بایدن در صورت لزوم برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد

به گزارش اهدا بلاگ، جو بایدن در صورت انتخاب شدن مایل است تا برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی با رئیس این کشور کیم جونگ اون دیدار کند.

بایدن در صورت لزوم برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از مشاوران ارشد سیاست خارجی جو بایدن خاطرنشان کرد که این نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا حاظر است تا در صورت انتخاب شدن با رئیس کره شمالی کیم جونگ اون دیدار کند تا به فرایند خلع سلاح هسته ای این کشور کمک کند.

  • جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

    برایان مک کئون، دستیار دیرینه بایدن که همچنین به عنوان معاون اصلی وزیر دفاع در امور سیاسی فعالیت می کرده، همچنین گفت که رویکرد بایدن درمورد دولت کمونیست کره شمالی نسبت به دونالد ترامپ متفاوت خواهد بود.

    مک کئون در یک مصاحبه با خبرگزاری کره جنوبی یون هاپ گفت: من قطعاً فکر می کنم (رویکرد بایدن) متفاوت از دولت ترامپ باشد. جو بایدن می فهمد که مسئله کره شمالی کاملاً پیچیده است و نمی توان فقط با چند نشست بین رهبران دو کشور حل شود.

    مک کئون همچنین گفت که این دیدار در صورتی رخ خواهد داد که امکان پیشرفت در مورد موضوع خلع سلاح هسته ای وجود داشته باشد.

    وی در ادامه اضافه کرد: ما یک رویکرد اصولی در مورد چالش کره شمالی اتخاذ خواهیم کرد، و این کار را در یک کارزار هماهنگ با متحدان خود در ژاپن، کره (جنوبی) و همچنین با جمهوری خلق چین برای رسیدن به چیزی که ما فکر میکنیم هدف مشترک همه ما است پیش خواهیم برد و آن چیزی نیست جز خلع سلاح هسته ای کره مشالی و تضمین صلح در منطقه.

    این اولین باری است که یک مشاور سیاست خارجی بایدن با رسانه های کره جنوبی مصاحبه می کند.

    مک کئون یکی از نزدیکترین دستیاران بایدن محسوب می شود که از سال 1985 با معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده همکاری نزدیک داشته است. وی همچنین از سال 1988 تا 1995 در حالی که بایدن عضو سنای آمریکا بود به عنوان مشاور سیاست خارجی بایدن فعالیت می کرد.

    ترامپ تا کنون سه دیدار دوجانبه شامل دو اجلاس با رئیس کره شمالی برگزار کرده است، اما مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی و آمریکا از زمان پایان دومین نشست ترامپ و کیم، که در فوریه 2019 برگزار گشت، بدون توافق متوقف شده است.

    بایدن مدت هاست که ترامپ را به گرم دریافت با دیکتاتورهایی نظیر کیم و دادن امتیازاتی در ازای دریافت امتیازات ناچیز متهم می کند که به گفته مک کئون یکی از این امتیازات کاهش دادن رزمایش های نظامی مشترک با کره جنوبی بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 448

به "بایدن در صورت لزوم برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در صورت لزوم برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی با کیم جونگ اون دیدار خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید