غریب آبادی سفر مدیرکل آژانس به تهران را تایید کرد

به گزارش اهدا بلاگ، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، از سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز جاری به تهران اطلاع داد.

غریب آبادی سفر مدیرکل آژانس به تهران را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، از سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز جاری به تهران اطلاع داد.

وی گفت: رافائل گروسی در این سفر با رئیس سازمان انرژی اتمی ملاقات و گفت وگو خواهد نمود. دو طرف، بعلاوه بیانیه مشترکی را هم صادر خواهند کرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم سفر گروسی را تایید کرد و گفت: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در یک سفر یک روزه به تهران، قرار است در زمینه موضوعات مختلف همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی فردا با آقای مهندس محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان ملاقات و تبادل نظر داشته باشد.

به گفته وی این ملاقات پیش از ظهر یکشنبه برگزار می گردد و آقای گروسی بعد از این ملاقات تهران را به مقصد وین ترک خواهد نمود.

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از چند دیپلمات نزدیک به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده بود مدیر کل این آژانس احتمالا یکشنبه وارد تهران خواهد شد.

بر اساس این گزارش رویترز به نقل از 3 دیپلمات مطلع نوشت: سفر گروسی به تهران پیش از نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه شروع خواهد شد، تایید شده است.

این در شرایطی است که لارنس نورمن خبرنگار نشریه آمریکایی وال استریت ژرونال آدینه شب در پیامی توئیتری مدعی سفر قریب الوقوع مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران شد.

خبرنگار وال استریت ژورنال در اروپا، در حساب کاربری رسمی خود نوشت: از منابع مطلع شنیده ام که صحبت هایی از سفر احتمالاً قریب الوقوع رافائل ماریانو گروسی [مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی] به تهران دوباره مطرح شده است.

وی اضافه نمود: به نظر می رسد که ایران اکنون یک دعوت نامه [برای گروسی] فرستاده است. اما احتمالاً شرط و شروطی [به دعوت نامه] پیوست شده است. تبادل نظرهای جدی در جریان است.

این خبرنگار آمریکایی پیش از این مدعی شده بود که ایران درخواست مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران را رد نموده است.

با این حال، منابع ایرانی به نقل از سازمان انرژی اتمی گزارش دادند که ایران هنوز موضع منفی یا مثبتی در مورد درخواست مدیرکل آژانس اتخاذ ننموده و رد شدن این درخواست صحت ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 989

به "غریب آبادی سفر مدیرکل آژانس به تهران را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی سفر مدیرکل آژانس به تهران را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید