پانزدهمین جشنواره خلیج فارس کلید خورد

به گزارش اهدا بلاگ، پانزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس با تجلیل از مفاخر خلیج فارس در اردیبهشت 1401 برگزار می گردد.

پانزدهمین جشنواره خلیج فارس کلید خورد

ایسنا: رحیم یعقوب زاده ـ مدیر مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران ـ با اعلام این خبر گفت: پانزدهمین دوره با برپایی رویدادهای مرتبط با این حوزه از جمله همایش علمی و نشست های تخصصی، مراسم تجلیل از نامداران و مفاخر خلیج فارس، برپایی نمایشگاه های کتاب، اسناد و نقشه های خلیج فارس، فراخوان ایده های برتر با موضوع خلیج فارس و ده ها رویداد مرتبط دیگر در سطح کشور برگزار می گردد.

او با اشاره به این که خلیج فارس از دیرباز در ابعاد گوناگون به عنوان مزیت و اولویت در سطح ملی، منطقه ای و هم بین المللی مطرح بوده است، اظهار کرد: این آبراهه برای ایرانیان به مثابه داشته تاریخی و هویتی است، از این رو شایسته است در کنار تجزیه و تحلیل مزیت های خلیج فارس در مجامع علمی، اقدامات متعددی برای پاسداشت نام خلیج فارس انجام گردد.

یعقوب زاده بیان نمود: باتوجه به مسائل روز خلیج فارس و حساسیت بیش از پیش این منطقه، دبیرخانه جشنواره سعی خواهد نمود با همکاری پژوهشگران حوزه های مختلف مطالعات خلیج فارس نظیر تاریخ و فرهنگ، انرژی، محیط زیست، علوم سیاسی و اجتماعی، گردشگری و … به شیوه مستند به مقابله با تحریف نام تاریخی خلیج فارس بپردازد و مزیت های بی شمار مالی، فرهنگی، تجاری، گردشگری و راهبردی خلیج فارس را معرفی کند.

او اضافه کرد: رویدادهای این جشنواره به وسیله مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری بعضی از واحدهای جهاددانشگاهی از اواخر مهرماه سال 1400 شروع و اختتامیه آن همزمان با روز ملی خلیج فارس در اردیبهشت ماه 1401 برگزار خواهد شد.

مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان از سال 1384 تعداد 14 دوره همایش ملی خلیج فارس را در پیوند با پاسداشت نام خلیج فارس و بیان مزیت های تاریخی، راهبردی، سیاسی، گردشگری و مالی خلیج فارس در استان های حاشیه خلیج فارس و بعلاوه تهران برگزار نموده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1045

به "پانزدهمین جشنواره خلیج فارس کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانزدهمین جشنواره خلیج فارس کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید