نامه نگاری چین و روسیه در سازمان ملل برای محافظت از ایران در برابر تهدیدهای آمریکا

به گزارش اهدا بلاگ، وزرای خارجه روسیه و چین در نامه هایی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل، درباره کوشش های آمریکا برای سوءاستفاده از ایران شورا جهت احیای تحریم ها علیه ایران و همچنین نابود کردن برجام هشدار دادند.

نامه نگاری چین و روسیه در سازمان ملل برای محافظت از ایران در برابر تهدیدهای آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه مخالفت های دولت های روسیه و چین با کوشش های غیرقانونی رژیم آمریکا برای بازگرداندن تمام تحریم های لغو شده سازمان ملل علیه ایران ذیل توافق هسته ای، این بار وزرای خارجه دو کشور دست به قلم شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، با نزدیک شدن به موعد انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت (هجدم اکتبر، بیست وهفتم مهر) و افزایش کوشش های آمریکا برای تمدید این تحریم یا بازگرداندن تحریم های قبلی سازمان ملل، روسیه و چین نیز وارد عمل شده تا با استفاده از یک دیدگاه حقوقی 50 ساله، مانع موفقیت واشنگتن در این موضوع شوند.

بر این اساس، وانگ یی وزیر خارجه چین و سرگئی لاوروف همتای روسی او در نامه هایی جداگانه به 15 کشور عضو شورای امنیت و همچنین آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل، کوشش های آمریکا علیه ایران را به دلیل خروج یکجانبه این کشور از توافق هسته ای و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت مردود و غیرقابل قبول دانستند.

وانگ در این نامه که به تاریخ هفتم ژوئن نوشته شده، توضیح داد: ایالات متحده بعد از کنار کشیدن، دیگر عضوی از برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته ای) نیست و هیچ حقی برای درخواست از شورای امنیت جهت فعالسازی [مکانیسم] بازگشت [تحریم ها] ندارد

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 253

به "نامه نگاری چین و روسیه در سازمان ملل برای محافظت از ایران در برابر تهدیدهای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه نگاری چین و روسیه در سازمان ملل برای محافظت از ایران در برابر تهدیدهای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید