شرط انجام آزمایش کرونا در آزمایشگاه های پزشکی

به گزارش اهدا بلاگ، معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آزمایشگاه های پزشکی کشور، گفت: آزمایشگاه های پزشکی بدون اخذ تائیدیه، مجاز به انجام آزمایش کرونا نیستند.

شرط انجام آزمایش کرونا در آزمایشگاه های پزشکی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی درخصوص نحوه خدمات رسانی آزمایشگاه های پزشکی کشور در دوران کرونا، گفت: فضای انتظار آزمایشگاه های پزشکی یکی از محل های تجمع مراجعین، از جمله بیماران و ناقلین احتمالی کووید 19 است. مدیریت آزمایشگاه باید ضمن رعایت کلیه دستورات مرتبط با آلودگی زدایی و پیشگیری از انتقال ویروس در محیط کار کارکنان، ترتیبی اتخاذ کند که فاصله گذاری فیزیکی در آزمایشگاه رعایت شده و با به حداقل رساندن تراکم مراجعین و تامین تهویه مناسب، از انتقال ویروس در صف انتظار بیماران پیشگیری شود.

وی افزود: آزمایشگاه های پزشکی بدون اخذ تائیدیه تضمین کیفیت و ایمنی زیستی برای آزمایش های اختصاصی کووید 19 از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجاز به پذیرش و انجام آزمایش های اختصاصی مربوط به این بیماری نیستند.

جان بابایی با بیان اینکه تجویز آزمایش های اختصاصی کووید19، مانند آزمایش تشخیص مولکولی و سرولوژی و تفسیر آنها باید با توجه به سوابق و علائم بالینی انجام شود، شرح داد: این فعالیت در صلاحیت پزشکانی است که از دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت مطلع بوده و آنها را اجرا می کنند.

آزمایشگاه های پزشکی باید از تبلیغات و پذیرش مستقیم مراجعین خودداری کنند

وی ضمن تاکید بر اینکه آزمایشگاه های پزشکی باید از تبلیغات و پذیرش مستقیم مراجعین خودداری کنند، خاطرنشان کرد: مراجعه مستقیم و بدون تجویز به آزمایشگاه های پزشکی، خصوصا در مورد افراد بدون علامت، علاوه بر تحمیل هزینه غیر ضروری، باعث گمراهی و سردرگمی بیماران و مراجعین می شود.

الزام دانشگاه ها به ارائه آمار روزانه آزمایشات تشخیصی و موارد مثبت کرونا

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه کلیه آزمایشگاه های پزشکی که مجوز تشخیص مولکولی بیماری کووید 19 را دریافت کرده اند، ملزم به گزارش روزانه آمار آزمایش های انجام شده و موارد مثبت به دانشگاه علوم پزشکی، که تحت پوشش آن بوده، هستند، اعلام کرد: بیماران و مراجعینی که از خدمات آزمایشگاه های پزشکی و عدم رعایت استانداردها و تعرفه های مصوب ناراضی هستند، می توانند شکایت خود را به معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی منعکس و یا از طریق شماره 190 به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 322

به "شرط انجام آزمایش کرونا در آزمایشگاه های پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط انجام آزمایش کرونا در آزمایشگاه های پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید