آمریکا خواهان بازگشت حمدوک به قدرت در سودان است

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای بیان کرد که واشنگتن اقدام نیروهای سودانی در سرکوب معترضان را محکوم می نماید.

آمریکا خواهان بازگشت حمدوک به قدرت در سودان است

در این بیانیه، وزارت خارجه آمریکا خواهان مجازات عاملان استفاده از خشونت علیه تظاهرات کنندگان در سودان و بعلاوه خویشتنداری خارطوم شده است و می گوید: دولت سودان می بایست اجازه اعتراضات مسالمت آمیز را بدهد.

آمریکا در این بیانیه بعلاوه خواهان بازگشت نخست وزیر معزول سودان به قدرت شده و گفته است که ما بار دیگر بر لزوم بازگشت عبدالله حمدوک به سمت نخست وزیری سودان تأکید می کنیم.

چند روز پیش از این، منابع خبری از کشته شدن دو تظاهرات کننده بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در سودان خبر دادند.

منابع سودانی به استفاده گسترده نیروهای امنیتی سودان از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان اشاره کردند که بر اثر آن شماری مجروح شده اند.

از سوی دیگر منبعی در خارطوم خاطرنشان کرد: مقامات سودانی روز چهارشنبه تمامی ارتباطات تلفنی و اینترنت را به صورت کامل در سرتاسر نقاط این کشور قطع نموده اند.

شهروندان سودانی خاطرنشان کردند، مقامات این کشور ارتباطات تلفنی در خارطوم را کمی قبل از تظاهرات میلیونی 17 نوامبر که کمیته های مقاومت به آن فراخوانده بودند، قطع کردند.

شهروندان سودانی بعلاوه گفتند، تماس های داخلی از حدود ساعت 12 به وقت محلی و یک ساعت قبل از برگزاری تظاهرات در مخالفت با تصمیمات اخیر ارتش و درخواست بازگشت دولت غیرنظامی قطع شده است.

در آستانه برگزاری تظاهرات در مرکز سودان هم، نیروهای امنیتی این کشور مانع آمد و شد بین خارطوم و شهر أم درمان شدند و اقدام به بستن پل نیل الأبیض کردند.

فعالان سودانی روز سه شنبه گذشته خواهان برگزاری تظاهراتی در اعتراض به تحت کنترل گرفتن دولت به وسیله ارتش شده بودند. سودان از 25 اکتبر شاهد کنترل ارتش بر قدرت، اوضاع امنیتی متشنج و اعتراضات گسترده در مخالفت با سلطه نظامی است. این اعتراضات تا به امروز منجر به کشته و زخمی شدن ده ها غیرنظامی و درخواست های بین المللی برای عدم استفاده از خشونت به وسیله ارتش و سرویس های امنیتی علیه معترضان شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1118

به "آمریکا خواهان بازگشت حمدوک به قدرت در سودان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان بازگشت حمدوک به قدرت در سودان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید