راهنمای سفر به تایپه

به گزارش اهدا بلاگ، راهنمای مسافرتی به تایپه | Travel Guide To Taipei

چین تایپه که با عنوان تایوان هم شناخته می شود، یکی از مراکز برتر اقتصادی در آسیا است. شهر تایپه، مرکز تایوان است که تعدای از معروف ترین آثار معماری از جمله برج تایپه 101 را در خودش جای داده است. این شهر بازارهای شبانه رنگارنگ و معروفی دارد که روح تازه ای به آن داده اند. شهر تایپه، جاذبه های طبیعی زیادی دارد و از نظر فناوری بسیار پیشرفته است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به تایپه خبرنگاران قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور تایوان همراهی کنید.

راهنمای سفر به تایپه

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های گردشگری | مراکز خرید | بایدها و نبایدها در تایپه

موقعیت جغرافیایی شهر تایپه

شهر تایپه در بخش شاقتصادی جزیره تایوان قرار گرفته است و با کشورهای چین در غرب، فیلیپین در جنوب و ژاپن در شمال شرقی همسایه است. مساحت شهر تایپه در کشور تایوان برابر با 271 کیلومترمربع بوده و با توجه به آمار سرشماری که در سال 2016 در این شهر انجام شده جمعیت آن برابر با 2 میلیون و هفتصد هزار نفر بوده است.

مختصری از تاریخ شهر تایپه

جزیره تایوان در سال 1590 از طریق پرتغالی ها کشف شد. بعد از آن، آلمانی هایی که وارد این جزیره شده بودند تا 400 سال در آن زندگی و حکومت کردند. آن ها کارگران چینی را برای انجام کارها استخدام کردند و به این ترتیب اولین نسل تایوانی ها متولد شدند. در اوایل دهه 1660، کوشینگا، یک غارتگر چینی، با شهروندان آلمانی مبارزه کرد و تایوان را به دست آورد. بعد از آن شهر تایپه رسما بخشی از این کشور به شمار آمد. در سال 1887 تایپه تبدیل به استان شد. در اواخر دهه 1890 تایوان از طریق ژاپنی ها اشغال شد. آن ها زیرساخت های شهر را بهبود بخشیدند و دیوارهای شهر تایپه را تخریب کردند. سال ها بعد، تایوان رسما به عنوان جمهوری چین شناخته شد.

اطلاعات کلی شهر تایپه

مرکز تایوان: تایپه

زبان رسمی تایوان: ماندارین استاندارد (چینی ماندارین)

واحد پول تایوان: دلار نو تایوان (TWD)

ولتاژ برق: 110 ولت

اختلاف زمانی: شهر تایپه 4 ساعت و نیم از تهران جلو تر است.

پیش شماره: +886

فرودگاه های تایپه: فرودگاه بین المللی Taiwan Taoyuan

آب و هوای شهر تایپه

شهر تایپه به طور کلی آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. گرم ترین ماه های این شهر، ماه ژوئن تا آگوست است که دمای هوا در آن تا 38 درجه می رسد. ماه های ژوئن تا اکتبر معمولا بادهای سنگینی در این شهر می وزد. بهترین زمان سفر به تایپه فصل پاییز است که در آن هوا کمی خنک تر است. اگر می خواهید در زمان های خلوت تری به این شهر سفر کنید بهتر است ماه های شهریور تا آبان را برای رفتن به تایپه انتخاب کنید.

هزینه اقامت در تایپه

در شهر تایپه هتل های 2 تا 5 ستاره بسیاری وجود دارد که با توجه به طیف قیمت های متنوعی که دارد دست مسافران را برای انتخاب هتل با شرایطی از لحاظ امکانات و هزینه مدنظر دارند نیز باز می گذارد. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به تایپه همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر تایپه

  • هتل بین المللی رادیوم کاگایا | Radium Kagaya International Hotel

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به تایپه، هتل 5 ستاره بین المللی رادیوم کاگایا است که دارای 5 ستاره بوده و به عنوان بهترین هتل این شهر لقب گرفته است. این هتل دارای امکاناتی نظیر جکوزی، استخر، اینترنت، پارکینگ و صبحانه رایگان می باشد.

شماره تلفن: 00886228911111

وب سایت: kagaya.com.tw

آدرس: No. 236-1، Guangming Rd، Beitou District، Taipei City، Taiwan 112

  • هتل Palais de Chine Hotel

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به تایپه، هتل 4 ستاره پالایس د چین است که چیزی هم از هتل های 5 ستاره این شهر کم ندارد. از جمله امکانات این هتل می توان اینترنت، پارکینگ و صبحانه رایگان اشاره کرد که علاوه بر این ها هتل دارای باشگاه، رستوران، سالن پذیرایی،سالن کسب و کار و سخنرانی نیز می باشد. هتل پالایس فاصله بسیار کمی با مترو و جاذبه های گردشگری این شهر نظیر برج 101 تایپه دارد.

شماره تلفن: 00886221819999

وب سایت:www.palaisdechinehotel.com

آدرس: No. 3، Section 1، Chengde Rd، Datong District، Taipei City، Taiwan 103

هزینه خورد و خوراک در شهر تایپه

در ادامه راهنمای سفر به تایپه به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 150 دلار نو تایوان را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 890 دلار نو تایوان پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر تایپه به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 125 دلار نو تایوان می باشد.

برای تهیه آب معدنی 20 دلار نو تایوان و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 78 دلار نو تایوان بپردازید.

شکم گردی در شهر تایپه

نودل بیف: نودل بیف یکی از محبوب ترین غذاهای تایوان است که هر سرآشپزی آرزو دارد عنوان بهترین نودل بیف را از آن خودش بکند.

گوآ بائو (Gua bao): گوآ بائو نوعی همبرگر تایوانی محسوب می گردد. در این همبرگر از گوشت، بادام زمینی و ترشی کلم چینی استفاده می گردد.

تیان بولا (Tian bu la): این غذا از ماهی تهیه می گردد که به شکل و میزان های مختلفی خرد و سرخ می شوند. این ماهی ها را بعد از سرخ شدن در آب گوشت می پزند و با سس قهوه ای سرو می کنند.

اسپرینگ رول بخارپز: اسپرینگ رول ها غذای محبوب جشن ها و فستیوال های تایوانی هستند که با مواد مختلفی پر می شوند.

رستوران های پیشنهادی در شهر تایپه

  • رستوران سنتی دین تای فونگ | Din Tai Fung

در رستوران دین تای فونگ تایپه می توانید انواع غذاهای چینی، آسیایی و تایوانی را میل کنید. لازم است بدانید که این رستوران به دلیل کیفیت بالایی که دارد همیشه شلوغ است که این موضوع می تواند هم نقطه قوت آن باشد از این جهت کیفیت غذاهای آن بالاست و مشتریان زیادی دارد و هم نقطه ضعف آن به این دلیل که همیشه شلوغ است.

آدرس: No. 194، Section 2، Xinyi Rd، Daan District، Taipei City، Taiwan 106

  • رستوران کینگ اسپایسی | King Spicy Restaurant

اگر در پی امتحان کردن طعم خوشمزه نودل هستید، این رستوران کوچک و مقرون به صرفه قیمت بهترین گزینه می تواند برای شما باشد. اینجا نودل ها با ادویه های مختلف طعم دار می شوند و دست آخر هم بیشتر غذاهای آن دارای طعم تندی هستند.

آدرس: No. 18، Wuxing St، Xinyi District، Taipei City، Taiwan 110

هزینه حمل و نقل در شهر تایپه

هزینه بلیط تک سفره 20 دلار نو تایپه

هزینه بلیط ماهانه 1288 دلار نو تایپه

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 70 دلار نو تایپه و به ازای هر یک کیلومتر 25 دلار نو تایپه به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 240 دلار نو تایپه باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 28 دلار نو تایپه

جاذبه های مهم گردشگری در شهر تایپه

  • کاخ موزه ملی تایپه | National Palace Museum

این موزه شگفت انگیز، بزرگترین کلکسیون هنر چینی را در خودش دارد. در این موزه می توانید آثار هنری متفاوت و جالبی از جمله مجسمه های قایقی بسیار کوچکی که از هسته زیتون درست شده اند را ببینید. در این موزه نمایشگاه های بین المللی مختلفی نیز برگزار می گردد و برنامه های گوناگونی دارد که شما را با فرهنگ چینی آشنا می کند.

آدرس: No. 221, Sec 2, Zhi Shan Rd, Shilin District, Taipei City, Taiwan 111

  • برج 101 تایپه | Taipei 101

تایپه 101 یکی از معروف ترین جاذبه های شهر تایپه است که به نمادی برای این شهر تبدیل شده است. از فضای باز بام این برج می توانید چشم انداز بی نظیری به شهر تایپه را ببینید. هر سال هنگام شروع سال نو، آتش بازی های زیبایی در این برج 449 متری برپا می گردد. بهترین نمای شهر را می توانید در بالای این برج معروف ببینید.

آدرس: No. 7, Section 5, Xinyi Road, Xinyi District, Taipei City, Taiwan 110

  • چشمه های آب گرم بِیتو

تپه های آتش فشانی زیادی در اطراف شهر تایپه وجود دارد. در نزدیکی بیتو می توانید به یکی از بهترین چشمه های آب گرم تایپه بروید. این چشمه های آب گرم برای درمان درد مفاصل بسیار کاربرد دارند. حمام خانه های سبک اونسن و باغ های چای این منطقه، میراث دوران اشغال این شهر از طریق ژاپنی ها است.

آدرس: No.112 143، Wenquan Rd، Beitou District، Taipei City، Taiwan

  • پارک ملی یانگمینگشان

این پارک که مکانی زیبا برای گردش و قدم زدن است جای مناسبی برای گردش های خانوادگی است که می گردد ساعت ها از طبیعت و سرسبزی این پارک لذت برد.

  • منطقه جیفون

این مکان یک منطقه بازرگانی و تاریخی در جیفون است و علاوه و بر موقعیت تجاری و جاذبه های تاریخی آن از طبیعت زیبای آن هم می توان لذت برد.

مراکز خرید در شهر تایپه

  • مرکز خرید شهر تایپه | Taipei City Mall

آدرس: Taipei City Mall Exit Y11، Zhengzhou Rd، Datong District، Taipei City، Taiwan 103

  • بازار خیابانی دیهوآ | Dihua Street

آدرس: No. 142، Section 1، Dihua St، Datong District، Taipei City، Taiwan 103

  • بازار شبانه شیلین | Shilin Night market

یکی از بازارهای معروف و پر جنب و جوش شهر تایپه، بازار شبانه شیلین است. در این بازار می توانید اسنک های محبوب تایوانی را پیدا کنید و از نزدیک با فرهنگ و مردم این شهر آشنا شوید. در این بازار محبوب ترین اسنک های تایوانی را با سس تند چیلی و آب لیمو نوش جان کنید و از یک تجربه کاملا بومی در شهر تایپه لذت ببرید.

آدرس: No. 99، Jihe Rd، Shilin District، Taipei City، Taiwan 111

بایدها و نبایدها در شهر تایپه

  • بهتر است در تایوان برای خوشامد گویی دست بدهید. برخلاف تصور عموم، تایوانی ها مثل ژاپنی ها و کره ای ها برای خوشامدگویی تعظیم نمی کنند.
  • به هیچ وجه از آب لوله کشی در این شهر برای آشامیدن استفاده نکنید.
  • غذاهای تایوانی همیشه با چوب غذاخوری خورده می شوند. هرگز چوب های غذاخوری را به صورت عمود در غذا نگه ندارید. این کار سمبلی برای مرگ است.
  • به طور کلی انعام دادن در تایوان چندان رایج نیست. اما در هتل ها و رستوران ها می توانید تا 10 درصد مبلغ خدمات دریافتی را انعام بدهید.
  • به منظور اطلاع از شرایط اخذ ویزای کشور تایوان می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1218

به "راهنمای سفر به تایپه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تایپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید