کارت های بانکی، تازه ترین قربانی کمبود جهانی تراشه

به گزارش اهدا بلاگ، کارشناسان هشدار می دهند که کمبود جهانی تراشه به زودی فرایند تولید کارت های بانکی را هم دچار مشکل می کند. این مشکل همزمان با شیوع ویروس کرونا آغاز شده است.

کارت های بانکی، تازه ترین قربانی کمبود جهانی تراشه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از زد دی نت، کمبود تراشه در جهان باعث کندشدن فرایند تولید انواع گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی، کنسول های بازی و محصولاتی از این دست شده و حالا تامین تراشه برای استفاده در کارت های بانکی هم دچار مشکل شده است.

اتحادیه پرداخت هوشمند که مهم ترین اتحادیه تجاری در صنعت پرداخت همراه و تولید کارت های بانکی محسوب می شود، هشدار داده که عدم تولید کافی انواع تراشه و نیمه هادی در نهایت مشکلاتی را برای تامین نیازهای صنعت بانکداری ایجاد می کند.

بررسی ها حاکیست کمبود فعلی تا انتها سال 2021 ادامه می یابد و هیچ چشم اندازی از بهبود آن در کوتاه مدت وجود ندارد. در این شرایط جایگزین کردن میلیون ها کارت اعتباری مفقود شده و هم صدور کارت های بانکی و اعتباری نو دچار مشکل خواهد شد.

بر اساس آمار موجود 90 درصد از پرداخت های غیرنقدی با استفاده از کارت های بانکی و اعتباری انجام می شوند و 60 درصد از پرداخت های آنلاین هم به همین شیوه صورت می گیرد. هر سال بیش از سه میلیارد کارت پرداخت بانکی در سراسر جهان تولید و توزیع می شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 934

به "کارت های بانکی، تازه ترین قربانی کمبود جهانی تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت های بانکی، تازه ترین قربانی کمبود جهانی تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید