کارمندان کاخ سفید بعد ترامپ بیکار می شوند

به گزارش اهدا بلاگ، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت، با وجود اینکه سابقه خدمت یک شخص در کاخ سفید معمولا در سرانجام کار آن دولت تبدیل به گذرنامه ای برای او به منظور کسب شغلهای پردرآمدتر در تجارت یا عرصه لابی گری می گردد اما شاید چنین چیزی درباره خدمت در کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری ترامپ صدق نکند.

کارمندان کاخ سفید بعد ترامپ بیکار می شوند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به نوشته روزنامه گاردین، در زمانهای عادی چنین سابقه خدمتی در صدر رزومه یک نفر قرار می گیرد. معمولا سابقه خدمت یک شخص در کاخ سفید تا کنون برای او مثل یک گذرنامه برای رفتن به سراغ یک شغل پردرآمد در هیات مدیره یک شرکت یا در صنعت لابی گری و یا در یک اندیشکده معتبر در واشنگتن بوده است.

اما سابقه کار در دولت دونالد ترامپ می تواند بر خلاف انتظار باشد. این رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا به حدی اخلاگر و تفرقه افکن عمل نموده که هر کسی که به عنوان یک یاری کننده به او تلقی گردد ممکن است به هنگام جستجو برای شغل جدید با جواب رد روبرو گردد.

موئه ولا، یک مشاور ارشد سابق جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق و رئیس جمهور منتخب فعلی اظهار کرد: این افراد این لکه را برای باقی عمرشان با خود خواهند داشت. هر چه بیشتر ما از دوره ریاست جمهوری او دور شویم، بیشتر نیز تاریخدانان، دانشمندان علوم سیاسی، عوامل سیاسی و خود تاریخ فاش و آشکار نموده و نشان می دهد چقدر این دولت فاسد بوده است و در ادامه این لکه سیاه تر و بزرگتر خواهد شد.

دوره انتقال قدرت ریاست جمهوری می تواند با مسائلی بی رحم همراه باشد. مقامهایی که به کار کردن در مشهورترین آدرس آمریکا عادت نموده و به اظهار نظر در خصوص مسائل مالی و امنیت ملی منعکس شده در دنیا می پرداختند، به ناگهان می بینند که بعد از افتتاح ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب جدید در یک روز سرد ژانویه، به فضای سرد واشنگتن پرتاب شده اند.

با این حال معمولا یک شبکه حمایتی برای آنها از جمله در منطقه K Street، محل قرارگیری شرکتهای لابی کننده سیاسی و همچنین در مجموعه اندیشکده ها در پایتخت آمریکا و جاهای دیگر وجود داشته است. کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در دولت جورج دبلیو. بوش در حال حاضر مدیر انستیتوی هوور در دانشگاه استنفورد در پالو آلتوی کالیفرنیا است؛ جایی که پذیرای جیم ماتیس و هربرت مک مستر، از مقامهای سابق دولت ترامپ بوده است.

دبیران مطبوعاتی کاخ سفید معمولا در سرانجام کار دولتی که در آن خدمت نموده اند توانسته اند در عرصه رسانه و یا در شرکتهای تجاری پیروز باشند. جی کارنی، سخنگوی دولت باراک اوباما از 2011 تا 2014، در حال حاضر معاون ارشد رئیس و رئیس بخش روابط عمومی در شرکت آمازون است.

اما کایلی مک انانی که هم اکنون این سمت را در دولت ترامپ دارد ممکن است رسیدن به چنین مشاغلی را سخت بیابد. او از مدافعان سرسخت مدیریت ترامپ در زمان همه گیری کروناویروس و ادعاهای غلط او درباره تقلب در انتخابات و همچنین از منتقدان تند مطبوعات بوده است. اولیور دارسی، خبرنگار ارشد سی ان ان اخیرا اظهار کرد: آیا مک انانی تا کنون در یکی از این نشستهای مفروض مطبوعاتی اش اطلاعات مفیدی در اختیار مطبوعات قرار داده است؟

برای افراد دیگر دولت ترامپ آینده ممکن است از این هم سخت تر باشد. ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر، دختر و داماد دونالد ترامپ که در دولت او به عنوان مشاوران ارشد خدمت کردند، بر اساس گزارشها در نیویورک، جایی که ممکن است امید به از سرگیری زندگی سابقشان در آن داشته باشند، به عنوان عنصر نامطلوب اعلام شده اند. گفته شده که ایوانکا به عنوان یک گزینه جایگزین، نامزدی برای کرسی سنا در فلوریدا را در نظر دارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 604

به "کارمندان کاخ سفید بعد ترامپ بیکار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمندان کاخ سفید بعد ترامپ بیکار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید