مسکو و دمشق: سازمان بهداشت جهانی همسو با منافع غرب عمل می نماید

به گزارش اهدا بلاگ، روسیه و سوریه امروز (چهارشنبه) در بیانیه مشترکی اعلام کردند سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع ویروس کرونا مطابق با منافع غرب و به ویژه ایالات متحده و به ضرر مردم سوریه اعمال فشار می نماید.

مسکو و دمشق: سازمان بهداشت جهانی همسو با منافع غرب عمل می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیاالیوم، دفتر روسیه و سوریه درخصوص هماهنگی برای بازگشت آوارگان سوری بیانیه مذکور را صادر و اعلام کردند، ایالات متحده بسته به منافع خود شرایط اپیدمیولوژیک را در شمال شرقی سوریه بازیچه قرار داده است.

در این بیانیه با اشاره به گزارشی که سازمان بهداشت جهانی منتشر و در آن اعلام نموده است، مقابله مؤثر با کرونا در شمال شرقی سوریه نیازمند ادامه یاری های انسانی پایدار از جمله به وسیله گذرگاه مرزی الیعربیه با عراق است، آمده است، کشیده شدن این سازمان به این بازی شگفت آور و نگران کننده است.

مسکو و دمشق در بیانیه مذکور نسبت به احتمال قاچاق سلاح و مواد مخدر و عبور افراد مسلح و مبتلا به کرونا به کشورهای مجاور به وسیله گذرگاه الیعربیه هشدار داده و اعلام کردند، در این شرایط به نظر می رسد، سازمان بهداشت جهانی در راستای منافع غربی و به ضرر مردم سوریه و امنیت منطقه ای اعمال فشار می نماید.

براساس این بیانیه، هدف واقعی رویکرد متخاصم غرب در ارتباط با گذرگاه الیعربیه به جای مقابله با کرونا یا ارائه یاری های انسانی به مردم سوریه، رساندن سلاح به دست گروه های کُرد تحت کنترل آمریکا و اقدام شرکت های تحت کنترل این کشور به صادرات غیرقانونی مواد خام هیدروکربن سوریه است.

مسکو و دمشق از سازمان بهداشت جهانی خواستند در رویکرد خود در مورد رعایت اصول اساسی سازمان ملل تجدید نظر نموده و بیش از این به دنبال بازیچه قرار دادن افکارعمومی زیر فشار کشورهای غربی نباشد.

این دو کشور در بیانیه مشترک خود اعلام کردند، ادعاهای رسانه های همپیمان با آمریکا در این خصوص که مسکو و دمشق از ورود کاروان یاری انسانی به اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه ممانعت کردند، صحت ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 195

به "مسکو و دمشق: سازمان بهداشت جهانی همسو با منافع غرب عمل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو و دمشق: سازمان بهداشت جهانی همسو با منافع غرب عمل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید