50 ایستگاه کتاب در مجتمع های مسکونی تبریز احداث می گردد

به گزارش اهدا بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار تبریز از احداث 50 ایستگاه کتاب در مجتمع های مسکونی و تأمین مستمر کتاب های آن ها اطلاع داد.

50 ایستگاه کتاب در مجتمع های مسکونی تبریز احداث می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ایرج شهین باهر در حاشیه آیین رونمایی از ایستگاه کتاب در مجتمع فردوس، اظهار کرد: یکی از شاخص های پیشرفت جوامع کتابخوانی و مطالعه است که متأسفانه میانگین آن در شهر و کشور ما پایین است.

وی با بیان این که حوزه فرهنگی یکی از مهم ترین حوزه هایی است که شهرداری تبریز در کنار سایر دستگاه ها، فعالیت جدی در آن دارد، اضافه نمود: کوشش می کنیم سرانه مطالعه و کتابخوانی را در شهر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بدین منظور ایستگاه های کتاب را در مجتمع های مسکونی نصب نموده و کتاب های آن را به صورت مستمر شارژ می کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به تعداد ایستگاه های کتاب در مجتمع های مسکونی اظهار کرد: کوشش خواهیم کرد تا در قدم اول در 50 مجتمع مسکونی این کتابخانه های سیار را افتتاح نموده و در ادامه به تمامی مجتمع های مسکونی شهر تسری دهیم.

وی با بیان این که این کتابخانه ها می تواند انگیزه ای برای ساکنان مجتمع های مسکونی برای افزایش مطالعه باشد، گفت: قطعا کتابخوانی تأثیر مهمی در زندگی و روابط اجتماعی ما دارد.

وی با اشاره به محتوای کتاب های ارائه شده در ایستگاه های کتاب نیز گفت: کتاب های ارائه شده در این ایستگاه ها جامع و بیشتر عمومی و متناسب برای سنین مختلف است؛ کتاب هایی با موضوعات فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی نیز وجود دارد.

سیاست گذاری مناسب شورای شهر در حوزه کتابخوانی

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در حاشیه این آیین گفت: تبریز با سبقه فرهنگی خود، سرانه مطالعه پایینی دارد که در این راستا سیاست های مناسبی تصویب و به مرحله اجرا درآوردیم.

سعید نیکوخصلت اظهار کرد: فرآیند توسعه کتابخوانی در درازمدت ثمره خواهد داشت و امیدواریم این حرکت های قطره ای و محلی، خود به یک جریان تبدیل شوند.

وی اضافه نمود: امروز این جریان فرهنگی یعنی اهدای کتاب به همدیگر موجب افزایش عشق و علاقه همشهریان به یکدیگر و افزایش سرانه مطالعه می گردد.

وی گفت: کتاب، سرمنشأ اصلی حقیقت است، چرا که تمام پیامبران و اولیای الهی که به اسرار الهی واقف بودند، با خود کتابی به همراه داشتند.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، آیین رونمایی از اولین ایستگاه کتاب در مجتمع های مسکونی تبریز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تبریز، مدیر کتابخانه های عمومی استان و جمعی از شهروندان با رعایت پروتکل ای بهداشتی برگزار گردید.

احداث ایستگاه های کتاب در مجتمع های مسکونی طرح جدید شهرداری در توسعه کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه شهر تبریز بوده و در مرحله اول 50 ایستگاه در مجتمع ای مسکونی شهر احداث می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 481

به "50 ایستگاه کتاب در مجتمع های مسکونی تبریز احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 ایستگاه کتاب در مجتمع های مسکونی تبریز احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید