آمریکا 2 فرد و 8 نهاد ایرانی را تحریم کرد

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در ادامه مواضع خصمانه واشنگتن علیه تهران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز آدینه از اعمال تحریم های جدیدی علیه 3 نهاد ایرانی اطلاع داد.

آمریکا 2 فرد و 8 نهاد ایرانی را تحریم کرد

در بیانیه صادره از سوی وزیر خارجه آمریکا در این خصوص آمده است که سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران به لیست تحریم های ضدایرانی این کشور اضافه شده اند.

مایک پمپئو بهانه این اقدام ضدایرانی خود را تأمین تسلیحات دفاعی برای نیروهای دفاعی ایران خاطرنشان کرد!

این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران همیشه بر تقویت توان دفاعی خود تأکید داشته است.

تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا

در همین رابطه، وزارت خزانه داری آمریکا نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزاتخانه (OFAC)، چند فرد و نهاد در ایران را در لیست تحریم های جدید خود قرار داده است.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، حمید رضا عظیمیان در ارتباط با شرکت فولاد مبارکه ایران و محمد رضا مدرس خیابانی در ارتباط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به فهرست اتباع و افراد خاص تحریم شده (SDN) این وزارتخانه اضافه شده اند.

8 نهادی که در لیست تحریم امروز وزارت خزانه داری امریکا قرار گرفته اند، عبارتند از:

شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، سازمان صنایع هوا فضای ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هوایی ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران و شرکت خطوط دریایی پیغام سفیران دریا.

مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه تهران

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 631

به "آمریکا 2 فرد و 8 نهاد ایرانی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 2 فرد و 8 نهاد ایرانی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید