موافقت وزیر صمت با واردات در تمام حوزه ها

به گزارش اهدا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سید رضا فاطمی امین در نشستی خبری درباره برنامه این وزارتخانه برای واردات در سال آینده، اظهار کرد: با واردات در تمام حوزه ها موافقم، به جز واردات از شرکت هایی مثل ال جی و سامسونگ که با ما خوب رفتار نکردند و نسبت به ایران بدعهدی کردند.

موافقت وزیر صمت با واردات در تمام حوزه ها

وی اضافه نمود: اما در سایر موارد رویکرد ما این است که حتی در حوزه هایی که تسلط و تکنولوژی بالا وجود دارد، حداکثر تا 20 درصد واردات و حداقل 20 صادرات انجام گردد بنابراین رقم صادرات و واردات مهم نیست بلکه باید برای نسبت صادرات به واردات برنامه ریزی گردد. با این برنامه ریزی واردات رها شده نیست و اگر با بروز چالشی واردات متوقف گردد هم بازار به هم نمی ریزد.

فاطمی امین با بیان اینکه باید به طور هوشمندانه به واردات و صادرات از کشور خاصی وابسته نباشیم، درباره برنامه ریزی وزارت صمت برای صنعت پوشاک، گفت: برنامه صنعت پوشاک آماده شده و در راستا نهایی شدن است که بعد از تکمیل اعلام خواهد شد.

وی بعلاوه با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت برونگرایی است، توضیح داد: در تجارت خارجی باید در پی ایجاد زنجیره بین کشورها باشیم و خودمان در جایگاه مناسب قرار گیریم. یکی از رویکردهای صمت فاصله از خام فروشی و حرکت به سمت صادرات صنایع دانش بنیان است .

تنظیم بازار کالاهای کشاورزی با وزارت جهاد است

وزیر صمت درباره تنظیم بازار کالاهای کشاورزی گفت: با اجرای قانون انتزاع از تیر ماه سال جاری تمام اختیارات تنظیم بازار کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده و از آبان ماه مرزهای دو وزارتخانه کاملا شفاف شده است. بیش از 600 بازرس نیز از سازمان های صمت استان ها به وزارت جهاد منتقل شده است.

فاطمی امین در ادامه با بیان اینکه بعضی دستگاه ها در بخش سازمان توسعه تجارت دچار عقب افتادگی هستند، گفت: در حال حاضر 30 کالای مهم به طور کامل قابل رصد هستند.

راهبرد توسعه صنعتی تدوین شد

وی بعلاوه درباره راهبرد توسعه صنعتی گفت: این راهبرد تدوین شده و اهداف فراوری، ارزش اضافه نموده، صادرات، منابع بانکی و اولویت تا چهار سال آینده تعیین شده است. وعده های این وزارتخانه هم مبتنی بر همین برنامه بوده است.

فاطمی امین در ادامه از انتشار نتایج آمایش صنعتی تا آخر فروردین اطلاع داد و گفت: یکی از عوامل فقر، حاشیه نشینی و بیکاری نبود توزیع مناسب در سطح جغرافیا است چراکه در بعضی شهرها صنایع بیش از حد مستقر شدند و مهاجرت به آن شهرها زیاد شده، اما در بعضی شهرها به علت تمرکز پایین صنعت، اشتغال کم است. به همین علت مطالعات آمایش سرزمین به تفکیک شهرستان ها در حال اجرا است . اولویت ما توازن زنجیره فعالیت و توازن جغرافیایی است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1271

به "موافقت وزیر صمت با واردات در تمام حوزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت وزیر صمت با واردات در تمام حوزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید