انتقاد بایدن از ترامپ به دلیل انفعال در برابر اقدامات روسیه

به گزارش اهدا بلاگ، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به شدت از انفعال دونالد ترامپ در برابر اقدامات روسیه انتقاد نموده است.

انتقاد بایدن از ترامپ به دلیل انفعال در برابر اقدامات روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که کاخ سفید روز شنبه این ادعا را تکذیب نموده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از ارتباط ارتش روسیه با طالبان و پیشنهاد جایزه نقدی مسکو به شبه نظامیان افغان برای کشتن نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، آگاه بوده است، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به شدت از ترامپ به خاطر عدم برخورد با مسکو انتقاد نموده است.

بر اساس این گزارش، در حالی که کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام نموده است که نه رئیس جمهور و نه معاون وی مایک پنس از اتهامات مطرح شده توسط نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا علیه ارتش روسیه، آگاه نبوده اند، ولی جو بایدن به شدت از انفعال دولت ترامپ در قبال این مسئله انتقاد نموده است.

روزنامه نیویورک تایمز پیش از این فاش نموده است که یک واحد اطلاعاتی ارتش روسیه که با عملیات ترور در اروپا مرتبط است، پیشنهاد اعطای جوایزی را برای حملات پیروزیت آمیز علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف مستقر در افغانستان طی سال گذشته ارائه نموده است.

این روزنامه مدعی شده است که نیروهای طالبان یا سایر گروه های شبه نظامی افغان که ارتباط نزدیکی با روسیه دارند، پیروز به کسب پول و جوایز نقدی در این مدت شده اند.

نیویورک تایمز اضافه نمود: ترامپ از این مسئله آگاه بوده ولی دستور نداده است تا اقدامات تلافی جویانه ای علیه روسیه اتخاذ گردد.

بایدن در این باره گفت: اگر افشاگری های نیویورک تایمز درست باشد، نشانگر یک افشاگری تکان دهنده است و اشاره به این واقعیت تلخ دارد که ترامپ در واکنش نشان دادن به این گونه اقدامات روسیه ناکام بوده است.

بایدن وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، قطعاً نسبت به این اقدامات روسیه واکنش نشان خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 278

به "انتقاد بایدن از ترامپ به دلیل انفعال در برابر اقدامات روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد بایدن از ترامپ به دلیل انفعال در برابر اقدامات روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید