عراقچی: هنوز در مورد بعضی موضوعات کلیدی تصمیم گیری نشده ، زمان لغو تحریم هاست

به گزارش اهدا بلاگ، معاون سیاسی وزارت خارجه توضیح داد که در مذاکرات برجامی در وین هنوز در مورد بعضی موضوعات کلیدی تصمیم گیری نشده است.

عراقچی: هنوز در مورد بعضی موضوعات کلیدی تصمیم گیری نشده ، زمان لغو تحریم هاست

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام نشست روز گذشته (چهارشنبه) کمیسیون مشترک برجام در وین به شبکه ان اچ کی ژاپن گفت که هنوز در مورد بعضی موضوعات کلیدی هیچ تصمیم گیری نشده است.

شبکه ان اچ کی به نقل از معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارش کرد که مذاکرات در مورد احیای برجام پس از ضرب الاجل 21 می (آدینه 31 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

عراقچی در این گفت وگو بار دیگر بر لزوم لغو تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران تأکید کرد و گفت که هم اکنون زمان آن رسیده که ایالات متحده به برجام بازگردد و تحریم ها را لغو کند.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد که هیأت ایران با امید به این که هفته آینده کار خود را از سربگیریم وین را ترک می نمایند و امیدواریم که بتوانیم به نتیجه برسیم.

عراقچی در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال تداوم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که دولت ایران بعداً در این خصوص تصمیم گیری خواهد نمود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت نماینده در مذاکرات وین به منظور احیای برجام روز گذشته پس از اتمام مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در مورد فرایند گفت وگوها گفته بود که متن اصلی توافق و ضمیمه ها همه معین شده، ولی مذاکرات درباره متن به خاتمه نرسیده و بعضی موضوعات کلیدی کماکان مورد اختلاف است.

مقرر شد دور بعدی مذاکرات هفته آینده از سر گرفته گردد و هیأت ها بعد از نشست امروز به پایتخت ها بازگردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 876

به "عراقچی: هنوز در مورد بعضی موضوعات کلیدی تصمیم گیری نشده ، زمان لغو تحریم هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: هنوز در مورد بعضی موضوعات کلیدی تصمیم گیری نشده ، زمان لغو تحریم هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید