طراحی سقف شیروانی ویلا: با شگفت انگیزترین باغ های دنیا آشنا شوید

به گزارش اهدا بلاگ، باغ تأمل کیهانی؛ اسکاتلند

اگر به کیهان شناسی، فیزیک و ریاضیات و در عین حال طبیعت علاقه مندید، تماشا این باغ بی مانند را از دست ندهید. باغ تأمل کیهانی ترکیبی است از علم و زیبایی های طبیعت که در آن با اشکال عجیب هندسی و برکه های مصنوعی روبرو می شوید. البته با کمال تأسف باید متذکر شویم که این باغ 30 جریبی فقط یک روز در سال به روی عموم باز است و پول حاصل از ورودی ها برای حمایت و پشتیبانی از مراکز خیریه افراد سرطانی خرج می گردد.

طراحی سقف شیروانی ویلا: با شگفت انگیزترین باغ های دنیا آشنا شوید

جهت دریافت خدمات طراحی سقف شیروانی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در این مکان گویی کهکشان را سیر می کنید. طراحی بخش های کیهانی آن فوق العاده است و بیننده را مسحور می نماید. دریاچه های مصنوعی و فرم های زمینی این باغ، کژدیسی های ناشی از حفره های سیاه را به فکر می آورند. می توان به سادگی ادعا کرد که این باغ در دنیا بی همتا است. چارلز جنکز معمار و همسرش مگی این باغ را سال 1989 در دامفریز اسکاتلند ساختند. این باغ روی زمین های پورتراک هاوس عمارت قرن هجدهمی، ساخته شده است. خود باغ در سال 1990 تکمیل شد.ایده آنها از ایجاد این مجموعه متفاوت از بقیه مردم بوده است. باغبانی و گل کاری در این باغ در رده دوم اهمیت قرارگرفته است. در عوض ایده ها در شکل گیری طرح آن اهمیت داشته اند تا بیننده را به تفکر عمیق درباره ماهیت چیزها وادارند.

باغ کونکهوف؛ هلند

انبوهی از جلوه های بی نظیر گل ها که با تنوع بی شمار کاشته شده و باعث خلق آثار هنری دل انگیزی شده اند، تنها عباراتی است که می توان در وصف این باغ زیبا بکار برد. این باغ خواستگاه 7 میلیون گل لاله است که در میان آن ها گونه های ترکیبی و پیوندی در حال پرورش هستند.

کوکنهوف (به هلندی Keukenhof) به معنای باغ اروپا، یکی از پارک های تماشای کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت 2 ماه بازگشایی می گردد و معمولا از 22 مارس تا 20 می این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش درمی آید. در این دو ماه حدود 700 هزار نفر از این باغ بازدید می نمایند. هر سال میلیون ها پیاز لاله در محوطه ای به وسعت 32 هکتار کاشته می شوند که پس از شکفتن گل ها این پارک چشم انداز ای بدیع را می یابد.

شونگ نونگ نوچ؛ تایلند

این باغ باورنکردنی در پاتایای تایلند واقع شده است. علت معروفیت فراوان آن در میان دنیاگرد ها، منظره ها و چشم اندازهای حیرت انگیز این باغ است. آقای پیسیت و خانم نونگ نوچ در 1954، زمین این باغ بزرگ را خریداری کردند که پیش بینی می شد تبدیل به یک مزرعه میوه گردد. اما این دو پس از بازگشت از سفر هلند و تماشا لاله زارهای آنجا، تصمیم گرفتند تا یک باغ گرجهتی مملو از درختان و گیاهان زینتی و گل ها را ایجاد نمایند. این باغ در سال 1980 به روی عموم باز شد و نام رسمی Suan Nong Nooch را دریافت کرد. اینجا فضایی است که علاقه مندان می توانند بیشتر با فرهنگ تایلند آشنا شوند. روزانه 2000 نفر از این باغ تماشا می نمایند.

باغ یویان؛ چین

گفته می گردد که باغ یویان در دوران پادشاهی مینگ در چین ساخته شده و به سبک سنتی چینی ساخته شده است. باغ یویان چندین بار ترمیم و دوباره بازگشایی شده است. با سقوط خاندان یویان برای مدتی این باغ بلااستفاده ماند و به هم ریخت. با وجود اینکه تعدادی از ثروتمندان محلی آن را بازسازی کردند اما جنگ های داخلی در اواسط قرن 19 آسیب زیادی به آن وارد کرد. در 1956 پس از آزادی شانگهای، دولت باغ را بازسازی کرد و به زیبایی و شکوه آن اضافه کرد و در نهایت در 1961، این باغ به روی عموم باز شد.

باغ ورسای؛ فرانسه

مجموعه کاخ هایی در شهر ورسای، در نزدیکی پاریس است که به عنوان بزرگ ترین کاخ های سلطنتی دنیا شناخته می گردد. این کاخ ها سابقاً در دهکده ای به همین نام در نزدیکی پاریس قرار داشتند، اما امروزه این دهکده و کاخ، جزو حومه پاریس به شمار می فرایند. از سال 1682 تا سال 1789، که به اجبار انقلابیون، خانواده سلطنتی به پاریس منتقل شدند، این کاخ محل زندگی و دربار حکومتی شاهان فرانسه بود. بعلاوه معاهده ورسای، که به جنگ دنیای اول خاتمه داد، در این کاخ منعقد شده است. این کاخ در حال حاضر به عنوان یکی از میراث های دنیای به وسیله یونسکو انتخاب شده است.

شاید بتوان اذعان داشت که باغ این کاخ یعنی باغ ورسای، مشهورترین باغ دنیا است. این باغ برای لوئیز هفتم ،به وسیله آندره لِنوتره، ساخته شده است. طراحی باغ مستلزم کار زیادی بوده و مقادیر وسیعی از زمین که سابقاً جنگل و باتلاق بود برای باغچه بندی گل ها، درختان پرتقال، فواره ها و کانال ها آماده سازی شد. مقادیر زیادی خاک به وسیله چرخ دستی ها به محوطه باغ حمل شد. درختان نیز از همه استان ها آورده شدند. هزاران نفر در ساخت این مجموعه همکاری نموده اند تا اینکه این محوطه زیبا و باشکوه ساخته گردد.

باغ وانگشیوان؛ چین

باغ وانگشیوان که کوچکترین باغ کلاسیک چین محسوب می گردد، در طول 800 سال ساخته شده است و تا سال 1950 مالکیت خصوصی داشت، تا اینکه بعدها به دولت اهدا شد. در سال 1958 این باغ به روی عموم مردم باز شد. با آنکه این باغ بسیار کوچک است ولی از سه بخش مسکونی، مرکزی و باغ درونی تشکیل شده است. بخش مرکزی آن یک آبگیر کوچک هم دارد. این باغ، شب ها نیز باز است و نمایش های موزیکال و اُپرا در آن برگزار می گردد. این باغ به خوبی سبک کلاسیک باغ های چینی را نشان می دهد که به عنوان قالب باغ Ming Hall در موزه متروپولیتن هنر نیویورک بکار گرفته شد و مدل مینیاتوری آن برای نمایشگاهی در پاریس در دهه هشتاد ساخته شد.

باغ جاردیم بوتانیکو؛ برزیل

این باغ زیبا در شهر کوریتیبا، مرکز استان پارانا و بزرگترین شهر در جنوب برزیل، واقع شده است. می توان گفت که این باغ بزرگترین جاذبه این شهر است و همین طور بخشی از محوطه دانشگاه فدرال پارانا در آن قرار گرفته است. این باغ که در سال 1991 افتتاح شده به سبک باغ های فرانسوی طراحی شده است. در ورودی این باغ، درختانی در میان فواره ها دیده می شوند و علاوه بر آن، وجود آبشارها و برکه ها زیبایی این باغ را دوچندان نموده است. مساحت کلی این مجموعه 240000 مترمربع است. موزه گیاه شناسی این مجموعه با دارا بودن کلکسیون کامل از گونه های گیاهان و گل های محلی محققان را از سراسر دنیا به خود جلب می نماید.

باغ های بوچارت؛ کانادا

باغ های بوچارت (Butchart Gardens) به مجموعه باغی گفته می گردد که در جزیره ونکوور، در 21 کیلومتری شمال استان بریتیش کلمبیای کانادا واقع است. مساحت کل باغ 5.26 هکتار است و در سال های 1939-1904 تحت نظارت جنی بوچارت طراحی و ایجاد شده است. سالانه یک میلیون نفر از باغ های بوچارت بازدید می نمایند.

باغ های بوچارت در مکانی که قبلاً معدن سنگ آهک بود واقع شده است. در سال 1909، معدن سنگ آهک پس از 5 سال استخراج تعطیل و تخلیه شد. جنی بوچارت، همسر آر. پی. بوچارت، تصمیم گرفت بر بقایای معدن متروک، باغی ایجاد کند. در یک بازه زمانی ده ساله، با به کار گرفتن کارگران معدن که اکنون بیکار شده بودند، تخته سنگ ها و زباله ها از محوطه معدن خارج شد. با اسب و ارابه خاک به منطقه آورده شد و به این ترتیب نخستین باغ از مجموعه باغ های بوچارت به نام باغ سانکن ایجاد شد.در سال های بعد، با مشارکت معماران، طراحان باغ و باغبانان متعدد، بخش های دیگری نیز به این باغ اضافه نموده شد: باغ ایتالیایی (1926)، باغ رز (29-1928)، تالاب ستاره (1928) و باغ خصوصی (1928). تا اواخر دهه 30 میلادی، در باغ به روی بازتماشامایندگان باز بود و خانواده بوچارت بدون دریافت پول از بازتماشامایندگان پذیرایی می کردند. در سال 1939، خانواده بوچارت، مالکیت باغ های بوچارت را به نوه شان ایان راس واگذار کردند و راس ضمن توسعه باغ ها، کسب و کار خانوادگی پردرآمدی نیز از محل باغ ایجاد کرد.

باغ شالیمار؛ پاکستان

باغ شالیمار پاکستان یک باغ پارسی است. ساخت این باغ در 1641 میلادی به وسیله شاه دنیا در لاهور پاکستان آغاز شد. مدیریت ساخت آن به وسیله خلیل الله، از رجال دربار شاه دنیا با همکاری علیمردان خان اجرا شده است. این باغ به شکل یک متوازی الاضلاع است که به وسیله یک دیوار آجری محصور شده و معروفیتش به علت منبت کاری های پیچیده در آن است. این مجموعه به همراه قلعه لاهور، در سال 1981 به عنوان میراث دنیای در یونسکو به ثبت رسید.

باغ مجسمه مینیاپولیس؛ آمریکا

باغ میناپولیس در واین لند، روبروی مرکز هنری واکر واقع شده است. این باغ بزرگترین باغ مجسمه ای کشور آمریکا است که بیش از 40 اثر هنری دائمی را در خود جای داده است. به علاوه آثاری به طور موقتی به محوطه آورده و برده می شوند تا فضا متنوع نگهداشته گردد. این مجموعه فرصت خوبی برای بازتماشامایندگان ایجاد نموده است که با آثار هنری هنرمندان برجسته آمریکا و دنیا آشنا شوند.

باغ رویان جی؛ ژاپن

معبد رویان جی در کیوتو به خاطر وجود باغ بودایی اش مشهور است. گفته می گردد باغ معبد رویان جی برجسته ترین نمونه سبک هنر بودایی و فرهنگ ژاپنی است. این معبد ژاپنی به وسیله دیوارهای کوتاهی محصور شده است. در سنگ فرش سفید این معبد، 15 تخته سنگ وجود دارد. از اینکه چه کسی و چه موقع و به چه منظوری اینجا را ساخته، اطلاع دقیقی در دسترس نیست؛ اما این باغ زیبا شکل قدیمی خود را تا امروز حفظ نموده است و امیدوار هستیم تا با نگه داری کارشناسی شده، در آینده نیز این چنین باقی بماند.

باغ جنگلی درختان بامبو؛ ژاپن

جنگل بامبو در شهر کیوتو (Kyoto) یکی از زیباترین جنگل های طبیعی دنیا است. آراشی یاما (Arashiyama) منطقه ای در حومه غربی کیوتو در ژاپن است که به عنوان یک منطقه تفریحی و یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن، نام و آوازه بلندی دارد. به ویژه در فصل شکوفه دهی درختان گیلاس در ژاپن در ماه های فروردین و اردیبهشت و نیز در فصل هزار رنگ پاییز، جنگل بامبوی آراشی یاما به یکی از محل های محبوب گردشگران تبدیل می گردد. این باغ پهناور با مساحتی بالغ بر 15 کیلومترمربع، یکی از گنجینه های ملی ژاپن به شمار می رود.

یک جهت پیاده روی به سمت این جنگل مسحور نماینده وجود دارد و تقریباً با نیم ساعت پیاده روی می توان از کیوتو به این جنگل رسید. جذابیت این جنگل نه تنها به علت درختان بلند و سرسبز بامبو است، بلکه به علت صدای خاصی است که با وزش باد از بین این درختان به گوش می رسد. ترکیب صدای به هم خوردن ساقه های غول پیکر بامبو و صدای زوزه باد، در کنار پایکوبی نور و سایه یک سمفونی زیبا را به وجود می آورد.

جهتهای پیاده روی که از داخل این جنگل باشکوه عبور می نماید، یک فضای خوب و رویایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری در اختیار گردشگران و مردم محلی قرار می دهد.

باغ پترهوف؛ روسیه

کاخ پترهوف (Peterhof Palace) مجموعه ای از قصر و باغ است که به دستور پتر کبیر در نزدیکی سن پترزبورگ روسیه ساخته شده است. کاخ پترهوف گاهی با نام ورسای روسیه هم خوانده می گردد.

کاخ پترهوف در میراث دنیای یونسکو به رسمیت شناخته شده است. این عمارت باشکوه زمانی قصر خصوصی پتر کبیر بوده است و در حال حاضر یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین مکان های گردشگری در سرتاسر روسیه است. محبوبیت کاخ پترهوف به حدی است که از سال 2007 تا به امروز به عنوان یکی از عجایب روسیه در این کشور شناخته شده است.

محبوبیت کاخ پترهوف به علت وجود آبشارهای فوق العاده زیبا، مجسمه های طلایی و زیبایی منحصربه فرد محوطه کاخ و باغ آن است. در روبروی کاخ پترهوف آبشار پله ای زیبایی وجود دارد که همراه با فواره های آن و مجسمه های طلایی که در کنار پله ها از بالا تا پایین آبشار قرار گرفته است زیبایی خاصی را به این محوطه داده است و این تنها آبشار این باغ نیست و آبشارها و چشمه های متعدد دیگری نیز در گوشه و کنار این باغ رویایی به چشم می خورند.

باغ ماژورل؛ مراکش

باغ ماژورل به وسیله ژاک ماژورل هنرمند طراحی شد که او این باغ را با گیاهانی با رنگ های هماهنگ که از سراسر دنیا آورده شد، پر کرد و دیوارهایش را به رنگ باشکوه آبی ماژورل رنگ کرد که این رنگ آبی، باعث می گردد که رنگ سبز گیاهان زیباتر به چشم بیاید. این باغ در دهه چهل به روی عموم مردم باز شد و در دهه هشتاد فروخته شد و هتلی روی زمین آن ساخته شد. خوشبختانه صاحب تازه این ملک، یک ناجی به تمام معنا برای این باغ زیبا بود. او باغ ماژورل را در سال 1980 خرید و آغاز به بازسازی آن کرد. حاا این باغ 300 گونه گل دارد و 20 باغبان از آن نگهداری و مراقبت می نمایند.

باغ ویلا دِسته؛ ایتالیا

باغ ویلا دسته در فهرست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است و مظهر سبک باروک ایتالیا است. این باغ تراس های متعددی دارد و پر از فواره های زیبا و منظره ها نفسگیر است. کار روی این ویلا و باغ های اطراف آن به وسیله کاردینال ایپولیتو ایل دسته آغاز شد و تا زمان مرگش در سال 1572 ادامه یافت. کاردینال های دیگر کار دسته را ادامه دادند و به بازسازی و زیباسازی آن پرداختند و مجسمه هایی از مجسمه ساز معروف یعنی برنینی در آن قرار دادند. در بیست سال گذشته بازسازی های مداوم روی این باغ اجرا شده و آخرین بازسازی روی فواره ارگان انجام شد تا به شکوه قبلی اش بازگردد.

لاس پوزاس؛ مکزیک

باغ لاس پوزاس نوعی تقارن یا تاریخ شکوفایی و حتی فرمولی علمی دارند. ادوارد جیمز شاعر و هنرمند، سازنده این باغ ها بوده و سبک سوررئال را در آن پیاده نموده است. زمانی یک باغچه ارکیده باشکوه هم در این باغ وجود داشت، ولی یخبندان سال 1962 بسیاری از ارکیده ها را از بین برد و باعث شد که جیمز تمرکز خود را روی مجسمه سازی بگذارد و 36 مجسمه سوررئال بسازد و در باغ بگذارد. تا زمان مرگ جیمز در سال 1984 هزینه های میلیونی برای این باغ شد و صدها هنرمند و سنگ تراش هنرشان را برای زیباسازی این باغ بکار بردند. این باغ در تمام طول سال باز است.

منبع: کجارو / travelchannel.com / برترین ها / travel.nationalgeographic.com
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1096

به "طراحی سقف شیروانی ویلا: با شگفت انگیزترین باغ های دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

2 کاربر به "طراحی سقف شیروانی ویلا: با شگفت انگیزترین باغ های دنیا آشنا شوید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سقف شیروانی ویلا: با شگفت انگیزترین باغ های دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید