شبه نظامیان حفتر بیمارستان ویژه درمان بیماران کرونا را هدف گرفتند

به گزارش اهدا بلاگ، دولت وفاق ملی لیبی از حمله شبه نظامیان تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به یک بیمارستان ویژه درمان بیماران مبتلا به کرونا در پایتخت این کشور اطلاع داد.

شبه نظامیان حفتر بیمارستان ویژه درمان بیماران کرونا را هدف گرفتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبه نظامیان ژنرال خلیفه حفتر روز دوشنبه بیمارستان مخصوص درمان مبتلایان به کرونا در طرابلس پایتخت لیبی را هدف گرفتند.

صفحه فیس بوک عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لیبی این خبر را بیان کرد و گفت: شبه نظامیان تروریست حفتر اندکی قبل بیمارستان الخضراء را که به عنوان یکی از مراکز درمان مبتلایان به کرونا اختصاص داده شده است، هدف گرفتند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در این بیانیه آمده است: واقعه مذکور در ادامه اقدامات تروریستی نیروهای تشکیلات حفتر در حمله به تیم های امداد و کادر پزشکی و بیمارستان هاست.

به همراه انتشار این پیغام ویدئویی کوتاه از شعله کشیدن آتش از چندین خودرو در محوطه بیمارستان و کوشش برای خاموش کردن آن منتشر کرد اما به جزئیات خسارات ناشی از حمله مذکور اشاره ای نشده است.

بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی لیبی در طرابلس هم روز شنبه هدف حمله شبه نظامیان حفتر نهاده شد که به جراحت دو نیروی نگهبانی آن منجر شد.

نیروهای تحت امر ژنرال حفتر از چهارم آوریل 2019 حمله به طرابلس مقر دولت السراج را شروع نموده اند و در کوشش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز پیروز نشده اند.

نیروهای حفتر به رغم پذیرش آتش بس انسانی به منظور تمرکز کوشش ها بر مبارزه با شیوع ویروس کرونا در لیبی اما همچنان به نقض آتش بس ادامه داده و مواضع مختلف پایتخت را بمباران می نمایند و در پاسخ به آن دولت وفاق ملی لیبی عملیات طوفان صلح را در 25 مارس گذشته کلید شد.

دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس و نیروهای حفتر مستقر در طُبرق بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا -به ویژه ترکیه-، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی(وابسته به ژنرال حفتر) حمایت سیاسی و نظامی می نمایند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 111

به "شبه نظامیان حفتر بیمارستان ویژه درمان بیماران کرونا را هدف گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبه نظامیان حفتر بیمارستان ویژه درمان بیماران کرونا را هدف گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید