آینده روابط روسیه-آمریکا بعد از رایزنی های آنتونوف در مسکو تعیین می گردد

به گزارش اهدا بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، رایزنی ها درباره شرایط روابط مسکو و واشنگتن با سفیر آناتولی آنتونوف به صورت فشرده در حال اجرا است و رویکرد روسیه در رابطه با آمریکا، در سرانجام این رایزنی ها شکل خواهد گرفت.

آینده روابط روسیه-آمریکا بعد از رایزنی های آنتونوف در مسکو تعیین می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه ای اعلام نمود، رایزنی ها در مورد شرایط روابط روسیه-آمریکا با آناتولی آنتونوف سفیر این کشور در واشنگتن که در مسکو بسر می برد، به صورت فشرده در حال اجرا است و رویکرد طرف روسی در رابطه با ایالات متحده، در انتها این رایزنی ها شکل خواهد گرفت.

زاخارووا در پاسخ به سئوالی در این رابطه گفت: در انتها رایزنی های فشرده با آناتولی آنتونوف، رویکرد ما در مورد روابط دوجانبه با آمریکا تعیین خواهد شد. من فکر نمی کنم که اکنون نیازی به تفسیر باشد، چرا که سفیر تازه به مسکو بازگشته و کار در این زمینه جریان دارد. قطعاً در زمان مناسب نتیجه این رایزنی ها اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد که رایزنی ها درباره دورنمای روابط روسیه و آمریکا در حال حاضر در صحن دومای دولتی در حال اجرا است.

جان سالیوان سفیر آمریکا روز آدینه اعلام نمود، شاد خواهد شد تا امکان ملاقات و گفت وگوی وی با آناتولی آنتونوف و مقامات وزارت خارجه روسیه فراهم گردد. سالیوان یادآور شد که قصد ندارد در آینده نزدیک به واشنگتن سفر کند.

سفیر روسیه در ایالات متحده در تاریخ 21 مارس (اول فروردین ماه) برای انجام رایزنی هایی درباره روابط دوجانبه به مسکو بازگشت. آنتونوف روز آدینه برای دومین مرتبه در وزارت امور خارجه حضور یافته، ولی از ارائه هر نوع تفسیری برای مطبوعات خودداری نموده است. این دیپلمات همچنین در نشست های کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز شرکت نموده که این نشست ها نیز در پست دربهای بسته انجام گرفته است.

سفیر روسیه پیش از این گفته بود که زمان بازگشت وی به ایالات متحده به تصمیم رهبران روسیه بستگی خواهد داشت. وی همچنین امکان ملاقات دوجانبه با ولادیمیر پوتین را بسته به خواست رئیس جمهور دانسته و یادآور شد که فعلا چنین درخواستی از او نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 757

به "آینده روابط روسیه-آمریکا بعد از رایزنی های آنتونوف در مسکو تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده روابط روسیه-آمریکا بعد از رایزنی های آنتونوف در مسکو تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید