عملیات احداث آزادراه قم- اراک فردا شروع می گردد، افتتاح 6 کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا

به گزارش اهدا بلاگ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روز 5 خرداد 4 پروژه افتتاح و شروع عملیات احداث در مازندران به صورت ویدئو کنفرانس شروع می گردد. همچنین ساخت آزادراه قم- اراک به طول 110 کیلومتر در کریدور آزادراهی تهران- بندر امام خمینی کلید می خورد.

عملیات احداث آزادراه قم- اراک فردا شروع می گردد، افتتاح 6 کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، خیرالله خادمی گفت: روز 5 خرداد مصادف با تعطیلات عید فطر 4 پروژه در استان مازندران شامل شروع عملیات اجرایی و بهره برداری و همچنین یک پروژه آزادراهی بین قم تا اراک کلید می خورد.

*افتتاح 6 کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا

وی توضیح داد: میزان 6 کیلومتر از باند دوم در محور هراز که مهمترین محور منتهی به شمال، زیباترین و کوتاهترین جهت برای دسترسی به استان مازندران است روز 5 خرداد به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اغلب این 6 کیلومتر پل و تونل است، دو کیلومتر آن تونل ممتد وانا همچنین پل اتصال به تونل وانا است.

خادمی اضافه نمود: برای این 6 کیلومتر جهت بزرگراهی میزان 150 میلیارد تومان هزینه شده است.

* افتتاح باند دوم محور ساری به پاک آب و سمنان

وی اضافه نمود: پروژه دیگر که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می گردد احداث باند دوم بزرگراهی شهرستان ساری به سمت پاک آب و سمنان در ورودی استان مازندران و ورودی ساری است. این جهت محور ترانزیتی برای رسیدن بار از بندر امیرآباد به بندر عباس و بالعکس است که با توجه به تراکم جمعیتی مشکلاتی ایجاد شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: 17 کیلومتر از این جهت از کل 22 کیلومتر به صورت بزرگراه 4 خطه افتتاح می گردد. سراسر این جهت باید تملک اراضی انجام می شد که هزینه داشت، چون از حاشیه رودخانه عبور می کرد و دیواره با ارتفاع 8 متر باید در کنار آن ساخته می شد.

خادمی گفت: برای این پروژه 120 میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت هزینه شده است.

* شروع عملیات احداث آزادراه قائم شهر- ساری

وی اعلام کرد: پروژه دیگری که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس احداث آن شروع می گردد عملیات ساخت آزادراه قائم شهر به ساری است. این آزادراه در واقع کنار گذر جنوب ساری است و از قائم شهر به بعد از ساری به صورت آزادراه عبور می نماید و بدین ترتیب گلوگاه ترافیکی که با ورود خودرو ها به ساری پیش می آمد از بین می رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این آزادراه 44 کیلومتر به صورت 6 خطه احداث خواهد شد و سرمایه گذاری آن 1400 میلیارد تومان به صورت مشارکت 50 درصد دولت و 50 درصد یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت دفاع خواهد بود.

* شروع احداث باند دوم مرزن آباد-دزدبن در محور چالوس

خادمی اضافه نمود: پروژه دیگری که به صورت ویدئوکنفرانس احداث آن کلید می خورد ساخت باند دوم در محور چالوس بین مرزن آباد و دزدبن خواهد بود که در واقع جهت 4 خطه می گردد.

وی شرح داد: پیش از این خودرو ها پیش از ورود به آزادراه مرزن آباد- چالوس در نزدیکی مرزن آباد دچار گره ترافیکی می شدند که با احداث این جهت گره ترافیکی حذف می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این جهت به طول 15 کیلومتر در قالب باند دوم شروع خواهد شد و پیش بینی می گردد هزار و 140 میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

* شروع عملیات آزادراه قم- اراک در کریدور سراسری تهران- بندر امام

خادمی اعلام کرد: پروژه دیگری که احداث آن در قالب ویدئوکنفرانس روز 5 خرداد با حضور رئیس جمهور شروع می گردد ساخت آزادراه قم تا اراک به طول 110 کیلومتر است که به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران- بندرامام خمینی محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: این کریدور آزادراهی کوتاه ترین کریدور آزادراهی از تهران به خلیج فارس است و به دلیل کوتاه بودن منافع مالی نظیر کاهش مصرف سوخت، کاهش مدت زمان سیر، کاهش ترافیک و ... دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم پیش از این در شهر قم با ترافیک سنگین روبرو می شدند که با احداث این جهت آزادراهی این ترافیک حذف می گردد.

خادمی شرح داد: طول این جهت 110 کیلومتر است که برآورد سال 98 آن 1298 میلیارد تومان است و پیش بینی می گردد 2500 میلیارد تومان ارزش پروژه باشد.

وی اضافه نمود: این پروژه به صورت 6 خطه توسط سرمایه گذار خصوصی و با همکاری دولت به صورت 50-50 شروع می گردد و مدت زمان ساخت آن 4 ساله خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 221

به "عملیات احداث آزادراه قم- اراک فردا شروع می گردد، افتتاح 6 کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات احداث آزادراه قم- اراک فردا شروع می گردد، افتتاح 6 کیلومتر از باند دوم محور هراز و تونل وانا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید