دلیل سختی فراوری دارو برای کرونا چیست؟

به گزارش اهدا بلاگ، کرونا ویروسی وحشی است که مدام تغییر ژنتیک می دهد از این روی فراوری دارو برای آن شرایط ویژه ای دارد.

دلیل سختی فراوری دارو برای کرونا چیست؟

به گزارش خبرنگاران، علی رزازان مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو در گفت وگو با ایلنا، در رابطه این خبر که تا ده روز آینده داروی ترکیبی ایرانی کرونا به بازار می آید شرح داد: مواد اولیه این دارو در گمرک و در حال ترخیص است؛ پس از ترخیص و رسیدن به دست کارخانه بین سه تا ده روز زمان می برد تا دارو به بازار بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم به این دارو دسترسی خواهند داشت و می توانند آن را تهیه نمایند؟ گفت: اشتباهی که همه می نمایند این است که فکر می نمایند، داروهای ضدویروس باید به راحتی در دسترس شان باشد ولی چنین چیزی نیست. هنوز دقیقا تعیین نیست، کدام یک از این ضدویروس ها بیشترین اثر را دارد و کدام یک مخصوص کووید 19 است. همه داروهایی که وجود دارد، داروهای ضدویروسی است که طیفی از ویروس ها را از بین می برد. کرونا ویروسی وحشی بوده، تغییر ژنتیک داده و از قبل وجود نداشته است که دانشمندان و داروسازان بخواهند روی آن کار تحقیقاتی انجام دهند و دقیقا داروی تخصصی آن را پیدا نمایند.

  • شرح درباره داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا 10 روز آینده

رزازان اعلام کرد: ما در حال تست داروهای مختلف هستیم و متاسفانه به دلیل اینکه ژن کرونا ویروس مرتبا جهش دارد، ممکن است همه یا یکی از این داروها جواب ندهد. پزشکان بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت به آنان ابلاغ نموده خط اول، دوم و سوم رژیم های دارویی مختلف را به بیمار می دهند تا یکی از آنها جواب دهد.

  • تشخیص کرونا تنها در 45 دقیقه

مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو اعلام کرد: چیزی که می توانم بگویم این است که پزشکان ما در حال حاضر در این یکی دو هفته خیلی آب دیده شدند و میزان مرگ و میر شیب نزولی پیدا نموده است، از طرف دیگر نکته ای که پزشکان متوجه شدند این است که یکی از داروهای ضدویروسی در خط اول خیلی پاسخگو نبوده و دادن یا ندادن این دارو در جهت بهبودی بیمار فرقی ندارد، زیرا در واقع این سیستم ایمنی خود بیمار است که با ویروس می جنگد و بهبود پیدا می نماید. به همین خاطر پروتکل دارویی را عوض کردند. پروتکل جدیدی که آمده نسبت به پروتکل قبلی خیلی بهتر جواب می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 74

به "دلیل سختی فراوری دارو برای کرونا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل سختی فراوری دارو برای کرونا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید