محصولات پرو بیوتیکی نفاخ اند

به گزارش اهدا بلاگ، عمده پروبیوتیک ها از دسته باکتری هایی هستند که در ماست هم وجود دارند مثل لاکتوباسیلوس ها یا بعضی باکتری های بی هوازی. این باکتری ها برخلاف باکتری های دیگر موجود در مواد غذایی که به وسیله دستگاه گوارش پس از مدتی دفع می شوند، می توانند در دستگاه گوارش مستقر شده و رشد نمایند.

محصولات پرو بیوتیکی نفاخ اند

محصولات پرو بیوتیکی نفاخ اند

پرو بیوتیک ها در واقع میکروب های زنده ای هستند که از قبل هم در محیط طبیعی وجود داشتند ولی هم اکنون در غالب محصولات لبنی و دارویی در تعداد بیشتر در دسترس انسان قرار گرفته است.

عمده پروبیوتیک ها از دسته باکتری هایی هستند که در ماست هم وجود دارند مثل لاکتوباسیلوس ها یا برخی باکتری های بی هوازی. این باکتری ها برخلاف باکتری های دیگر موجود در مواد غذایی که به وسیله دستگاه گوارش پس از مدتی دفع می شوند، می توانند در دستگاه گوارش مستقر شده و رشد نمایند.

لاکتو باسیلوس ها این قابلیت را دارند که جای میکروب های مضر را بگیرند و باعث تحریک سیستم ایمنی به نفع بدن شوند، بنابراین به نظر می رسد مصرف آنها اثرات سودمندی برای سیستم ایمنی بدن داشته و در کاهش باکتری های بیماری زای روده و جلوگیری از ورود باکتری های بیماری زای نو هم موثر باشد.

به طور معمول توصیه می گردد هر فرد در طول روز حدود 200 تا 250 گرم از محصولات پروبیوتیک دار مثل ماست و دوغ کفیر را مصرف کند. این مقدار به کسانی پیشنهاد می گردد که علایم عدم تحمل به لاکتوز یا هضم مواد لبنی را ندارند. تا به حال عارضه مهمی از مصرف بیش از حد پروبیوتیک ها دیده نشده است چون اکثرا باکتری های بی آزار و حتی سودمند برای دستگاه گوارش هستند اما به هر حال چون جزو دسته مواد لبنی هستند، خیلی از افرادی که تحمل مواد لبنی را ندارند، حجم بیشتر از یک لیوان شیر یا یک کاسه کوچک ماست را نمی توانند تحمل نمایند و در برخی از افراد هم مصرف پروبیوتیک ها علایم نفخ یا گاز روده را بیشتر می نماید، یعنی وجود میکروب ها سبب تخمیر بیشتر مواد در داخل روده شده و به همین دلیل گاز و نفخ بیشتری ایجاد می گردد.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 999

به "محصولات پرو بیوتیکی نفاخ اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات پرو بیوتیکی نفاخ اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید