کرونا آرم بنز و آئودی را تغییر داد

به گزارش اهدا بلاگ، سه شرکت آئودی، مرسدس بنز و فولکس واگن در فراخوانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به طور موقت آرم های خود را تغییر دادند.

کرونا آرم بنز و آئودی را تغییر داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، در آرم های جدید، بخش های به هم پیوسته نشان تجاری این شرکت ها از هم جدا شده تا بر اهمیت فاصله گذاری اجتماعی تاکید گردد. این شرکت ها با انتشار آرم های جدید خود در شبکه های اجتماعی در پیغام هایی از مردم خواسته اند از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایند و از یکدیگر دو متر فاصله بگیرند.

فولکس واگن و مرسدس-بنز هم با تغییر نشان خود به مردم توصیه کردند در خانه بمانند

آئودی این پیغام را با دور کردن چهار دایره نشان خود از یکدیگر نمایش داده است. همراه با آرم جدید، ویدیویی منتشر شده که با جمله از یکدیگر فاصله بگیرید - در کنار هم بمانید به انتها می رسد.

فولکس واگن بین دو حرفی که آرم شرکت را شکل داده فاصله ایجاد نموده و مرسدس-بنز هم ستاره سه پر در نشان خود را کوچک نموده تا از دایره دور آرم فاصله بگیرد.

هر دو شرکت در پیغام هایی از مردم به خاطر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تشکر نموده اند و از آنها خواسته اند تا برای یاری به توقف شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند.

در اتحادیه اروپا دو میلیون و 600 هزار نفر در 229 کارخانه خودروسازی کار می نمایند

یک میلیون بیکار

گروهی که در اروپا به نمایندگی از خودروسازان لابی می نماید، گفته به خاطر تعطیلی کارخانه ها پس از شیوع ویروس کرونا، دست کم یک میلیون نفر در صنعت خودرو بیکار شده یا ساعت کارشان کم شده است.

گروه ACEA که شانزده خودروساز عظیم را نمایندگی می نماید، می گوید شرکت های خودروسازی به طور متوسط شانزده روز تعطیل بودند و معادل فراوری یک میلیون و دویست هزار دستگاه ماشین ضرر نموده اند.

در آلمان ساعت کاری حدود 570 هزار نفر کاهش یافته و دولت آلمان توافق نموده تا 67 درصد از حقوق کارگران را پرداخت کند. در فرانسه شرایط 90 هزار کارگر نامعلوم است و در بریتانیا 65 هزار نفر سرنوشتی مشابه دارند.

در کشورهای عضو اتحادیه اروپا دو میلیون و ششصد هزار نفر در 229 کارخانه در صنعت خودرو کار می نمایند. تعداد کارگران و کارمندانی که به طور غیرمستقیم با این صنعت در ارتباطند به سیزده میلیون و هشتصد هزار نفر می رسد.

خودروسازان آمریکایی هم شرایط مشابهی دارند. فورد و جنرال موتورز اعلام نموده اند که کارخانه هایشان فعلا تعطیل است و فیات-کرایسلر اعلام نموده حقوق کارمندانی را که موقتا اخراج ننموده، بیست درصد کاهش می دهد.

از طرف دیگر کاهش شدید فروش باعث ضرر هنگفت خودروسازان شده است. موسسه تحلیل بازار LMC پیش بینی نموده که فروش خودرو در دنیا از 90 میلیون دستگاه در سال 2019 به حدود 70 میلیون دستگاه در سال 2020 کاهش یابد.

اولین ماشین با نام مرسدس در سال 1900 ساخته شد

تولد مرسدس

135 سال از زمانی که گوتلیب دایملر و کارل بنز اولین ماشین های دنیا را ساختند می گذرد. شرکتی که در دهه بیست میلادی از همکاری این دو شکل گرفت اکنون عظیم ترین خودروساز لوکس دنیا است و سال جاری 120 ساله شدن نامگذاری محصولاتش را به نام مرسدس جشن می گیرد.

در سال 1885، کارل بنز و گوتلیب دایملر همزمان اما بی خبر از یکدیگر در حال ساخت اولین خودروهای دنیا بودند. بنز یک ماشین سه چرخه با موتور بنزینی ساخت و دایلمر با یاری دوست و همکارش ویلهلم مایباخ، با نصب موتور روی یک کالسکه، یک خودرو ساخت.

بنز فروش ماشین های خود را از سال 1887 شروع کرد و دایلمر با تاسیس شرکتی به نام خود، فروش ماشین هایش را از سال 1890 شروع کرد.

یکی از سرمایه گذاران اصلی دایملر، دیپلمات و تاجر ثروتمند اتریشی امیل یِلینک بود. او که قصد داشت ماشین های دایملر را در فرانسه بفروشد، به دایملر گفت که تلفظ نامی آلمانی برای مشتریان سخت است و پیشنهاد کرد محصولات کارخانه با نام دختر یازده ساله اش مرسدس فروخته گردد.

مرسدس یلینک سوار بر یک ماشین مسابقه مرسدس در سال 1906

اولین مدل مرسدس در هفته اول ماه آوریل سال 1900 ساخته شد. مرسدس 35PS با ترکیب ظاهری شیک، نامی با ریشه اسپانیایی و پیروزی در مسابقات اتومبیلرانی در زمان کوتاهی به خودرویی مشهور در اروپا تبدیل شد.

دایملر و بنز تا سال 1924 به طور مستقل به فراوری خودرو ادامه دادند. اما فشار مالی پس از جنگ دنیای اول باعث شد تا این دو رقیب با یکدیگر همکاری نمایند و پس از دو سال با پیوستن دو کارخانه به یکدیگر، شرکت دایملر-بنز تشکیل شد که محصولاتش را با نام مرسدس-بنز به بازار عرضه کرد.

هوندا به تازگی یک مدل الکتریکی به نام هوندا ائی را به بازار اروپا عرضه نموده است

هوندای آمریکایی

هوندا میخواهد از قوای محرکه الکتریکی جنرال موتورز برای فراوری دو محصول آینده خود استفاده کند. کارخانه ژاپنی هفته گذشته اعلام نمود که این دو مدل الکتریکی از سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

قرار است مدل های جدید توسط هوندا طراحی شده، اما در کارخانه جنرال موتورز فراوری گردد.

جنرال موتورز برای محصولات الکتریکی خود پلتفرمی به نام آلتیوم طراحی نموده که مبنای ساخت چند مدل در این کارخانه خواهد بود. اولین مدل با این پلتفرم را کادیلاک به بازار عرضه خواهد نمود و قرار است یک شاسی بلند الکتریکی با نام هامر هم از این پلتفرم استفاده کند.

هوندا می گوید با استفاده از فن آوری جنرال موتورز، در هزینه ساخت مدل های جدیدش صرفه جویی خواهد نمود. هوندا در حال حاضر یک مدل الکتریکی کوچک در اروپا به بازار عرضه نموده و در آمریکا یک ماشین هیدروژنی در بین محصولاتش دارد.

جنرال موتورز و هوندا در پروژه های دیگری هم با یکدیگر همکاری می نمایند. هر دو کارخانه با هم مشغول ساخت فن آوری ماشین های هیدروژنی هستند و در شرکتی به نام کروز اوریجین سهام دارند که میخواهد ماشین های خودران الکتریکی فراوری کند.

دو شرکت اعلام نموده اند که مایلند همکاری های خود را در آینده گسترش دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 107

به "کرونا آرم بنز و آئودی را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا آرم بنز و آئودی را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید