونا، زندانی های این کشور را آزاد کند.

دیده بان حقوق بشر: اگر زندانی ها آزاد نشوند، زندان های بحرین کانون کرونا می شوند

به گزارش خبرنگاران، ویل رابرتسون، معاون مدیر منطقه آسیا در دیده بان حقوق بشر در مصاحبه ای با موسسه دموکراسی و حقوق بشر الخلیج (فارس) اظهار کرد: از دولت ها و نه فقط دولت بحرین بلکه تمامی دولت های سراسر جهان می خواهیم زندانیان سیاسی را آزاد کرده و از تراکم جمعیت و تعداد بازداشتی ها در زندان ها بکاهند و باور کنند، اگر به سرعت این کار را انجام ندهند، این زندان ها به کانون کرونا تبدیل خواهند شد و تعداد زیادی از زندانی ها و بازداشتی ها را مبتلا خواهند کرد.

رابرتسون درباره بازدید از موسسه ملی حقوق بشر زندان های بحرین و اظهارات ماریا خوری رئیس این موسسه تاکید کرد: اسناد زیادی وجود دارند که ثابت می کنند در حقیقت در زندان های بحرین حقوق بشر رعایت نمی شود و این بازی مسؤولان بحرین است و واقعیت آن است که حقوق بشر هنوز در این زندان ها نقض می شوند.

معاون مدیر منطقه آسیا در دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: زندانی های سیاسی باید آزاد شوند، بیشتر آنها به خاطر احقاق حقوق خود محکوم شده اند و نباید با مجازات احتمالی اعدام با کرونا روبرو شوند.

او گفت: واقعیت این است که ویروس کرونا وارد زندان های بحرین خواهد شد و تلفات زیادی خواهد گرفت.

رابرتسون اضافه کرد: زندانیان سیاسی زندان های بحرین شایسته آزادی هستند و نباید محکوم به بیماری و مرگ احتمالی در اثر ابتلا به کرونا شوند.

وی ادامه داد: دولت بحرین با حبس سران اجتماع به خود ضرر می زند، این افراد باید آزاد شده و به آنها اجازه داده شود به یاری افراد جامعه شان بروند، باید به آنها اجازه صحبت کردن و بیان نظرات و تلاش برای حمایت از حقوق جامعه شان داده شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 150

به "دیده بان حقوق بشر: اگر زندانی ها آزاد نشوند، زندان های بحرین کانون کرونا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیده بان حقوق بشر: اگر زندانی ها آزاد نشوند، زندان های بحرین کانون کرونا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید