مدیران مدارس اطلس آموزشی و یادگیری را برای دانش آموزان طراحی نمایند

به گزارش اهدا بلاگ، تهران (پانا) - وزیر آموزش وپرورش در نشست با مدیران مدارس آموزش وپرورش استان فارس با اشاره به اینکه کرونا فرصتی برای سنجش تاب آوری در نظام آموزشی فراهم نموده است، گفت که کرونا فرصتی برای سنجش قابلیت، ظرفیت، خلاقیت و توانمندی مدیران و معلمان است.

مدیران مدارس اطلس آموزشی و یادگیری را برای دانش آموزان طراحی نمایند

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی در پنجمین نشست از سلسله نشست های ارتباط هفته که با حضور 5 هزار نفر از مدیران مدارس استان فارس در بستر فضای مجازی و به وسیله شبکه شاد برگزار گردید، ضمن تبریک دهه فجر و ولادت دخت نبی اکرم، حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: اولین هدف از برگزاری این نشست، تقدیر و تشکر از زحمات همکاران فرهنگی استان فارس است. معلمان در شرایطی کار می نمایند که تمام روش هایقبلی دچار محدودیت شده اند و مجبور به ایفای نقش و انجام مأموریت در فضای جدید هستند و من این شرایط را درک می کنم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه تغییرات همزاد زندگی انسان ها هستند، اضافه نمود: هر تغییر می تواند بر محیط پیرامون خود تأثیر داشته و معرف پدیده های نو باشد. تعادل ها را جابجا نموده و موقعیت ها را عوض کند و حیات اجتماعی و زندگی انسان ها را مورد تأثیر قرار دهد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه تغییرات، ظرفیت و توانمندی های افراد را آشکار نموده و مجال خلاقیت به انسان می دهند، توضیح داد: هر تغییری می تواند موضوع یک پژوهش و مطالعه دقیق قرار گیرد. جوامع در برخورد با تغییرات به وجود آمده، یکسان عمل نمی نمایند و همین تفاوت در عملکرد آن ها می تواند توانمندی و قدرت افراد جامعه را در مواجهه با تغییرات و مدیریت آشفتگی های ایجادشده در جامعه را نشان دهد. نکته مهم این است که جامعه درک درستی از تغییرات داشته باشد و بتواند در مقابل هر تغییر سریع، واکنش صحیح نشان دهد.

مدیران مدارس برای ارتقای آموزش ها؛ فکر و عمل نمایند

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: در شرایط امروز درک مفهوم تاب آوری و اطمینان از درک صحیح این مفهوم برای جلوگیری از آسیب جامعه در مقابل تغییرات، عدم سردرگمی و آشفتگی و تضعیف اهداف جامعه بسیار حائز اهمیت است و جامعه ای که تاب آوری بیشتری داشته باشد کمتر آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه تغییر عظیم کرونا نگرانی های زیادی را برای جامعه و نظام آموزشی و مدرسه به وجود آورد، بیان نمود: برای سال های متمادی مدرسه ساختیم و دانش آموزان و معلمان در کلاس های درس نشستند و بر انجام فعالیت های آموزشی از نزدیک نظارت کردیم؛ اما در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا شرایط آموزش تغییر نموده است. اینکه بدانیم در شرایط جدید چه وضعیتی داریم مهم است.

حاجی میرزایی یادگیری را در شرایط کرونا تحت تأثیر افراد و موقعیت ها دانست و بیان نمود: فرصتی برای سنجش تاب آوری در نظام آموزشی فراهم شده است. باید ببینیم با توجه به این شرایط چگونه افراد مسئولیت خود را درک نموده و اجرا می نمایند. کرونا نقش مدیران، معلمان و دانش آموزان را تغییر داده و تنها کسانی که بتوانند در این راستا به خوبی ایفای نقش نمایند، پیروز و ماندگار خواهند شد.

وزیر آموزش وپرورش با تأکید بر اطمینان مدیران از فرایند باکیفیت آموزش گفت: مدیران مدارس می بایست آموزش باکیفیت را به تمام دانش آموزان ثبت نام شده برساند و برای ارتقای آموزش با خلاقیت و فکر عمل کند و مطمئن شوند که تمام دانش آموزان در معرض آموزش قرار داشته و معلمان به خوبی نقش خود را ایفا می نمایند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: معلمان در برابر عظیم ترین آزمون دهه های اخیر قرارگرفته اند که برای ایفای صحیح نقش خود باید توانایی و خلاقیت خود را افزایش دهند. کرونا برای تمام معلمان و مدیران به عنوان یک فرصت است که قابلیت، ظرفیت، خلاقیت و توانمندی خود را آشکار نمایند.

وی ادامه داد: فرصتی ایجادشده که توانمندی های خود را ارتقا بدهیم. آموزش یک امر ارتباطی و اشتراکی است که برای استمرار فرایند آن ضروری است پیوندهایی که تابه حال در مدارس شکل می گرفته را در قالب جدید و اشکال نو بازتولید کنیم و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم آموزش آسیب می بیند.

مدیران مدارس در بازسازی نقش مدارس در فضای مجازی کوشش نمایند

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در این شرایط نقش تمام افراد تغییر نموده است، اظهار کرد: تا قبل از کرونا مدرسه بیشترین سهم را در تعلیم و تربیت داشت و در حال حاضر باید مدرسه به شکلی دیگر و درجایی دیگر بازسازی گردد. مدیران مدارس باید بتوانند نقش مدرسه را در بستر مجازی بازسازی نموده و بر آن نظارت داشته باشند تا مأموریت خود را به خوبی انجام داده باشند.

وزیر آموزش وپرورش مدارس را محور تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: در شرایط حاضر بیش از قبل مدرسه محوری مطرح شده است. فرصت پیمودن راه های جدید و آزمودن خلاقیت های نو و تازه فراهم شده که باید از آن بهترین استفاده را برای ارتقا و پیشرفت نموده و چالش کرونا را به فرصت شکل گیری جدید تبدیل کرد.

وی گفت: در انجام مأموریت خود به مدیران و معلمان متکی هستیم. نحوه عملکرد مدیران و معلمان است که آن ها را در این روزها و شرایط ماندگار می نماید، جامعه این فعالیت ها را می بیند و داوری می نماید. معلمان و مدیران می توانند در پرتو این حادثه غیرمنتظره جایگاهی بیابند که تبدیل به توانمندترین نیرو و مؤثرترین شغل در جامعه شوند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید گفت: نقش خانواده ها در شرایط کرونا بسیار پررنگ تر از قبل شده است، توصیه می کنم در تمام فعالیت ها، خانواده ها را سهیم نموده و از آن ها یاری بگیرید امروز خانواده ها در آموزش سهم وسیعی دارند.

وزیر آموزش وپرورش در سرانجام سخنان خود گفت: مدیران مدارس اطلس آموزشی و یادگیری را برای دانش آموزان خود طراحی نموده و در برگزاری آزمون حداکثر مراقبت را انجام دهند تا از صحت سنجش یادگیری دانش آموزان مطمئن شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 622

به "مدیران مدارس اطلس آموزشی و یادگیری را برای دانش آموزان طراحی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران مدارس اطلس آموزشی و یادگیری را برای دانش آموزان طراحی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید