خبرنگاران مراجعه افراد مشکوک کرونایی به مراکز 16 ساعته زنجان همچنان افزایشی است

به گزارش اهدا بلاگ، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مراجعه قابل توجه به مراکز 16 ساعته، مراکز درمانی و مطب ها وجود دارد و با تداوم رعایت پروتکل ها در همه ابعاد شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از تجمعات و رعایت محدودیت ها، این فرایند کاهش می یابد.

خبرنگاران مراجعه افراد مشکوک کرونایی به مراکز 16 ساعته زنجان همچنان افزایشی است

دکتر پرویز قزلباش شامگاه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه برخی از شهرستان های استان، در روزهای گذشته از شرایط قرمز خارج شدند اضافه نمود: بر این اساس شرایط کرونایی ایجرود زرد و طارم و ماهنشان نارنجی شده است اما مابقی شهرها همچنان قرمز هستند.

وی اضافه نمود: امیدواریم با رعایت پروتکل ها و اقدامات و نظارت های جدی، تا هفته بعد فرایند کاهشی، هم در موارد بستری و هم سرپایی به وقوع بپیوندد که تحقق این مهم خدمات رسانی به بیماران را بیش از گذشته هموار می کند.

این مسوول ادامه داد: برخی بیماران کرونایی نیازمند بستری به مدت هفت روز در بیمارستان ها هستند که این موجب حالت تجمعی در بیمارستانها می شود و همین فرایند تکمیل خدمات درمانی خاص از قبیل بخش ـ آی سی یو را مضاعف تر می کند.

وی گفت: به رغم اینکه در 2 هفته گذشته، بیش از 35 آی سی یو آماده شده و درحال بهره برداری است، اما همچنان تعدای بیمار در انتظار دریافت خدمات لازم هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: زمانی که می گویند فردی نیاز به خدمات آی سی یو دارد، بخاطر انجام مراقبت خاص تر است و معنی این گفته، این نیست که بیرون از آی سی یو مراقبت انجام نمی گیرد چراکه در بخش هم مراقبت های لازم وجود دارد، ولی دراین بخش تخصصی افراد ورزیده با تعداد بیشتری حضور دارند.

قزلباش با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت و دانشگاه در انجام تست های سریع تغییر نکرده است گفت: تست سریع در مراکز متناسب با شرایط بیمار انجام می گیرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: خوشبختانهمیزان ابتلا، مرگ و میر و علامت دار شدن بیماری در سنین زیر 18 سال کمت بوده، هر چند در موج های اخیر درصدی افزایشی وجود داشت. اما در زنجان این درصد هم خیلی معنی دار نبوده که امیدواریم با امکاناتی که فراهم شده، کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری پیش برود.

وی به هم استانی ها توصیه کرد، بدون هماهنگی از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی، جهت واکسیناسیون، خودداری کنند و در این راستا، براساس سامانه سیب و اولویت های معین شده، طی تماس با افراد، مراکز مورد نظر جهت حضور، اعلام می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 827

به "خبرنگاران مراجعه افراد مشکوک کرونایی به مراکز 16 ساعته زنجان همچنان افزایشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراجعه افراد مشکوک کرونایی به مراکز 16 ساعته زنجان همچنان افزایشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید