بایدن تا قبل از انتخابات در ایران دست به ترکیب تحریم ها نمی زند، با چند امتیاز صوری سعی در معین نتیجه انتخابات دارند

به گزارش اهدا بلاگ، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکایی ها علاقه مندند افرادی در ایران انتخاب شوند که بیشتر از همه امتیاز بدهند از این رو تا قبل از انتخابات در ایران دست به ترکیب تحریم ها نمی زنند بلکه امتیازات صوری نیز به ایران می دهند.

بایدن تا قبل از انتخابات در ایران دست به ترکیب تحریم ها نمی زند، با چند امتیاز صوری سعی در معین نتیجه انتخابات دارند

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در خصوص افشای طرح بایدن برای تبادل نظری مستقیم با ایران به وسیله میانجی گری اروپایی ها گفت: بایدن اساسا سه انتخاب در بحث ایران پیش رو دارد اول آنکه به طور منطقی به برجام برگردد. این انتخاب برای دموکرات را که همیشه از سیاست های ترامپ در قبال برجام انتقاد می کردند و منتقد خروج ترامپ از برجام بودند کاملا منطقی است، اما آن ها هرگز این گزینه را انتخاب نخواهند کرد.

وی اضافه نمود: گزینه بعدی آن است که آن ها اقدامات گام به گام در قبال ایران انجام دهند یعنی ایران یک گام برای بازگشت به برجام بردارد و در مقابل آمریکا نیز یک گام برای لغو تحریم ها بردارد که به نظر می رسد این گزینه نیز از طرف آمریکایی ها انتخاب نگردد.

ایزدی گزینه بعدی آمریکایی ها را ایجاد پیش شرط برای بازگشت به برجام دانست و گفت: به احتمال زیاد انتخاب اصلی آمریکایی ها گزینه سوم خواهد بود به این ترتیب که برای ایران پیش شرط بگذارند و بگویند اول ایران به طور کامل به برجام برگردد و پایبندی خود به این توافق نامه را ثابت کند و طرف مقابل نیز راستی آزمایی از اقدامات ایران انجام دهد آن وقت آمریکایی ها به متن برجام برگشته و شروطی را برای مذاکره در حوزه موشکی و منطقه وضع نمایند.

این کارشناس مسائل آمریکا توضیح داد: به نظر می رسد آمریکایی ها بر مبنای سیاستی به نام اهرم فشار مبنی بر اینکه ترامپ آدم بدی بود، اما اهرم فشار خوبی علیه ایران داشت که ما آن را حفظ خواهیم کرد، عمل نمایند.

وی ادامه داد: آن ها در حقیقت همان حرف ترامپ را مبنی بر اینکه موضوع منطقه و موشکی باید به مذاکره گذاشته گردد تکرار می نمایند منتهی با جمله بندی دیگری.

ایزدی توضیح داد: این در حالی است که عده ای در کشور نگاه ناموسی به برجام دارند و با توجه به اینکه در طی هفت الی هشت سال گذشته کار خاصی انجام ندادند شاخصه کار آن ها همین برجام بوده است که با مسائل زیادی روبرو شد لذا این ذهنیت در بین آمریکایی ها وجود دارد که اگر در خصوص بازگشت به برجام حرفی می زنند عده ای در ایران به خط می شوند.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: از آنجا که محدودیت هایی برای مذاکره با آمریکا وجود دارد آن ها برای اروپایی ها نقشی تعریف می نمایند یعنی کار اروپا را آمریکایی ها معین می نمایند مثلا دولت ترامپ برای اروپا معین نموده بود که ایران را در برجام نگاه دارد و الان هم با روی کار آمدن دولت بایدن کار اروپا به دو بخش تقسیم می گردد اول آنکه نقش پلیس بد را بازی کند و دوم آنکه واسطه بین ایران و آمریکا بود و پیغام هایی که ممکن است آمریکا به طور مستقیم نتواند به ایران برساند به وسیله اروپایی ها به گوش ایران برساند.

ایزدی در انتها این تبادل نظر با اشاره به دغدغه هایی انتخاباتی که در ایران و آمریکا وجود دارد، گفت: به دلیل دغدغه هایی که در داخل وجود دارد و نزدیکی به انتخابات، آمریکایی ها می خواهند امتیازاتی از ایران بگیرند و تصور می نمایند ممکن است اخذ همه امتیازات از ایران تا قبل از انتخابات میسر نگردد. لذا علاقه مندند افرادی در ایران انتخاب شوند که بیشتر از همه امتیاز بدهند از این رو تا قبل از انتخابات در ایران دست به ترکیب تحریم ها نمی زنند بلکه امتیازات صوری نیز به ایران می دهند تا هم در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد و هم امتیازات بیشتری از ایران بگیرند و در این جهت اهرم فشار یعنی تحریم ها را نیز حفظ خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 659

به "بایدن تا قبل از انتخابات در ایران دست به ترکیب تحریم ها نمی زند، با چند امتیاز صوری سعی در معین نتیجه انتخابات دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن تا قبل از انتخابات در ایران دست به ترکیب تحریم ها نمی زند، با چند امتیاز صوری سعی در معین نتیجه انتخابات دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید