برترین زمان سفر به ابوظبی؛ مرکز مدرن امارات متحده عربی

به گزارش اهدا بلاگ، ابوظبی، مرکز مدرن کشور امارات متحده عربی، مملو از شگفتی های دیدنی تاریخی و مدرن است. برای برنامه ریزی برترین زمان سفر بر اساس آب و هوا به این شهر، در این مقاله با ما بخوانید.

برترین زمان سفر به ابوظبی؛ مرکز مدرن امارات متحده عربی

ابوظبی در مقایسه با دبی، ممکن است کمی خسته نماینده به نظر بیاید. مرکز مدرن کشور امارات متحده عربی، راهی طولانی برای رقابت با همسایه شمال شرقی شگفت انگیز، جادویی و مسحورنماینده خود دارد. اما به نظر نمی آید این موضوع باعث پریشانی مردم آنجا گردد؛ زیرا سرزمین امارات متحده عربی روی گنجی از ذخایر نفتی نشسته است، پس عجله ای برای رقابت در عرصه گردشگری نیست.

اگرچه، این موضوع بدین معنا نیست که چیزی برای تماشا در ابوظبی نیست. قبل از اینکه ابوظبی را شهری قدیمی، سنتی، محافظه کار و یکنواخت بخوانید، این نکته را در نظر بگیرید؛ رشد آرام شهر، باعث شده است که فرهنگ و تاریخ آن، دست نخورده تر بماند. تجربه بازدید از روستای میراث فرهنگی (Heritage Village) یا مسجد جامع مسحورنماینده شیخ زاید را به هیچ وجه از دست ندهید. ابوظبی با وجود کمبود زیبایی های طبیعی، دارای رجحان هایی چون تپه های شنی، آبادی های کویری سرسبز، سواحل گران قیمت و کوه های بلند است.

شهر ابوظبی، مملو از فعالیت های گردشگری هیجان انگیز است و به وجود ترکیبی از انواع مراکز خرید، رستوران هایی با غذاهای لذیذ، هتل های مجلل و توسعه های شهری فوق العاده، افتخار می نماید. در شهر ابوظبی، می توانید پرتره مدرن و امروزی امارات متحده عربی را مشاهده کنید. در واقع، امارات (که بعلاوه به نام ابوظبی خوانده می گردد) شامل بیشترین سطح زمین کشور است. اگر می توانید، پس از بازدید از ابوظبی، با بازدید از قلعه باستانی جاهلی (Al Jahili Fort) در شهر شرقی العین، شترسواری در منطقه صحرایی ربع الخالی (Empty Quarter desert) در بخش جنوبی امارات یا شکار با شاهین در حومه شهر ابوظبی، بخشی از شکوه امارات متحده عربی را ببینید.

شما می توانید آسمان خراش ها را در هر بخشی از شهر ببینید یا به خرید بروید؛ اما به یاد داشته باشید که تجربیات سنتی در این شهر است که سفر شما را به امارات متحده عربی، به یاد ماندنی خواهد نمود.

برترین زمان سفر به ابوظبی بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به ابوظبی، بین ماه های آوریل و می (12 فروردین تا 10 خرداد) یا سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان) است. فصل های کوتاه بهار و پاییز با مزایایی چون آب و هوایی دلپذیر، جمعیت کم گردشگران و نرخ معقول هزینه هتل ها، زمانی مناسب برای سفر شما به شمار می آیند.

برترین فصل ابوظبی، با رطوبت کم و دمایی معتدل، فصل زمستان، یعنی ماه های نوامبر تا مارس (10 شهریور تا 9 آبان)، است. اگرچه، باید بدانید که زمستان، فصل داغ گردشگری ابوظبی است. سفرهای تجاری مسافران و گردشگران در ساحل، چهره شهر را در این فصل از سال بسیار شلوغ و متراکم می نمایند.

اگر در پی برترین قیمت ها و صرفه جویی در سفر هستید، فصل تابستان، فصل شما است. در این زمان، شهر عملا از حضور گردشگران خالی است، اما دمای بالا و بسیار گرم و رطوبت خفه نماینده، تجربیات گردشگری در فضای آزاد، را مختل خواهند کرد.

برترین زمان سفر به ابوظبی بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های آوریل تا می (12 فروردین تا 10 خرداد)

فصل بهار ابوظبی، فصلی دلپذیر است. دمای میانگین ماکزیمم در این زمان از سال بسته به ماه، در محدوده 26.7 تا 32.2 درجه سانتی گراد است. قیمت هتل ها در بهار پس از فصل داغ گردشگری زمستانی، کاهش چشمگیری می یابند. تقویم بهاری، میزبان چندین فستیوال فرهنگی و رویداد ورزشی است.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

سفر به ابوظبی در تابستان، مانند انتخاب تعطیلات در سونا است؛ دما در این فصل بالای 38 درجه سانتی گراد و سطح رطوبت علی رغم بارش کم باران، بی مقدار بالا است.

اما اگر توانایی تحمل گرما را دارید، این فصل، زمانی مناسب برای سفری ارزان است. قیمت هتل ها در تابستان، به نصف فصل داغ گردشگری، کاهش می یابد.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا اکتبر (10 شهریور تا 9 آبان)

فصل پاییز برای شهر ابوظبی، خنکی به ارمغان می آورد. دما در ماه سپتامبر از 38 درجه سانتی گراد شروع به افت می نماید و در ماه نوامبر به 26.7 درجه سانتی گراد می رسد. اگر قادر به تحمل گرما هستید، احتمالا می توانید اتاقی با نرخ قیمت مناسب پیدا کنید؛ در نظر داشته باشید با نزیدک شدن به فصل داغ گردشگری زمستانی، قیمت هتل ها رو به افزایش خواهد رفت.

فصل زمستان: ماه های نوامبر تا مارس (10 آبان تا 11 فروردین)

برترین زمان سفر به ابوظبی بر اساس آب و هوا، فصل زمستان است. دمای دلپذیر 21.1 تا 26.7 درجه سانتی گرادی، شرایطی ایده آل برای کاوش و اکتشاف در برترین جاذبه های گردشگری امارات یا استراحت در ساحل را برای شما فراهم می نماید. اما باید بدانید که شما تنها کسی نیستید که در این زمان ایده آل، برای ماجراجویی به ابوظبی می آید. فصل زمستان، جمعیت زیادی از گردشگران و سفرهای کاری برای انعقاد قراردادهای تجاری را به خود می بیند؛ پس برای هزینه سرسام آور هتل ها، آماده باشید.

برترین زمان سفر به ابوظبی بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی

نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی، یک نمایشگاه سالیانه شش روزه، در مرکز امارات متحده عربی در ماه های آوریل تا می، است. این مکان، سکویی برای ناشران، آژانس های کتاب، فروشندگان کتاب، سازمان های فرهنگی و مطبوعات، فراهم می نماید تا بتوانند یکدیگر را دیدار، تبادل ایده و فرصت های تجاری را شناسایی نمایند.

از سال 2007، این نمایشگاه بین المللی با سرمایه گذاری مشترک سازمان میراث فرهنگی ابوظبی و نمایشگاه کتاب فرانکفورت، سازماندهی شده است.

نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی 2018، در تاریخ 5 تا 11 اردیبهشت 1397، برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

جشن تابستانی

جشن تابستانی ابوظبی، رویدادی 52 روزه در تاریخ 27 ژوئن تا 17 آگوست (6 تیر تا 26 مرداد)، به صورت سالیانه در این شهر برگزار می گردد. این جشن ها شامل برنامه های تفریح چون کنسرت، نمایش های کمدی، تئاتر، برنامه های زنده و رویدادهای ورزشی است.

ماه مبارک رمضان

رمضان، نهمین ماه قمری، ماهی است که در آن، مسلمانان روزه می گیرند و از اذان صبح تا اذان مغرب، هیچ خوردنی و آشامیدنی، مصرف نمی نمایند.

فستیوال خرمای لیوا (Liwa Date Festival)

فستیوال خرمای لیوا، رویدادی سالیانه در شهر ابوظبی است که به هدف تبادل تجربه فنی در میان کشاورزان، در ماه جولای (10 تیر تا 9 مرداد) برگزار می گردد.

درخت خرما که نقش مهمی در تامین نیازهای تغذیه ای و زندگی روزمره جوامع انسانی در بیابان داشته است، به عنوان محبوب ترین محصول کشاورزی، در مرکزیت این فستیوال واقع شده است.

آبادی لیوا (Liwa oasis) که یک پناهگاه سرسبز برای زندگی در لبه منطقه خالی از سکونت ربع الخالی محسوب می گردد، نقطه ای مناسب برای شروع این فستیوال به شمار می آید و هدف آن، یاری به کشت و زرع این محصول به برترین نحو ممکن است.

این جشنواره، شامل رویدادهای برجسته، به ویژه مسابقات، مزایده ها، کارگاه های ویژه برای بچه ها، شب شعر، بازی های محبوب و غیره و بعلاوه سخنرانی هایی برای افزایش آگاهی از اهمیت درخت نخل است.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

یاسلام (Yasalam)

یاسلام، یکی از جشنواره های پرطرفدار است که به وسیله هر شهر میزبان مسابقه در دنیا در ماه های سپتامبر تا نوامبر، اجرا می گردد. این فستیوال، فصل فراموش نشدنی از موسیقی، تناسب اندام، استعداد و تفریح را به بازدیدنمایندگان ارائه می نماید که به تمام هواداران در سنین مختلف اجازه می دهد از روحیه مسابقه لذت ببرند.

این جشنواره موسیقی رایگان که در جهتی پرپیچ و خم از سال 2009، پس از مسابقات گرند پریکس در ساحل کرنیش برگزار می گردد، به طور معمول در هفته مسابقات، بیش از 100 هزار نفر را به سمت خود می کشاند. پاپ استارهای مشهوری در این فستیوال، اجرای زنده دارند.

فستیوال فیلم ابوظبی

فستیوال فیلم ابوظبی، یک جشنواره فیلم بین المللی است که هرسال در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) در ابوظبی، مرکز امارات متحده عربی برگزار می گردد. این فستیوال، که در سال 2007 بنیان گذاشته شد، بر سینمای خاورمیانه و شمال آفریقا تمرکز دارد.

جایزه فستیوال فیلم ابوظبی، مروارید سیاه نام دارد و به وسیله اداره فرهنگ و میراث ابوظبی به برندگان اعطا می گردد. جشنواره ابوظبی برای نخستین بار در میان جشنواره های سینمایی کشورهای عرب زبان، بخشی را با عنوان کارگردان های زن دنیای عرب به اکران آثار شاخص آنان اختصاص داده است. ریاست هیأت داوران بخش فیلم های بلند داستانی سومین دوره این فستیوال در سال 2009، به عهده عباس کیارستمی کارگردان برجسته ایرانی بود.

مسابقات فرمول یک گرند پریکس ابوظبی

مسابقات فرمول یک گرند پریکس ابوظبی، برای اولین بار در تاریخ اول نوامبر سال 2009 برگزار گردید. جهت این مسابقه 305.470 کیلومتر است.

مسابقات فرمول یک گرند پریکس 2018، در روز یکشنبه، 4 آذر 1397، برگزار خواهد شد.

فستیوال بین المللی نخل امارات (Emirates International Date Palm Festival)

فستیوال بین المللی نخل امارات، رویدادی سالیانه در شهر ابوظبی است، که در تاریخ 26 نوامبر تا یکم دسامبر (5 تا 10 آذر) برگزار می گردد.

فعالیت های این فستیوال، عبارتند از: هزارتوی آموزشی، موزه خرما، پازل غول پیکر، رقابت در بالا رفتن از درخت نخل، تئاتر خرما، مزه کردن خرما، آشپزخانه خرما و عکاسی خرما. بازدیدنمایندگان بعلاوه می توانند انواع مختلف خرما را از منطقه ها مختلف خریداری نمایند. پس تا می توانید در این فستیوال منحصر به فرد، لذت ببرید.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

روز ملی امارات متحده عربی

روز ملی امارات متحده عربی، جشنی است که هر سال در روز دوم دسامبر (11 آذر) به مناسبت اتحاد 7 شیخ نشین، به نام های ابوظبی، دبی، شارجه، فجیره، ام القوین، رأس الخیمه و شهر عجمان که به تأسیس کشور امارات متحده عربی منجر شد، برگزار می گردد. این روز، یک تعطیلی رسمی در کشور امارات است.

در روز دوم 2 دسامبر سال 1971 میلادی، 6 شیخ نشین ابوظبی، دبی، شارجه، فجیره، ام القوین و شهر عجمان که تا آن موقع، جزء مستعمره های کشور بریتانیا بودند، به پیشنهاد زاید بن سلطان آل نهیان (حاکم شیخ نشین ابوظبی) و راشد بن سعید آل مکتوم (حاکم شیخ نشین دبی)، کشور امارات متحده عربی (به معنی: شیخ نشین های متحد عرب) را تأسیس کردند. کمی بعد شیخ نشین رأس الخیمه نیز به کشور امارات متحده عربی پیوست. با وجود آن که به شیخ نشین های قطر و بحرین پیشنهاد شده بود تا به امارات بپیوندند، اما آن ها تصمیم گرفتند خود یک کشور مستقل باشند.

مردم امارات در این روز با به دست گرفتن پرچم امارات متحده عربی و نقاشی کردن پرچم روی خودروها و ساختمان ها و بعلاوه تزئین خیابان ها، به جشن و پایکوبی می پردازند. از ویژه برنامه های این روز به راه انداختن کارناوال های مختلف در سطح شهر و رژه نظامیان، است.

فستیوال خوشمزه ابوظبی (Gourmet Abu Dhabi)

فستیوال خوشمزه ابوظبی، رویداد سالیانه 19 روزه ای است که در تاریخ 8 تا 23 دسامبر (17 آذر تا 2 دی) در بخش های مختلف امارات برگزار می گردد.

در طول این فستیوال، بازدیدنمایندگان می توانند انواع غذاهای بین المللی، پخته شده به وسیله برترین سرآشپزهای دنیا را در لوکس ترین مکان ها مزه نمایند.

فستیوال قصر الحصن (Qasr al Hosn Festival)

قصر الحصن، قدیمی ترین بنای سنگی شهر ابوظبی است. قصر الحصن یا دژ سفید در سال 1761، به عنوان برج مراقبتی مخروطی برای دفاع از تنها چاه آب شیرین ابوظبی، ساخته شد. بعدها این برج در سال 1793 به یک دژ کوچک توسعه یافت.

فستیوال قصر الحصن، رویداد فرهنگی 11 روزه ای است که در ماه فوریه تا مارس در زمین های این بنا، برگزار می گردد. این دژ، در طول فستیوال برای بازدید عموم باز است.

برنامه های این فستیوال، شامل چندین اجرای زنده موسیقی و پایکوبی می گردد که هدف آن، نمایش میراث تاریخی امارات متحده عربی است.

فستیوال ابوظبی

فستیوال ابوظبی، یک رویداد فرهنگی سالیانه است که در سال 2004، بنیان گذاری شد. این فستیوال، به وسیله بنیاد هنر و موسیقی ابوظبی، در ماه مارس (10 اسفند تا 11 فروردین)، برگزار می گردد. این فستیوال شامل انواع اجراهای زنده موسیقی، تئاتر و هنرهای سنتی است.

مسابقات بین المللی سه گانه ابوظبی (Abu Dhabi International Triathlon)

مسابقات بین المللی سه گانه ابوظبی، که شامل سه ورزش دوچرخه سواری، دو ماراتن و شنا می گردد، هر سال افراد زیادی را در ماه مارس به این شهر مدرن می کشاند.

قهرمانهای مسابقات سه گانه دنیای در شهر ابوظبی گرد هم می آیند و با یکدیگر مسابقه می دهند.

برترین زمان سفر به ابوظبی بر اساس هزینه هتل ها

برترین زمان سفر به ابوظبی بر اساس هزینه هتل ها، فصل تابستان، یعنی ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور) است.

رتبه های ابوظبی

گزارش رتبه بندی مسافرت دنیای و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است.

رتبه های ابوظبی به توضیح زیر است:

  • هفتمین مقصد برتر گردشگری در آفریقا و خاورمیانه

ابوظبی؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و بعلاوه به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) اندازه بارش (سانتی متر)
ژانویه23.30.8
فوریه252
مارس27.81.5
آوریل32.80.5
می37.80.3
ژوئن39.40
جولای40.60
آگوست41.10.3
سپتامبر38.90
اکتبر350
نوامبر30.60
دسامبر25.60.5

هوا در بیشتر مواقع سال در کشور امارات متحده عربی، گرم است و مقدار کوچک کشور، به این معنا است که تغییرات اقلیمی محسوسی وجود ندارد؛ به غیر از تفاوت های دمایی کوچک بین شهرهایی که در کنار ساحل واقع شده اند و منطقه ها داخلی کشور که بیابانی هستند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه22.7 سانتی گراد- 0.7 سانتی متر22.2 سانتی گراد- 0.7 سانتی متر21.6 سانتی گراد- 0.6 سانتی متر21 سانتی گراد- 0.5 سانتی متر
فوریه24.6 سانتی گراد- 1.7 سانتی متر24.2 سانتی گراد- 1.4 سانتی متر23.7 سانتی گراد- 1.1 سانتی متر23.3 سانتی گراد- 0.8 سانتی متر
مارس27.1 سانتی گراد- 1.4 سانتی متر26.4 سانتی گراد- 1.3 سانتی متر25.7 سانتی گراد- 1.1 سانتی متر25 سانتی گراد- 1 سانتی متر
آوریل31.6 سانتی گراد- 0.3 سانتی متر30.3 سانتی گراد- 0 سانتی متر29.1 سانتی گراد- 0.3 سانتی متر27.8 سانتی گراد- 0.5 سانتی متر
می36.6 سانتی گراد- 0.3 سانتی متر35.3 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر34.1 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر32.8 سانتی گراد- 0.1 سانتی متر
ژوئن39 سانتی گراد- 0.1 سانتی متر38.6 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر38.2 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر37.8 سانتی گراد- 0.3 سانتی متر
جولای40.3 سانتی گراد- 0 سانتی متر40 سانتی گراد- 0 سانتی متر39.7 سانتی گراد- 0 سانتی متر39.4 سانتی گراد- 0 سانتی متر
آگوست41 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر40.9 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر40.7 سانتی گراد- 0.1 سانتی متر40.6 سانتی گراد- 0 سانتی متر
سپتامبر38.4 سانتی گراد- 0.1 سانتی متر37.8 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر37.3 سانتی گراد- 0.2 سانتی متر36.7 سانتی گراد- 0.3 سانتی متر
اکتبر34 سانتی گراد- 0 سانتی متر33.1 سانتی گراد- 0 سانتی متر32.1 سانتی گراد- 0 سانتی متر31.1 سانتی گراد- 0 سانتی متر
نوامبر29.5 سانتی گراد- 0 سانتی متر28.4 سانتی گراد- 0 سانتی متر27.3 سانتی گراد- 0 سانتی متر26.2 سانتی گراد- 0 سانتی متر
دسامبر24.4 سانتی گراد- 0.4 سانتی متر23.1 سانتی گراد- 0.3 سانتی متر21.9 سانتی گراد- 0.1 سانتی متر20.6 سانتی گراد- 0 سانتی متر

دلپذیرترین فصل سال، که می توان آن را زمستان خواند، بین ماه های اکتبر تا آوریل، است. آب و هوا در این زمان از سال، نسبتا معتدل است. کمترین دما در صبحگاه های سرد، 10 درجه سانتی گراد است؛ ولی این دما در طول روز تا 28 درجه سانتی گراد نیز، بالا می رود. گاهی اوقات در این فصل باران می آید.

در کشور امارات متحده عربی، تنها 10 روز در سال، باران می بارد.

فصل تابستان، یعنی ماه های ژوئن تا سپتامبر، با آب و هوایی بسیار گرم، میزبان دمایی معادل 30 تا 40 و حتی گاهی 50 درجه سانتی گراد است. سطح بسیار بالای رطوبت در این زمان از سال، عملا فعالیت های در فضای آزاد، را غیر ممکن می نماید.

چه زمانی به ابوظبی برویم

ماهحداقل دمای میانگینحدبیشتر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحدبیشتر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه15248313
فوریه172610372
مارس192912412
آوریل243515445
می273921461
ژوئن294022480
جولای324328490
آگوست334328480
سپتامبر304125460
اکتبر263621420
نوامبر223116372
دسامبر172610321

هزینه روزانه توریستی در ابوظبی

هزینه یک روز اقامت در ابوظبی حدودا 530 دلار (2,500,000 تومان) است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به این که در ماه های داغ سال یا کمتر توریستی به ابوظبی سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در ابوظبی اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / besttimetogo.com / thebesttimetovisit.com / travel.usnews.com
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1168

به "برترین زمان سفر به ابوظبی؛ مرکز مدرن امارات متحده عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به ابوظبی؛ مرکز مدرن امارات متحده عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید