زیرساخت های اینترنتی و لوازم ارتباطی معضل مشترک دانشجویان در آموزش مجازی

به گزارش اهدا بلاگ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت بیان کرد که در بیشتر روستاها زیرساخت های اینترنتی مناسب نیست و دانشجویان ساکن این مناطق در آموزش مجازی و برخط برای تحصیل در ایام کرونایی مشکل ارتباطی دارند.

زیرساخت های اینترنتی و لوازم ارتباطی معضل مشترک دانشجویان در آموزش مجازی

اسماعیل اسلامی در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت تا به امروز چه اقداماتی در آموزش غیرحضوری و مجازی دانشجویان انجام داده است؟ اظهار کرد: پیش از آغاز بحران وارد موضوع آموزش مجازی شدیم و همه استادان را موظف کردیم که جزوات آموزشی خود را به صورت PDF در اختیار دانشگاه قرار دهند و در کنار آن پهنای باند را تقویت و امکانات و زیرساخت ها را تکمیل کردیم.

وی اضافه نمود: مشکل اصلی دانشگاه در جیرفت این است که این شهرستان بافت روستایی زیادی دارد و به طور کلی شهرستانی کم برخوردار هستیم و در بیشتر روستاها زیرساخت های اینترنتی مناسب نیست و دانشجویان ساکن این مناطق برای آموزش مجازی و برخط مشکل ارتباطی دارند، البته در مقطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری مشکل زیادی نداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ادامه داد: بیش از 95 درصد دانشجویان مقطع دکتری در کلاس های مجازی شرکت می کنند؛ اما در رشته های کارشناسی در جیرفت، کهنوج، بم و ... حضور دانشجویان در کلاس های الکترونیکی زیاد نیست و در این خصوص تدابیری را درنظر گرفته ایم.

اسلامی بیان نمود: منابع درسی را آماده کرده ایم و در حال حل مشکل انتخاب واحد هستیم. هر شب در کانال های محلی کلیپ ها و ویدئوهای راهنمایی استفاده از نرم افزار را منتشر می کنیم و اطلاع رسانی های لازم را انجام می دهیم.

حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در کلاس های مجازی حدود 40 درصد است

وی گفت: حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در کلاس های آموزش مجازی حدود 40 درصد است و دانشجویان مسائل زیادی ازجمله نداشتن گوشی هوشمند، لپ تاپ، کامپیوتر و اینترنت دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در پاسخ به این پرسش که آموزش غیرحضوری و مجازی در فرصت پیش آمده به دلیل بیماری کرونا را چگونه ارزیابی می کنید و تا چه اندازه برای دانشگاه، دانشجویان و استادان مفید خواهد بود؟ به خبرنگاران گفت: هرکدام از این دو سیستم آموزشی مزایا و معایبی دارد؛ اما کارشناسان بر این باورند که آموزش مجازی فرصت بی نظیر برای دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد به دلیل داشتن امکانات و زیرساخت های مناسب است.

اسلامی عنوان کرد: در آموزش مجازی امکان استفاده از استادان برجسته و بنام برای همه واحدها وجود دارد و دانشجویان از مسیرهای دور نیز می توانند بدون هزینه و مخاطرات سفر در کلاس ها حضور یابند. جزوات به راحتی آپلود می شود و در دسترس همه دانشجویان قرار می گیرد.

وی شرح داد: باید سیاست کلی برای آموزش مجازی و غیرحضوری مدون شود و برای استادان و دانشجویان هم برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

4103/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 185

به "زیرساخت های اینترنتی و لوازم ارتباطی معضل مشترک دانشجویان در آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های اینترنتی و لوازم ارتباطی معضل مشترک دانشجویان در آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید