مدارس آستارا ضدعفونی شد

به گزارش اهدا بلاگ، مدیر آموزش و پرورش آستارا از ضدعفونی و گندزدایی 150 مدرسه این شهرستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اطلاع داد.

مدارس آستارا ضدعفونی شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، سجاد موسوی سه شنبه سیزدهم اسفند اظهار کرد: 210 نفر از کارکنان آموزش و پرورش، مدیران و دبیران در ضدعفونی مدارس مشارکت کردند و ظرف یک هفته کلاس ها، دفترهای اداری، خوابگاه ها، سالن های غذاخوری، کتابخانه ها، سالن های ورزشی، سرویس های بهداشتی و آبخوری ها ضدعفونی شد.

وی اعلام کرد: اعتبار خرید مواد ضدعفونی نماینده از سرانه اقتصادی هر واحد آموزشی تامین و بیش از 14 میلیون ریال برای ضدعفونی و گندزدایی مدارس هزینه شده است.

مدیر آموزش و پرورش آستارا درباره برنامه های آموزشی در روزهای تعطیل، گفت: دانش آموزان برنامه های درسی را در شبکه آموزش ملاحظه نمایند و این برنامه ها از درگاه آن شبکه، قابل دانلود است.

وی اضافه نمود: معلمان مدارس بیکار ننشسته اند و به آموزش در فضای مجازی اقدام می نمایند و برای آنها، تهیه بسته های اینترنتی رایگان پیشنهاد شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگبار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه ننمایند.

بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 18 هزار دانش آموز در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و در 10 روز گذشته 20 بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا در این شهرستان بهبود یافتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 5

به "مدارس آستارا ضدعفونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس آستارا ضدعفونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید