پیشنهاد روسیه برای تدوین نظام راستی آزمایی موشکی جدید با آمریکا

به گزارش اهدا بلاگ، کرملین امروز (دوشنبه) پیشنهاد داد که روسیه و آمریکا توافق نمایند که موشک های خاصی را در اروپا مستقر نکرده و تدابیر راستی آزمایی مشترکی پس از نابودی پیمان کنترل تسلیحات هسته ای آی ان اف ایجاد نمایند.

پیشنهاد روسیه برای تدوین نظام راستی آزمایی موشکی جدید با آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت، ولادیمیر پوتین بعد از انتها یافتن پیمان نیروهای هسته ای میان برد (آی ان اف) بیانیه ای درباره گام های بیشتر در راستای تنش زدایی این شرایط در اروپا داشته که بخشی از سیاست او در قبال تنش زدایی چندجانبه است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این بیانیه سند مهمی است. رئیس جمهور پوتین همیشه سیاست تنش زدایی چندجانبه را دنبال می نماید.

کرملین امروز پیشنهاد داد که روسیه و ایالات متحده توافق نمایند که موشک های خاصی را در اروپا مستقر ننمایند و تدابیر جدیدی برای راستی آزمایی مشترک ایجاد نمایند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز در بیانیه ای گفت، در بحبوجه تهدیدهای جدید علیه امنیت اروپا، مسکو بار دیگر به انتها استقرار موشک میان برد و کوتاه برد متعهد می گردد، آن هم تا زمانی که هیچکدام از موشک های آمریکایی در همان مناطق مستقر نشوند.

در بیانیه پوتین آمده است: با توجه به تنش های ادامه دار میان روسیه و ناتو، تهدیدهای جدید علیه امنیت کل اروپا آشکار است.

ایالات متحده سال گذشته از آی ان اف خارج شد و مسکو را به نقض آن متهم کرد؛ اتهامی که کرملین نمی پذیرد.

امروز کرملین پیشنهادهایی برای تنش زدایی ارائه کرد، نظیر اجازه دادن به روسیه برای انجام آنالیز هایی روی سامانه ساحلی ایجیس آمریکا در اروپا و اینکه ایالات متحده بتواند موشک های 9ام729 روسیه را در تاسیسات آن در کالینینگراد بازرسی کند.

در بیانیه کرملین که در وب سایت آن گذاشته شده، آمده است: ما به تمام طرف های ذی نفع پیشنهاد می دهیم تا گزینه های قاطعی برای تدابیر راستی آزمایی مشترک برای برطرف نگرانی های موجود ایجاد نمایند.

پیمان آی ان اف موشک هایی با برد 310 تا 3400 مایل را ممنوع می کرد و از توانایی دو کشور برای انجام حمله هسته ای، در فاصله اندکی مانده به حمله جلوگیری می کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 511

به "پیشنهاد روسیه برای تدوین نظام راستی آزمایی موشکی جدید با آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد روسیه برای تدوین نظام راستی آزمایی موشکی جدید با آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید